Artiklar på siten som forumposter
Moderator: Redaktion
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Artiklar på siten som forumposter
Tibor, kan du inte göra så alla artiklar som publiceras på TCS huvudsite automatiskt skapar en post med länk i en egen kategori i forumet? Isåfall blir det lättare för oss forumrävar att hålla oss ajour med vad som postas på siten och så kan vi ha lite mer interna diskussioner kring posterna här på forumet, istället för i kommentarsfältet på själva artikeln.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Artiklar på siten som forumposter
Tänkte själv tanken en gång i tiden men insåg att det skulle bli många forumtrådar, varav många utan inlägg.
Jag tror uppdelningen idag är bra, där artiklarna lever ett "eget liv" med egna kommentarer, men som kan "läcka över" till forumet vid extra intressanta artiklar, som tex idag.
Jag tycker också att Disqus fungerar väldigt bra, man kan kommentera varandras inlägg bättre än här på forumet, och man har artikeln på samma sida, behöver inte hoppa fram och tillbaka mellan artikeln och diskussionen.
Du får ta som vana att varje vardag klicka på forumheadern högst uppe som tar dig till huvudsidan och dagens artikel.
Det jag däremot ska försöka fixa (när jag har tid över) är en fast bokmärkbar länk som alltid hoppar till senaste artikel, och även en blänkare till senaste artikeln högst uppe på forumsidan (på index- och senaste inläggen-sidan).
Jag tror uppdelningen idag är bra, där artiklarna lever ett "eget liv" med egna kommentarer, men som kan "läcka över" till forumet vid extra intressanta artiklar, som tex idag.
Jag tycker också att Disqus fungerar väldigt bra, man kan kommentera varandras inlägg bättre än här på forumet, och man har artikeln på samma sida, behöver inte hoppa fram och tillbaka mellan artikeln och diskussionen.
Du får ta som vana att varje vardag klicka på forumheadern högst uppe som tar dig till huvudsidan och dagens artikel.
Det jag däremot ska försöka fixa (när jag har tid över) är en fast bokmärkbar länk som alltid hoppar till senaste artikel, och även en blänkare till senaste artikeln högst uppe på forumsidan (på index- och senaste inläggen-sidan).
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Fair enough 

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Ger du upp så enkelt? För övrigt är jag nog på Tibors sida här, men det hade varit smidigt om man kunnat kommentera med sin forum inloggning.danni skrev:Fair enough
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
His master has spoken.Pontus skrev:Ger du upp så enkelt?danni skrev:Fair enough

Jag e lite på dannis linje här men mest för att kunna ha en "intern" diskussion här kring innehåll, tillägg och rättningar. Detta så det slipper klogga upp i kommentarerna till posten.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Möjligt att jag bara inte har undersökt tillräckligt bra, men går det att få upp de trådar man har kommenterat i, där det hänt något sen sist man var där? Elbilforum har en sån funktion och den är väldigt smart. Tryck en gång och få upp allt där man tidigare har engagerat sig. Som det är idag måste man hålla reda på var man har kommenterat och hoppa en del fram och tillbaks för att kunna följa det man själv skrivit och vad som kom efter. Inte alla trådar som har en överskrift där man direkt kommer ihåg vad man skrivit efter några dagar. Vi tenderar ju att vara lite kryssrelaterade när det gäller ämnenTiborBlomhall skrev:Tänkte själv tanken en gång i tiden men insåg att det skulle bli många forumtrådar, varav många utan inlägg.

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- TiborBlomhall
Hmm, jag kollade upp det där (hade missat det själv att det fanns på elbil.forum24.se). Funktionen heter egosearch och vårt forum stödjer faktiskt det - fast det finns ingen knapp för det. Jag ska lägga till.
Tills dess kan du söka dina egna inlägg via den här länken:
http://teslaclubsweden.se/forum/search. ... =egosearch
Aah det funkar.
536 olika trådar jag har varit med och skrivit i.
Kanske får börja vara mer aktiv
536 olika trådar jag har varit med och skrivit i.

Kanske får börja vara mer aktiv

Grymt, nu kommer posta det att skenaTiborBlomhall skrev:Hmm, jag kollade upp det där (hade missat det själv att det fanns på elbil.forum24.se). Funktionen heter egosearch och vårt forum stödjer faktiskt det - fast det finns ingen knapp för det. Jag ska lägga till.

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Tackar!TiborBlomhall skrev:Hmm, jag kollade upp det där (hade missat det själv att det fanns på elbil.forum24.se). Funktionen heter egosearch och vårt forum stödjer faktiskt det - fast det finns ingen knapp för det. Jag ska lägga till.
Model 3-24/Polestar 3-24
- TiborBlomhall
TADA!!!TiborBlomhall skrev:Hmm, jag kollade upp det där (hade missat det själv att det fanns på elbil.forum24.se). Funktionen heter egosearch och vårt forum stödjer faktiskt det - fast det finns ingen knapp för det. Jag ska lägga till.
Nu har jag lagt till länken "Visa dina inlägg" på forumets förstasida.
(Strax ovanför listan av forumavdelningarna)