Någon som köpt friskluftfilter av Tesla?
Eller någon som hittat HEPA filter i Europa?
(Till model 3 alltså)
Hej,
Tänkte dra igång ett gruppköp kring HEPA filter (model 3) för ett bra pris om fortsatt intresse finns?
Mvh
Mikael
Jag är med!
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Model 3 har väl inga exakta intervall, men innan intervallen togs bort var det 2år/4000mil om jag minns rätt.
Kanske behöver bytas oftare om man kör mycket i damm eller fukt eller får dåligt lukt i kupén.
Jag byter nu efter 1 år för att få bort fossil lukt.
Någon som vet om HEPA filtret även kan ta bort hälsofarliga utsläpp eller är det bara lukten som minimeras?
Det finns lite olika klasser på Hepa filter, men de brukar ta bort virus och bakterier och andra små partiklar, damm etc. Däremot knappast att de tar bort lukt i någon större grad. I så fall måste det kompletteras med aktivt kolfilter.
Det finns lite olika klasser på Hepa filter, men de brukar ta bort virus och bakterier och andra små partiklar, damm etc. Däremot knappast att de tar bort lukt i någon större grad. I så fall måste det kompletteras med aktivt kolfilter.
Står lite här om filtret, HEPA 14 med aktivt kolfilter.
Tar kolfiltret bort farliga avgaser?
Hur funkar det med Tesla och reservdelar?
Kan man köpa reservdelar direkt av tesla?
Om en kofångare eller typ handsfacket skulle gå sönder, kan jag själv köpa det?
Ta reda på reservdelsnumret via Teslas EPC sida. Lägg order i appen för leverans till SC. Så har jag gjort och funkar utmärkt.
epc.tesla.com
Shit! De gör det bättre än alla andra biltillverkare tillsammans!
Har ingen Tesla ännu, bara lite nyfiken hur Tesla gör.
Helt galet bra!
Jag är en DIY. Tycker om att fixa mina egna bilar. Avskyr biltillverkare som begränsar en.
Ta reda på reservdelsnumret via Teslas EPC sida. Lägg order i appen för leverans till SC. Så har jag gjort och funkar utmärkt.
epc.tesla.com
Helt galet bra!
Jag är en DIY. Tycker om att fixa mina egna bilar. Avskyr biltillverkare som begränsar en.
Säljer inte alla biltillverkare reservdelar? Det som i många fall är begränsande är ju priser på originaldelar som gör att man söker sig till andra kanaler.
epc.tesla.com
Helt galet bra!
Säljer inte alla biltillverkare reservdelar? Det som i många fall är begränsande är ju priser på originaldelar som gör att man söker sig till andra kanaler.
Vet ej. Troligtvis är det så.
Men de flesta är knepiga och har inga kataloger på nätet.
Smidigt med Tesla! Undrar dock hur priserna är?
epc.tesla.com
Helt galet bra!
Vet ej. Troligtvis är det så.
Men de flesta är knepiga och har inga kataloger på nätet.
Smidigt med Tesla! Undrar dock hur priserna är?
Reservdelskatalogen på nätet ger rätt nummer som är lätt att söka på andra siter så om du vill handla på tex autodoc är det enkelt att fixa.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Renault Zoe Intens 41kWh -17 nr 2 även den blå
Tesla X90D -16
11.2kW solpaneler på taket