Elbilsinferno på norsk parkeringsplats

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Elbilsinferno på norsk parkeringsplats

Inlägg av Herr X »

Var med min dotter på simskolan i går och tog då lite bilder på hur det ser ut på en helt vanlig parkeringsplats:

Så här ser parkeringsplatsen ut:
Bild

Oj, här såg jag en elbil:
Bild

Oj, en till!
Bild

Nämen, en till på den lilla parkeringsplatsen:
Bild

Ännu fler!
Bild

Nämen! En till!!?
Bild

Va! En till elbil på den lilla parkeringsplatsen?
Bild

Nu måste det snart vara slut!
Bild

Ännu fler!!?
Bild

Nu måste det snart vara slut!
Bild

Och sista:
Bild
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Elbilsinferno på norsk parkeringsplats

Inlägg av TiborBlomhall »

Jag älskar rubrikerna på dina trådar! :mrgreen:
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Inlägg av Teslaspolen »

Håller med Tibor. That trådtitel :mrgreen:

Det måste vara mycket skönare när alla dessa ska hem, inga hostande avgasrör när det startas och gasas till höger och vänster.
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare

Inlägg av Larofo »

Det här hade kunnat vara en svensk parkering om vi hade haft riktiga politiker
i det här landet.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Larofo skrev:
Det här hade kunnat vara en svensk parkering om vi hade haft riktiga politiker
i det här landet.
Problemet i Sverige är väl att vi har för många "riktiga politiker". Dvs inkompetenta, verklighetsfrånvända och helt ryggradslösa.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Nicke Nyfiken skrev:
Problemet i Sverige är väl att vi har för många "riktiga politiker". Dvs inkompetenta, verklighetsfrånvända och helt ryggradslösa.
Jag upplever inte att det alltid varit så - när jag blickar tillbaka i historien ser jag många politiska ledare som inte alla gånger tyckt som jag har gjort, men som iallafall fått saker gjort. Jag känner inte igen det drömmande och känslostyrda som jag ser nu.
Den nuvarande riksdagen och regeringen tycks inte begripa att deras jobb är att omsätta folkets drömmar, känslor och önskemål till praktisk och nykter politik, med stöd i fakta och forskning.
Senast redigerad av Herr X, redigerad totalt 1 gånger.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Nemesis

Inlägg av Nemesis »

Herr X skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Jag upplever inte att det alltid varit så - när jag blickar tillbaka i historien ser jag många politiska ledare som inte alla gånger tyckt som jag har gjort, men som iallafall fått saker gjort. Jag känner inte igen det drömmande och känslostyrda som jeg ser nu.
Den nuvarande riksdagen och regeringen tycks inte begripa att deras jobb är att omsätta folkets drömmar, känslor och önskemål till praktisk och nykter politik, med stöd i fakta och forskning.
Herr X for president?
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Herr X skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Jag upplever inte att det alltid varit så - när jag blickar tillbaka i historien ser jag många politiska ledare som inte alla gånger tyckt som jag har gjort, men som iallafall fått saker gjort. Jag känner inte igen det drömmande och känslostyrda som jeg ser nu.
För fanns det politiker som följde sin övertygelse och fick saker och ting gjort. Så kommer det antagligen att bli igen, men just nu är det inte så.

För just nu är det alldeles för många politiker som helt och hållet låter sig styras av PK-maffian inom den svenska journalistkåren.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Nemesis skrev:
Herr X for president?
Kanske man skulle starta ett nytt parti? "Progressiva partiet", med ett partiprogram som främjar en elektrisk fordonspark, lovar att använda vetenskap och etablerad fakta som bedömningsunderlag till politiska beslut och ha sakkunniga som ministrar?
Men undrar om någon hade röstat på ett sådant parti. Svenskarna tycks ju bara vilja rösta på politiska partier som överstyr sina väljare och partiorganisationer, och sluter utomparlamentariska överenskommelser runt jultid :(
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Användarvisningsbild
Nemesis

Inlägg av Nemesis »

Herr X skrev:
Nemesis skrev:
Herr X for president?
Kanske man skulle starta ett nytt parti? "Progressiva partiet", med ett partiprogram som främjar en elektrisk fordonspark, lovar att använda vetenskap och etablerad fakta som bedömningsunderlag till politiska beslut och ha sakkunniga som ministrar?
Men undrar om någon hade röstat på ett sådant parti. Svenskarna tycks ju bara vilja rösta på politiska partier som överstyr sina väljare och partiorganisationer, och sluter utomparlamentariska överenskommelser runt jultid :(
Sakkunniga ministrar? Låter som en alldeles för progressiv, radikal och elitistisk idé. Hur ska man bygga det svenska folkhemmet om man baserar beslut på den bistra verkligheten?

Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Progressivt klingar dåligt i mina öron med tanke på vad som händer i USA inom "progressiv politik". Sedan kan man tycka att President X borde veta att det heter jag och inte jeg på svenska för vi vill väl ha honom i Sverige?
;)
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Svenssons skrev:
Progressivt klingar dåligt i mina öron med tanke på vad som händer i USA inom "progressiv politik". Sedan kan man tycka att President X borde veta att det heter jag och inte jeg på svenska för vi vill väl ha honom i Sverige?
;)
Jaså, progressivt klingar fint i mina öron. Till skillnad från konservativ. Det låter mossigt och "bakåtsträvigt".
Var har jag skrivit "jeg"?
(*Notera att jag gick i försvarsposition omedelbart, jag skulle inte bli en bra politiker :))
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Herr X skrev:
Svenssons skrev:
;)
Jaså, progressivt klingar fint i mina öron. Till skillnad från konservativ. Det låter mossigt och "bakåtsträvigt".
(*Notera att jag gick i försvarsposition omedelbart, jag skulle inte bli en bra politiker :))

Du skrev jeg på förra sidan, antagligen utan att tänka på det. Du håller visst på att bli norskifierad ;)
Herr X skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Att vara politiskt progressiv har kidnappats av aktivister i USA som vill pådyvla sin "sanning" på andra. Lite om det finns t.ex. i detta Youtube-klipp:

https://www.youtube.com/watch?v=zH0mPfR-K2U
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Herr X skrev:
Svenssons skrev:
;)
inte lætt... :lol:
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Inlägg av Teslaspolen »

Herr X skrev:
Svenssons skrev:
;)
Vad sägs om Technogaianisterna/Technogaiapartiet? (https://en.wikipedia.org/wiki/Technogaianism) Fast det kanske låter religöst i oinsatta öron. Ljusgröna?(Syftar på "bright green" i det här fallet: https://en.wikipedia.org/wiki/Bright_gr ... nmentalism) Terrapartiet? RiktigaMiljöpartiet? Svårt det här med namn. :lol:
Skriv svar