AJ!e5m1r skrev:Jag lägger bara ut nedan
No comment

Moderator: Redaktion
AJ!e5m1r skrev:Jag lägger bara ut nedan
No comment
Demo Mode rules.e5m1r skrev:Jag lägger bara ut nedan
No comment
Om du provat diesel och dsg skulle du säkert förstå!nek0 skrev:På vilket sätt är en diesel med dsg rapplig?ElTorsk skrev:Begriper faktiskt inte varför en Tesla skulle vara knepigare att manövrera i trånga utrymmen än en avgasbil. Har aldrig haft en bil som gått lika mjukt och fint och som kan föras fram i ultralåg, jämn fart som min Model 3.
Jämfört med en rapplig dieselbrännare med DSG-låda så är elbilen överlägsen i dessa sammanhang.
Ja det har jag gjort de senaste 6 åren och inte förstår ändå. Är nu på min tredje diesel med dsg och kört ca 20 000 mil.carl-pedal skrev:Om du provat diesel och dsg skulle du säkert förstå!nek0 skrev:På vilket sätt är en diesel med dsg rapplig?ElTorsk skrev:Begriper faktiskt inte varför en Tesla skulle vara knepigare att manövrera i trånga utrymmen än en avgasbil. Har aldrig haft en bil som gått lika mjukt och fint och som kan föras fram i ultralåg, jämn fart som min Model 3.
Jämfört med en rapplig dieselbrännare med DSG-låda så är elbilen överlägsen i dessa sammanhang.
Dieslarna med DSG 6 går ju hur mjukt som helst. Däremot bensinarna med DSG 7 kan ju vara lite si så där.nek0 skrev:Ja det har jag gjort de senaste 6 åren och inte förstår ändå. Är nu på min tredje diesel med dsg och kört ca 20 000 mil.carl-pedal skrev:Om du provat diesel och dsg skulle du säkert förstå!nek0 skrev:På vilket sätt är en diesel med dsg rapplig?ElTorsk skrev:Begriper faktiskt inte varför en Tesla skulle vara knepigare att manövrera i trånga utrymmen än en avgasbil. Har aldrig haft en bil som gått lika mjukt och fint och som kan föras fram i ultralåg, jämn fart som min Model 3.
+1Nicke Nyfiken skrev:Dieslarna med DSG 6 går ju hur mjukt som helst. Däremot bensinarna med DSG 7 kan ju vara lite si så där.nek0 skrev:Ja det har jag gjort de senaste 6 åren och inte förstår ändå. Är nu på min tredje diesel med dsg och kört ca 20 000 mil.carl-pedal skrev:Om du provat diesel och dsg skulle du säkert förstå!nek0 skrev:På vilket sätt är en diesel med dsg rapplig?ElTorsk skrev:Begriper faktiskt inte varför en Tesla skulle vara knepigare att manövrera i trånga utrymmen än en avgasbil. Har aldrig haft en bil som gått lika mjukt och fint och som kan föras fram i ultralåg, jämn fart som min Model 3.
Har inte haft den äran men jag antar att det inte är svårare än att manövrera någon annan bil i motsvarande storlek?Nicke Nyfiken skrev:Har du provat att manövrera en Model S eller X i ett trångt parkeringshus?
Nu har jag iofs bara kört 4 bilar med DSG så det kanske finns varianter som går mjukare men jag upplever ”glappet” i dubbelkopplingen som störande om man jämför mot traditionella automatlådor med momentomvandlare. Detta gäller då kökörning och vid parkering.nek0 skrev:På vilket sätt är en diesel med dsg rapplig?