film för toning

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

film för toning

Inlägg av hybris »

Vilka filmer för att tona bilen som finns tillgängliga i Sverige rekommenderas?

Läst att vissa filmer ger blå/lila reflektioner liksom reflexer, haloeffekter på natten etc...

Har vi koll på vilka som ger ett snyggt och bra resultat?

även tips på seriösa firmor i Uppsala/Stockholm som är världsklass gällande kort och långsiktigt resultat on Ni har tips på det... Funderat på wrapzone men inte koll på om de är bra?
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
ceo
Teslaägare

Re: film för toning

Inlägg av ceo »

Har inte Teslas Servicecenter rekommendationer ang detta? (Har inte hämtat min bil ännnu, men ska lackförsegla den och kanske tona)
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Inte hört något... Ingen som tonat och är nöjd utan nyanser enller störande effekter på natten?
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare

Inlägg av Daniel »

Jag har tonat mina rutor och är väldigt nöjd med det utförda arbetet. Det känns som bilen är betydligt svalare, det blir generellt skönare för barnen i bilen och framförallt så tycker jag att bilen blev snyggare. Inte upplevt några störande effekter på natten, men samtidigt inbillar jag mig att jag inte är lika uppmärksam/känslig för det som vissa andra kanske är.

Solfilmen som sitter på heter "Perfomer". Jag tog 15% och är nöjd med mörkhetsgraden, ljusinsläpp och som sagt, utseende.

Bild på det hela från en annan tråd:
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... film#p2530
Användarvisningsbild
josve
Teslaägare

Inlägg av josve »

Jag vet tyvärr inte vilket märke på filmen som användes men jag valde 20% toning vilket jag blev mycket nöjd med. Känns "lagom" mörkt.
Användarvisningsbild
Gabi
Teslaägare

Inlägg av Gabi »

Jag använde 15% och är nöjd vad det är för namn vet jag inte men firman heter ryds glas och finns i Södertälje
Skriv svar