Betala faktura med kort?
Moderator: Redaktion
Betala faktura med kort?
Är det möjligt? någon som gör det? alltså att på något sätt betala fakturan med kort
Re: Betala faktura med kort?
https://www.betalo.com/mgorgis skrev:Är det möjligt? någon som gör det? alltså att på något sätt betala fakturan med kort
Tack! med en ränta på 1,9% så äts bonuspoängen upp och det är då ingen idé att betala med kort....eller va säger ni?bat skrev:https://www.betalo.com/mgorgis skrev:Är det möjligt? någon som gör det? alltså att på något sätt betala fakturan med kort
För att kortföretagen kan ge dig bonus just för att det är någon som betalar för att du använder kortet. Så Betalo måste finansiera sitt bidrag till dina bonuspoäng.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
När Betalo lanserades fick man bonus utan några extra avgifter. Betalade en större köksrenovering med ett Coop MedMera kort och fick väldigt mycket poäng.. efter några månader spärrades dock möjligheten... Nu ser jag ingen anledning att använda Betalo.
Ungefär samma sak hände för mej. Betalade förra bilen med ICA-kort.bat skrev:När Betalo lanserades fick man bonus utan några extra avgifter. Betalade en större köksrenovering med ett Coop MedMera kort och fick väldigt mycket poäng.. efter några månader spärrades dock möjligheten... Nu ser jag ingen anledning att använda Betalo.
Gav mycket bonuscheckar. Sedan var det slut med det systemet. Går ju inte längre att få bonus i andra butiker med kortet.
Synd att det inte fanns kvar, när jag köpte Teslan.

Jag betalde handpenningen på mitt kök med kort, ca 150kkr, strax efter ringde säljare och undrade om jag kunde komma tillbaka och göra en retur. Hans chef var inte så glad 
Dock gjorde de en retur istället för ett felköp, eller något i den stilen, så det tog två bankdagar innan MasterCard registrerade det. Detta skedde mitt i brytgränsen för min faktura. Dvs jag fick kostnaden ena månaden och en kreditering andra månaden.
Det hela slutade med att jag fick göra ett kontantuttag hos banken på 150kkr för att få ut de 150kkr till riktiga pengar istället för kreditering på kommande fakturor, vilket kostade 1500kr
Köksfirman kompenserade mig med 1500kr i rabatt på slutfakturan, banken drog aldrig de 1500kr och bonuspoängen på köpet rullades aldrig tillbaka.
Epic win!!!

Dock gjorde de en retur istället för ett felköp, eller något i den stilen, så det tog två bankdagar innan MasterCard registrerade det. Detta skedde mitt i brytgränsen för min faktura. Dvs jag fick kostnaden ena månaden och en kreditering andra månaden.
Det hela slutade med att jag fick göra ett kontantuttag hos banken på 150kkr för att få ut de 150kkr till riktiga pengar istället för kreditering på kommande fakturor, vilket kostade 1500kr
Köksfirman kompenserade mig med 1500kr i rabatt på slutfakturan, banken drog aldrig de 1500kr och bonuspoängen på köpet rullades aldrig tillbaka.
Epic win!!!
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Fick precis ett Amex Elite som jag tänkte använda under våren (kanske längre om man tror 2 för 1 bonusresan är nära). Men någon gång säger jag upp det. Vad händer om man köper något på typ IKEA med kortet och inte har det kvar om man vill returnera varan? Har man kortet kvar och returnerar våran typ 6 månader efter köp vad händer med spenderingsbeloppet och poängen.
Dom så till mig att de 20000 statusgrundande poängen kan dom inte ta tillbaka när dom gått iväg till SAS, så i praktiken kan du få dessa efter 3 veckor säga upp kortet och inte ha betalat någonting.
Dom så till mig att de 20000 statusgrundande poängen kan dom inte ta tillbaka när dom gått iväg till SAS, så i praktiken kan du få dessa efter 3 veckor säga upp kortet och inte ha betalat någonting.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Fick givetvis referallänk som ger båda 18.000 euro bonus poäng efter att ha spenderat 20.000 kr.
www.americanexpress.se/bjudin/pONTUFkhmE?CPID=100232698
www.americanexpress.se/bjudin/pONTUFkhmE?CPID=100232698
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Jag byggde mitt hus och drog så mycket jag kunde via betalo när det var gratis. Betalade fakturorna med kort hos bygghandeln, blev lite meck men blev många tusenlappar tillbaka via olika kort. OkQ8 hade 1% cashback. Tömde kassan på kontanter en gång på en mack! Man måste ju vara solidarisk!bat skrev:När Betalo lanserades fick man bonus utan några extra avgifter. Betalade en större köksrenovering med ett Coop MedMera kort och fick väldigt mycket poäng.. efter några månader spärrades dock möjligheten... Nu ser jag ingen anledning att använda Betalo.

