Väldigt vindkänslig?
Moderator: Redaktion
Väldigt vindkänslig?
Hämtade ut en ny MS i december och upplever den som mycket vindkänslig i lite högre farter. Är det fler som upplever detta?
Re: Väldigt vindkänslig?
Inte alls. Du måste ha något fel på hjulinställningen. Kollat det?Hazze999 skrev:Hämtade ut en ny MS i december och upplever den som mycket vindkänslig i lite högre farter. Är det fler som upplever detta?
Väldigt vindkänslig?
Inte så att däcken luras?
Vinterdäck, särskilt dubbfria, ger ju lite ”flytande” känsla. Speciellt när de är nya.
Vinterdäck, särskilt dubbfria, ger ju lite ”flytande” känsla. Speciellt när de är nya.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Precis , vinterdäck och plusgrader är obehag .
Funderar allvarligt på att byta till sommardäck ... Vädret säger och har visat 4-8 plusgrader länge nu ..
Funderar allvarligt på att byta till sommardäck ... Vädret säger och har visat 4-8 plusgrader länge nu ..
- GreenMachine
- Teslaägare
Skulle vilja lägga till lite spårig vägbana till det så kan det kännas väldigt vingligt ibland.Eliard skrev:Precis , vinterdäck och plusgrader är obehag .
Har fått vindkast vid 110 km/h som fick bilen att “vobbla” . Får nog bli ett SC besök för hjulinställning. Är dubbfria nya däck så det är möjligt att det bara är det
Inga problem alls med mycket vind för min S. Jag kör dock med 21” året om.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Min MS-19 är med marginal den mest vindstabila bil jag nånsin har haft. Kör med Sotto 19
Om bilen är svajig i högre fart med vinterdäck, pröva att öka däcktrycket.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Håller med, min S75D är mycket mera stabil än min förra Audi Quattro.Front242 skrev:Min MS-19 är med marginal den mest vindstabila bil jag nånsin har haft. Kör med Sotto 19
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Tack skall prova detMangeT skrev:Om bilen är svajig i högre fart med vinterdäck, pröva att öka däcktrycket.
Bra då tappar jag inte hoppet i lägre farter är den fantastiskZalman3 skrev:Håller med, min S75D är mycket mera stabil än min förra Audi Quattro.Front242 skrev:Min MS-19 är med marginal den mest vindstabila bil jag nånsin har haft. Kör med Sotto 19
- greenstreet
- Teslaägare
Jag bör nog också se över mitt däcktryck känner jag. Bilen känns inte riktigt så stadig som jag förväntat mig. Vad har ni för tryck?
Kör 19" på vintern, kan spela viss roll. Men dimensionerna är samma som förra bilen så borde kännas åtminstone liknande.
Kör 19" på vintern, kan spela viss roll. Men dimensionerna är samma som förra bilen så borde kännas åtminstone liknande.
2020 Model S LR - Midnight Silver
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jag kör med 3,3 och försöker hålla koll kontinuerligt eftersom temperaturen varierar liksom...
Jag hör dock till dom som ändå tycker att S:en är ganska vindkänslig, oavsett däck och årstid...
Jag hör dock till dom som ändå tycker att S:en är ganska vindkänslig, oavsett däck och årstid...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag tycker att S är mindre stabil i Autobahn fart än vår förra bil ( BMW 6 ) men absolut inte ostabil + att det är en vanesak
Första gångerna i högre hastighet var det ingen bra känsla, numera är det ingen fara
Första gångerna i högre hastighet var det ingen bra känsla, numera är det ingen fara

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Fyllde på o har nu 3,3 . Första provet känns mycket bättre . TackBjelke skrev:Jag kör med 3,3 och försöker hålla koll kontinuerligt eftersom temperaturen varierar liksom...

Tänkte just på däcktryck också - gäller att det är "rätt"! Både för högt och lågt tryck kan ge konstiga egenskaper.Hazze999 skrev:Fyllde på o har nu 3,3 . Första provet känns mycket bättre . TackBjelke skrev:Jag kör med 3,3 och försöker hålla koll kontinuerligt eftersom temperaturen varierar liksom...
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,