Första servicen

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MEL
Teslaägare

Första servicen

Inlägg av MEL »

Efter snart 8 månader med bilen var det dags för första servicen. Då vi hade ett flyg från Oslo lämnade jag in bilen vid Service-center Skøyen. Ligger för övrigt nära station för flygtåget vilket gör det hela rätt smidigt. Främsta orsaken var att installera skyddet under bilen samt att få bort kondens i backljuset. Utöver detta gjorde de dock en hel del andra uppdateringar som att byta en list till panoramataket vilket tydligen skulle kunna gett problem framöver, de gjorde en uppgradering kopplat till laddningen och en allmän översyn (mindre justering i hjulinställning, byte torkarblad och clips till takbockfäste).

Jag är mycket nöjd med bemötande och återkoppling via mail före, under och efter service och även hur de tagit sig an bilen och genomfört åtgärder. När jag inte responderat på mail ringde de efter ett tag för att stämma av vissa uppgifter. Med tanke på att även Norge (och resten av världen) har begränsad erfarenhet av Tesla-service är jag mycket nöjd med hur allt hanterades. Särskilt med tanke på att Oslo-kontoret har hårt tryck. Stod en tjugotal bilar, varav Roadsters parkerade i väntan på service.

Resan till och kring Oslo gick för övrigt mycket smidigare än vad jag förväntat mig vid bokning då jag inte visste om Supercharger vid Arboga, Karlstad och Lier norr om Drammen skulle hinna öppna i tid. Hoppas nu Infracity snabbt kommer upp i full kapacitet.