Men sen stängdes dörren och ser inte varför man ska använda betalo egentligen.
eNiro -19
Förhandsbokat VW ID3
Driver bolag inom elbilsleasing som ska göra det billigare att köra elbil! Vi delar på vinsten med våra kunder (till skillnad mot de stora drakarna). Elbilar åt folket!
Man kan väl använda det om man är nära någon gräns för typ 2 för 1 resan eller liknande.Headline skrev:Jag byggde mitt hus och drog så mycket jag kunde via betalo när det var gratis. Betalade fakturorna med kort hos bygghandeln, blev lite meck men blev många tusenlappar tillbaka via olika kort. OkQ8 hade 1% cashback. Tömde kassan på kontanter en gång på en mack! Man måste ju vara solidarisk!bat skrev:När Betalo lanserades fick man bonus utan några extra avgifter. Betalade en större köksrenovering med ett Coop MedMera kort och fick väldigt mycket poäng.. efter några månader spärrades dock möjligheten... Nu ser jag ingen anledning att använda Betalo.Sen försvann den möjligheten och jag fick gå över till Coop som gav 1% i bonuscheckar. Handlade mat gratis i flera månader!
Men sen stängdes dörren och ser inte varför man ska använda betalo egentligen.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Pengarna betalas tillbaka till Amex som sedan slussar vidare till av dig angivet konto. Poängen har jag däremot ingen koll på vad som händer med. Jag sa upp mitt Elite för ett bra tag sedan men mitt konto ligger kvar hos Amex, dock inget kort kopplat till det. Där hamnar returen som du sedan måste be att få utbetald till annat konto.Pontus skrev:Fick precis ett Amex Elite som jag tänkte använda under våren (kanske längre om man tror 2 för 1 bonusresan är nära). Men någon gång säger jag upp det. Vad händer om man köper något på typ IKEA med kortet och inte har det kvar om man vill returnera varan?
Jag tror tyvärr betalo används för att skjuta upp betalningar. Dra fakturan på kreditkortet så behöver du inte betala den för än räkningen från kreditkortsgivaren kommer. I de mest extrema fallen: betala sedan kreditkortfakturan via betalo med kreditkort.... bra sätt att komma med i TV (lyxfällan)
Ni som har eller har haft Elite, när får man vouchern är det efter 1 år eller direkt efter att man spenderat 150.000?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Ganska direkt efter man handlat för det.. sen gäller den NGT år eller så..Pontus skrev:Ni som har eller har haft Elite, när får man vouchern är det efter 1 år eller direkt efter att man spenderat 150.000?
- OfarligTesla
- Teslaägare
Nu kör jag Premium men det är ganska direkt efter man spenderat 150k, den gäller för bokningsdatum t.o.m. 31/12 året efter man får den.Pontus skrev:Ni som har eller har haft Elite, när får man vouchern är det efter 1 år eller direkt efter att man spenderat 150.000?
-
- elbilist
Sen får man resa till halva priset.
Problemet var bara att när jag fick min bonusvoucher så fanns ingen billigresa kvar till Japan närmaste året.
Riktig värdelöst.
Jag sa upp mitt amex SAS dagen efter
Problemet var bara att när jag fick min bonusvoucher så fanns ingen billigresa kvar till Japan närmaste året.
Riktig värdelöst.
Jag sa upp mitt amex SAS dagen efter
- ellerstrom
- Teslaägare
Förtydligande exempel:OfarligTesla skrev:Nu kör jag Premium men det är ganska direkt efter man spenderat 150k, den gäller för bokningsdatum t.o.m. 31/12 året efter man får den.Pontus skrev:Ni som har eller har haft Elite, när får man vouchern är det efter 1 år eller direkt efter att man spenderat 150.000?
Intjänad voucher: 13/5 2020
Voucher löper ut och måste bokas t.o.m.: 31/12 2021
Resan kan ske i 2022 (SAS släpper t.e.x. sina "Awardbiljetter" 330 dagar i förväg)
Dock finns det en liten hake med att boka resan efter voucherns utgångsdatum, nämligen att man vid en av/ombokning enbart får tillbaka vouchern om den fortfarande är giltig. Så en resa i exemplet ovan kan av/ombokas fram till 31/12 2020 och då får man tillbaka vouchern (med samma utgångsdatum såklart). Men av/ombokas resan i 2022 så är vouchern förbrukad (och vid en ombokning måste man i så fall använda en ny voucher).
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2