SuC Uddevalla
Moderator: Redaktion
SuC Uddevalla
Men idag när jag laddade där på väg till kusten såg jag att Vattenfall hade satt upp en station precis bredvid! En Nissan Leag ställde sig där strax efter att jag tog bilden.
Kollade inte närmare på vilka alternativ som fanns och om det kostade att ladda. Ska kika närmare nästa gång (om barnen är lugna och fina;)
Tesla Model S 85D Vit
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: SuC Uddevalla
Intressant! Clever ska visst sätta upp lite stolpar vid ett par superchargers också. Blir värsta elbilscentralerna av det!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Förstår inte varför alla bolag (Tesla, Vattenfall, Fortum, Clever) bygger längs med E4 och E6 men inte en kotte bryr sig om E22. Det går ju inte åka E22 utan avancerad planering i förväg. Skärpning Tesla, Vattenfall, Fortum och Clever!
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2023 Lotus Eletre
Alla gör väl samma analys om var marknaden finns, och börjar i precis samma ände.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- lator
- Teslaägare
Är det vattenfalls laddare så kostar det väl som vanligt 3 kr per minut. Det vill säga minst 4 kr per kWh. Chademo och CCS finns det nog tillgängligt.tornblad skrev:Ni får moderera bort det här inlägget om det finns ett för Uddevalla redan..
Men idag när jag laddade där på väg till kusten såg jag att Vattenfall hade satt upp en station precis bredvid! En Nissan Leag ställde sig där strax efter att jag tog bilden.
Kollade inte närmare på vilka alternativ som fanns och om det kostade att ladda. Ska kika närmare nästa gång (om barnen är lugna och fina;)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

EnTraktor skrev:Förstår inte varför alla bolag (Tesla, Vattenfall, Fortum, Clever) bygger längs med E4 och E6 men inte en kotte bryr sig om E22. Det går ju inte åka E22 utan avancerad planering i förväg. Skärpning Tesla, Vattenfall, Fortum och Clever!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
Hela den sidan av södra Sverige brukar vara bortglömd.Bow skrev:EnTraktor skrev:Förstår inte varför alla bolag (Tesla, Vattenfall, Fortum, Clever) bygger längs med E4 och E6 men inte en kotte bryr sig om E22. Det går ju inte åka E22 utan avancerad planering i förväg. Skärpning Tesla, Vattenfall, Fortum och Clever!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Lika dant när jag började köra med gas.
Väldigt tunnt med tankställen också på den sidan även om det börjar bli bättre.
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Jo jag förstår att alla gjort samma marknadsanalys. Det jag inte förstår är att av dom 4 är det ingen som har gjort en konkurrensanalys och hittat att här finns en marknad att fylla istället för att kriga med dom andra.bylund skrev:Alla gör väl samma analys om var marknaden finns, och börjar i precis samma ände.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2023 Lotus Eletre