Huvudskärmen startar om, uppdateringen genomförs inte.

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LongIsland
Teslaägare

Huvudskärmen startar om, uppdateringen genomförs inte.

Inlägg av LongIsland »

Hej! Har haft v10.0 (2019.32.12.7) ett tag men för ett par dagar sedan fick jag meddelande om att 2019.40.2.3 fanns tillgänglig. Försökte då ansluta till mitt WiFi men det gick inte trots att jag nästan körde in i husväggen och ställde routern utanför fönstret. Dagen efter så slocknade plötsligt stora skärmen helt och efter en stund kom Tesla-loggan upp på skärmen. Tänkte att det var en mindre uppdatering som kunde göras trots att bilen rullade, men den fortsätte bara att starta om hela tiden. navigatorfönstret kanske syntes under fem-tio sek sedan startade den om igen. Allt annat i bilen var dött under tiden (fläktar och så). Den gick dock att köra. De sekunderna som den var igång mellan omstarterna så gick jag in och ändrade "önskemål om uppdatering" från avancerat till standard och då slutade den att starta om sig (kan ha varit en tillfällighet). Senare provade jag med att dela ut mobilens nät och det anslöt Teslan till som den skulle. Hade laddaren i och den laddade som den skulle, men uppdateringen ville inte komma in alls. Är det något som "satt sig på tvären" och behöver "resettas"?
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Re: Huvudskärmen startar om, uppdateringen genomförs inte.

Inlägg av Kilowatt »

Kontakta Tesla service så kan de återställa status åt dig på distans.
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
LongIsland
Teslaägare

Inlägg av LongIsland »

Kilowatt skrev:
Kontakta Tesla service så kan de återställa status åt dig på distans.
Hmmm ... Jo, det var min tanke. Satt 40 minuter i telefonkö i fredags innan jag gav upp. Får göra ett nytt försök i veckan som kommer. Har kollat lite mer när det gäller routern och det verkar som om Teslan är lite kinkig på IP-adressen. Tänkte byta ut Telias skit-router som jag fick när fibern drogs in en gång. Den täcker knappt huset. Det kanske är någon här som har tips på en bra router som lirar med Teslan och har lite effekt så det når ut till garageuppfarten (ca. 20-30 meter).
Användarvisningsbild
Gasglad
Teslaägare

Inlägg av Gasglad »

Vill du ha ett bra nät hemma är dessa prylar riktigt vassa
https://www.ui.com/unifi/unifi-ap-ac-pro/ du kan mescha dessa dvs länka från en till en annan trådlöst. De tål att sitta ute. Jag har två kopplade till kabel inne i huset sen en ute på garageväggen så jag får full täckning ute och i garaget. Sen råkade det bli en på sjöboden också. Täcker typ hela byn nu :) De klarar hopp mellan punkterna sömlöst så man kan streama film tex även om man förflyttar sig på området.
Användarvisningsbild
LongIsland
Teslaägare

Inlägg av LongIsland »

Gasglad skrev:
Vill du ha ett bra nät hemma är dessa prylar riktigt vassa
https://www.ui.com/unifi/unifi-ap-ac-pro/ du kan mescha dessa dvs länka från en till en annan trådlöst. De tål att sitta ute. Jag har två kopplade till kabel inne i huset sen en ute på garageväggen så jag får full täckning ute och i garaget. Sen råkade det bli en på sjöboden också. Täcker typ hela byn nu :) De klarar hopp mellan punkterna sömlöst så man kan streama film tex även om man förflyttar sig på området.
Tack för tipset! Grannens Wi-Fi heter "Unifi-Ute" och det har jag full täckning på trots att mitt hus är i vägen! Ska kika på det! :)

Slapp förresten att sitta i telefonkö till Tesla. I morse när jag skulle i väg med bilen så hade uppdateringsinfon kommit upp på skärmen. Ställde den på kl 21:00 i kväll och håller tummarna att det funkar som det ska.
Ps76

Inlägg av Ps76 »

Hej. Jag har samma problem som beskrivs i början av tråden. Har försökt uppdatera min Model S med olika typer av wi-fi (hemma/jobbet/hos bekanta) men inget händer. Har också provat dela från olika mobiler men samma sak. Näten har för övrigt full kräm och funkar perfekt att surfa med. Finns nån OK/Start uppdatering knapp som jag missar? När bil är ansluten till wi-fi borde den väl annars själv börja hämta uppdatering? Har provat i bägge läge avancerat / standard men inget händer. Kan ana ett ca 1mm långt blått streck i vänster kant under uppdateringens namn så som att uppdateringen har börjat och ska bli längre och längre. Var även med om att hela skärmen och allt övrigt invändigt i bilen slocknade under färd. Körde trots detta till dit jag skulle och efter ca 1 timme startade allt upp precis som vanligt igen. Tack för tips/vägledning på förhand Mvh: (ganska ny Tesla ägare)
Användarvisningsbild
LongIsland
Teslaägare

Inlägg av LongIsland »

Följer detta med spänning då jag fortfarande har problem!
Skriv svar