Köpte inte vinterdäck när jag beställde bilen men börjar ångra mig har några frågor
Om jag lägger till vinterdäck nu påverkar det leveransen? redan fått vin nummer.
Kan jag inte få samma färg på sommarfälgarna som vinterfälgarna? tror risken blir att jag kommer skifta mellan på orginalfälgarna annars och känns dumt att spendera 43.000kr för något jag i så fall bara kommer behöva senare när jag säljer bilen.
Vinterdäck m3 Performance
Moderator: Redaktion
Re: Vinterdäck m3 Performance
De har tyvärr bara de silverfärgade fälgarna till vinterdäcken. Själv tänkte jag lacka om mina när sommardäcken åker på.
Så det är de silverfärgade man får till vinterhjulen även till Performance? En orsak till att jag inte beställde vinterdäck var att de också hade kommit på gråa fälgar, trodde jag. Jag tycker att det är tråkigt att ha samma fälgar sommar- som vinter. 

Röd 3 Performance FSD, tillverkad 2020-01
Svart X 100 D Long Range 6-sits, tillverkad 2019-10
Svart X 100 D Long Range 6-sits, tillverkad 2019-10
Precis!MatsJ skrev:Så det är de silverfärgade man får till vinterhjulen även till Performance? En orsak till att jag inte beställde vinterdäck var att de också hade kommit på gråa fälgar, trodde jag. Jag tycker att det är tråkigt att ha samma fälgar sommar- som vinter.
Jag hörde med flera på tesla om det men det går inte.
Tvärt om för mig, ville ha samma mörka färg på båda!