DNB privatavbetalning

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Shoulderson
Teslaägare

DNB privatavbetalning

Inlägg av Shoulderson »

Hej!
Beställde en model 3 performance för 2-3veckor sedan. Valde från början det förvalda alternativet genom Tesla med DNB, ringde sen upp DNB förra veckan och förhandlade om restvärdet och lite annat. Fick ett nytt avtal på mail av DNB. Efter det när jag loggar in på Tesla så är min betalning inte färdigbockad längre och jag har några alternativ, Visst är ska jag nu välja att jag själv ordnat lån med restvärde istället för att välja genom Tesla för när jag gör det kommer jag bara till ursprungliga avtals alternativen hos DNB igen.
Vad händer nu med min 15.000kr inbetalning till Tesla? om jag förstått det rätt dras den bort från handpenningen när man ordnar finansiering genom dom.
Kommer detta ha påverkat min leveranstid något?
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Re: DNB privatavbetalning

Inlägg av metchristian »

Shoulderson skrev:
Hej!
Beställde en model 3 performance för 2-3veckor sedan. Valde från början det förvalda alternativet genom Tesla med DNB, ringde sen upp DNB förra veckan och förhandlade om restvärdet och lite annat. Fick ett nytt avtal på mail av DNB. Efter det när jag loggar in på Tesla så är min betalning inte färdigbockad längre och jag har några alternativ, Visst är ska jag nu välja att jag själv ordnat lån med restvärde istället för att välja genom Tesla för när jag gör det kommer jag bara till ursprungliga avtals alternativen hos DNB igen.
Vad händer nu med min 15.000kr inbetalning till Tesla? om jag förstått det rätt dras den bort från handpenningen när man ordnar finansiering genom dom.
Kommer detta ha påverkat min leveranstid något?
Ja de 15000 räknas av.
Har du fått från dnb allt lånet är godkänt är det bara sitta lugnt i båten tills du får att du ska betala in resten av kontantinsatsen etc beroende om du har ev inbytesbil eller inte. Tar lite tid men ca 1-2veckor innan lev kommer du få levdatum. Har du fått vinkod? Vilket du oxå kommer få sen via ”tesla kontot”. Där ser du även levdatum. Jag fick upp levdatum innan de ringde mig.
Användarvisningsbild
Shoulderson
Teslaägare

Re: DNB privatavbetalning

Inlägg av Shoulderson »

Okej då är jag med, Tack!
Skriv svar