Hur tänker du kring Performance-paketet?
Vi är lite osäkra :/
jag tänker att jag oavsett vill ha 20" fälgar och då blir inte performancepaketet så extremt mycket dyrare:-) Lurar mig själv lite, men det er ok. Jag tror bromsar och dämpare blir ruggigt bra i performancepaketet.
Det skulle vara för de guldfärgade ventilhattarna då!
Model X DualMotor PL+ Raven -19 Midnight Silver, svarta ventilerade säten, HW3, 22" Silver Turbine W & 22" Onyx Turbine S
BMW i3 94Ah BEV -17 Svart Comfort Advanced CCS Såld
Polestar 2 avbokad
XC90 T8, 7950 mil 0,088l/mil Såld
Det var ju en kalldusch med IONITY priserna som kommit nu. Jag kör runt 3000 tjänstebil per år och nu vet jag inte om det blir någon PS2 för mig. Det blir för dyrt att ladda. Jäklar vad surt det känns just nu.
Det var ju en kalldusch med IONITY priserna som kommit nu. Jag kör runt 3000 tjänstebil per år och nu vet jag inte om det blir någon PS2 för mig. Det blir för dyrt att ladda. Jäklar vad surt det känns just nu.
Ja, det var inte bra!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Det var ju en kalldusch med IONITY priserna som kommit nu. Jag kör runt 3000 tjänstebil per år och nu vet jag inte om det blir någon PS2 för mig. Det blir för dyrt att ladda. Jäklar vad surt det känns just nu.
Ja, det var inte bra!
Jo, med 8:70 per kWh får ju alla fossilbilister vatten på sin kvarn, eller kanske olja.
Varför köra elbil när det blir klart dyrare per mil än diesel/bensin på långresan.
Det var ju en kalldusch med IONITY priserna som kommit nu. Jag kör runt 3000 tjänstebil per år och nu vet jag inte om det blir någon PS2 för mig. Det blir för dyrt att ladda. Jäklar vad surt det känns just nu.
Ja, det var inte bra!
Jo, med 8:70 per kWh får ju alla fossilbilister vatten på sin kvarn, eller kanske olja.
Varför köra elbil när det blir klart dyrare per mil än diesel/bensin på långresan.
Jobbigt när man måste betala marknadspris för sin konsumtion...
Det var ju en kalldusch med IONITY priserna som kommit nu. Jag kör runt 3000 tjänstebil per år och nu vet jag inte om det blir någon PS2 för mig. Det blir för dyrt att ladda. Jäklar vad surt det känns just nu.
Ja, det var inte bra!
Jo, med 8:70 per kWh får ju alla fossilbilister vatten på sin kvarn, eller kanske olja.
Varför köra elbil när det blir klart dyrare per mil än diesel/bensin på långresan.
Jobbigt när man måste betala marknadspris för sin konsumtion...
Jovisst, fast Tesla tar väl 2:56 per kWh på SuC och man laddar hemma för ungefär 1:45 per kWh.
Det var ju en kalldusch med IONITY priserna som kommit nu. Jag kör runt 3000 tjänstebil per år och nu vet jag inte om det blir någon PS2 för mig. Det blir för dyrt att ladda. Jäklar vad surt det känns just nu.
Ja, det var inte bra!
Jo, med 8:70 per kWh får ju alla fossilbilister vatten på sin kvarn, eller kanske olja.
Varför köra elbil när det blir klart dyrare per mil än diesel/bensin på långresan.
Jobbigt när man måste betala marknadspris för sin konsumtion...
Jovisst, fast Tesla tar väl 2:56 per kWh på SuC och man laddar hemma för ungefär 1:45 per kWh.
Det är väl som att äta matlåda kontra köpa mat ute då.
Jo, med 8:70 per kWh får ju alla fossilbilister vatten på sin kvarn, eller kanske olja.
Varför köra elbil när det blir klart dyrare per mil än diesel/bensin på långresan.
Jobbigt när man måste betala marknadspris för sin konsumtion...
Jovisst, fast Tesla tar väl 2:56 per kWh på SuC och man laddar hemma för ungefär 1:45 per kWh.
Det är väl som att äta matlåda kontra köpa mat ute då.
Ladda hos Tesla SuC är väl också att äta ute, eller menar du att elektronerna är bättre hos IONITY än hos Tesla och därför värda mer?
Jo, med 8:70 per kWh får ju alla fossilbilister vatten på sin kvarn, eller kanske olja.
Varför köra elbil när det blir klart dyrare per mil än diesel/bensin på långresan.
Jobbigt när man måste betala marknadspris för sin konsumtion...
Jovisst, fast Tesla tar väl 2:56 per kWh på SuC och man laddar hemma för ungefär 1:45 per kWh.
Det är väl som att äta matlåda kontra köpa mat ute då.
Ladda hos Tesla SuC är väl också att äta ute, eller menar du att elektronerna är bättre hos IONITY än hos Tesla och därför värda mer?
Nejdå. Men ladda hos Tesla blir väl lite som att äta på en restaurang som dina föräldrar äger.
Detta är ju för att filtrera bort Tesla från Ionity.
Audi med flera kommer ha lösningar, typ abonnemang, så man får ett bättre pris.
Polestar och Jaguar tex är inte med i Ionity och har inget eget SuC-nätverk. De blir ju också bortfiltrerade
Detta visar ju med all önskvärd tydlighet, är man sen att hoppa på elbilståget och inte har någon långsiktig plan.
Då kan det gå riktigt illa.
Man kan inte ladda till vettiga priser.
Tyskarna vill ju med Ionity låsa in kunden i Ionity världen.
VW ID3 folket får ju 2000kWh gratis att ladda på Ionity.
Så att kunden kommer igång med Ionity, och mest troligt stannar hos Ionity.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Detta är ju för att filtrera bort Tesla från Ionity.
Audi med flera kommer ha lösningar, typ abonnemang, så man får ett bättre pris.
Polestar och Jaguar tex är inte med i Ionity och har inget eget SuC-nätverk. De blir ju också bortfiltrerade
Detta visar ju med all önskvärd tydlighet, är man sen att hoppa på elbilståget och inte har någon långsiktig plan.
Då kan det gå riktigt illa.
Man kan inte ladda till vettiga priser.
Tyskarna vill ju med Ionity låsa in kunden i Ionity världen.
VW ID3 folket får ju 2000kWh gratis att ladda på Ionity.
Så att kunden kommer igång med Ionity, och mest troligt stannar hos Ionity.
Fast du har inte en aning om vad som händer bakom kulisserna. Volvo har ju själva sagt att dom för diskussioner med lämpliga leverantörer utav laddstolpar. Knyter dom samarbete med Bee så är det ju ut svensk synvinkel bättre än ionity och relativt billigt med månadsabonemang. Eller kanske Circle K som slänger upp stolpar? Händer nog något till sommaren skall vi se.