Är detta en glimt in i framtiden?
Moderator: Redaktion
Re: Är detta en glimt in i framtiden?
Häftigt men jag skulle inte vilja benen där när bytet sker.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Med tillräckligt stark servomotor gör det ont bara första gången 

Något åt det håller blir det nog när våra bilar kan köra fullt själva men då vi fortfarande vill kunna köra ibland. Gissningsvis blir det väl autonomt på motorvägar och så tar man kontroll när man kör av. Själv skulle jag lätt kunna låta bilen köra själv på E4:an men vill själv köra på de slingriga småvägarna 
Lite onödigt många delar som rör sig i videon dock, räcker ju bara att ratten "försvinner", resten är bara gimmiks som kan gå sönder.

Lite onödigt många delar som rör sig i videon dock, räcker ju bara att ratten "försvinner", resten är bara gimmiks som kan gå sönder.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Varför skulle man gömma den stora skärmen? Och framför allt varför gömma ratten? Ratt och broms ska alltid vara tillgänglig utan någon #%*mjukvara emellan, tycker jag i alla fall.
Men då har man inget behov heller av gå tillbaka till manuell styrning...TiborBlomhall skrev:Med tillräckligt stark servomotor gör det ont bara första gången
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Om du ska skicka iväg din 6-åring till mormor själv i den autonoma bilen, skulle du då verkligen föredra att ratt och pedaler är synliga/åtkomliga?LarsL skrev:Varför skulle man gömma den stora skärmen? Och framför allt varför gömma ratten? Ratt och broms ska alltid vara tillgänglig utan någon #%*mjukvara emellan, tycker jag i alla fall.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
+1Herr X skrev:Om du ska skicka iväg din 6-åring till mormor själv i den autonoma bilen, skulle du då verkligen föredra att ratt och pedaler är synliga/åtkomliga?LarsL skrev:Varför skulle man gömma den stora skärmen? Och framför allt varför gömma ratten? Ratt och broms ska alltid vara tillgänglig utan någon #%*mjukvara emellan, tycker jag i alla fall.
Det kommer inte hända förän det är jag som är morfarn...Herr X skrev:Om du ska skicka iväg din 6-åring till mormor själv i den autonoma bilen, skulle du då verkligen föredra att ratt och pedaler är synliga/åtkomliga?LarsL skrev:Varför skulle man gömma den stora skärmen? Och framför allt varför gömma ratten? Ratt och broms ska alltid vara tillgänglig utan någon #%*mjukvara emellan, tycker jag i alla fall.