Husvagn - Minskning av räckvidd?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Re: Husvagn - Minskning av räckvidd?

Inlägg av Martinen »

En del av Superchargers är utformade så att man kan köra rakt in med bilen. Då slipper man koppla ifrån släpet. Tror dom försöker göra så om det går, men kanske inte alltid att det finns möjlighet.
Användarvisningsbild
Stefan
Teslaägare

Inlägg av Stefan »

Martinen skrev:
En del av Superchargers är utformade så att man kan köra rakt in med bilen. Då slipper man koppla ifrån släpet. Tror dom försöker göra så om det går, men kanske inte alltid att det finns möjlighet.
Tror det också, men hoppas att det blir möjligt på alla ladd stationer. Vilka klarar av detta idag? Vad jag har sett (av de tre jag har laddat på) så är det bara Löddeköping som fungerar.
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Stefan skrev:
Martinen skrev:
Tror det också, men hoppas att det blir möjligt på alla ladd stationer. Vilka klarar av detta idag? Vad jag har sett (av de tre jag har laddat på) så är det bara Löddeköping som fungerar.
Ja det kan helt klart förbättras på många platser.

Gävle går också. Har för mig att alla platser är så där.
På sillekrog går det att köra rakt in på nån plats, men det är stor risk att släpet står i vägen.
Detsamma gäller Falkenberg. 2 av platserna kör man rakt in i, men inte plats tills släpet, och om det är stort släp så blir det omständligt att ta sig ut igen.

Många andra går det, som du skriver, inte alls.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Martinen skrev:
Stefan skrev:
Martinen skrev:
Ja det kan helt klart förbättras på många platser.

Gävle går också. Har för mig att alla platser är så där.
På sillekrog går det att köra rakt in på nån plats, men det är stor risk att släpet står i vägen.
Detsamma gäller Falkenberg. 2 av platserna kör man rakt in i, men inte plats tills släpet, och om det är stort släp så blir det omständligt att ta sig ut igen.

Många andra går det, som du skriver, inte alls.
Kör man rakt i med släp på SC Falkenberg så blockar man dessutom minst två andra laddplatser :(
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

HelectriC skrev:
Kör man rakt i med släp på SC Falkenberg så blockar man dessutom minst två andra laddplatser :(
Japp inte speciellt optimalt.
Skriv svar