Husvagn - Minskning av räckvidd?
Moderator: Redaktion
Re: Husvagn - Minskning av räckvidd?
En del av Superchargers är utformade så att man kan köra rakt in med bilen. Då slipper man koppla ifrån släpet. Tror dom försöker göra så om det går, men kanske inte alltid att det finns möjlighet.
Tror det också, men hoppas att det blir möjligt på alla ladd stationer. Vilka klarar av detta idag? Vad jag har sett (av de tre jag har laddat på) så är det bara Löddeköping som fungerar.Martinen skrev:En del av Superchargers är utformade så att man kan köra rakt in med bilen. Då slipper man koppla ifrån släpet. Tror dom försöker göra så om det går, men kanske inte alltid att det finns möjlighet.
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Ja det kan helt klart förbättras på många platser.Stefan skrev:Tror det också, men hoppas att det blir möjligt på alla ladd stationer. Vilka klarar av detta idag? Vad jag har sett (av de tre jag har laddat på) så är det bara Löddeköping som fungerar.Martinen skrev:En del av Superchargers är utformade så att man kan köra rakt in med bilen. Då slipper man koppla ifrån släpet. Tror dom försöker göra så om det går, men kanske inte alltid att det finns möjlighet.
Gävle går också. Har för mig att alla platser är så där.
På sillekrog går det att köra rakt in på nån plats, men det är stor risk att släpet står i vägen.
Detsamma gäller Falkenberg. 2 av platserna kör man rakt in i, men inte plats tills släpet, och om det är stort släp så blir det omständligt att ta sig ut igen.
Många andra går det, som du skriver, inte alls.
Kör man rakt i med släp på SC Falkenberg så blockar man dessutom minst två andra laddplatserMartinen skrev:Ja det kan helt klart förbättras på många platser.Stefan skrev:Tror det också, men hoppas att det blir möjligt på alla ladd stationer. Vilka klarar av detta idag? Vad jag har sett (av de tre jag har laddat på) så är det bara Löddeköping som fungerar.Martinen skrev:En del av Superchargers är utformade så att man kan köra rakt in med bilen. Då slipper man koppla ifrån släpet. Tror dom försöker göra så om det går, men kanske inte alltid att det finns möjlighet.
Gävle går också. Har för mig att alla platser är så där.
På sillekrog går det att köra rakt in på nån plats, men det är stor risk att släpet står i vägen.
Detsamma gäller Falkenberg. 2 av platserna kör man rakt in i, men inte plats tills släpet, och om det är stort släp så blir det omständligt att ta sig ut igen.
Många andra går det, som du skriver, inte alls.

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Japp inte speciellt optimalt.HelectriC skrev:Kör man rakt i med släp på SC Falkenberg så blockar man dessutom minst två andra laddplatser