Fick just en märklig faktura från Vattenfall ang 2017
Moderator: Redaktion
Fick just en märklig faktura från Vattenfall ang 2017
När jag klickar i min google location history så är det Mall of Scandinavia. 8 öre per minut vill dom ha. Var det inte gratis där då?
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Re: Fick just en märklig faktura från Vattenfall ang 2017
Preskriptionstiden för fakturering till privatpersoner är 3 år, så detta är precis på gränsen att de kan framställa kravet.dstr skrev:När jag klickar i min google location history så är det Mall of Scandinavia. 8 öre per minut vill dom ha. Var det inte gratis där då?
Jag skulle begära en specifikation och en förklaring till varför de dröjt så länge att fakturera. Om de ens har rätt att göra det. Kan mycket väl vara något som systemet spottar ur sig med automatik, som ingen har säkerställt att det är korrekt.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Det rör sig om 106 minuter, drygt 8:-.loftux skrev:Preskriptionstiden för fakturering till privatpersoner är 3 år, så detta är precis på gränsen att de kan framställa kravet.dstr skrev:När jag klickar i min google location history så är det Mall of Scandinavia. 8 öre per minut vill dom ha. Var det inte gratis där då?
Jag skulle begära en specifikation och en förklaring till varför de dröjt så länge att fakturera. Om de ens har rätt att göra det. Kan mycket väl vara något som systemet spottar ur sig med automatik, som ingen har säkerställt att det är korrekt.
Mest nyfiken om någon mer fått något liknande.
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
dstr skrev:Det rör sig om 106 minuter, drygt 8:-.
Mest nyfiken om någon mer fått något liknande.

Kan ju vara kul bestrida den fakturan ändå, lite för att se vad de har att säga om den

Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Nu när du säger det så förstår jag nog vad som hänt. På samma faktura fanns en "legitim laddning" i oktober 2019.loftux skrev:dstr skrev:Det rör sig om 106 minuter, drygt 8:-.
Mest nyfiken om någon mer fått något liknande.Kostnaden för hanteringen och portot är högre än fakturabeloppet!
Kan ju vara kul bestrida den fakturan ändå, lite för att se vad de har att säga om den
Lilla summan från 2017 har nog legat och väntat på ett minibelopp innan den kommit iväg.