Orginalladdaren blinkar rött
Moderator: Redaktion
-
Orginalladdaren blinkar rött
Hej på er, orginal 3 fas laddaren blinkar bara rött, 5st blinkningar i stöten, har testat att resetta den 50 gånger och även pluggat ur den massor med gånger men samma trubbel ännu, nåt mer man kan testa förren man måste beställa en ny?
Re: Orginalladdaren blinkar rött
UMC:n? Har du testat att snurra på kontakten innan du sätter i den i uttaget?
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Röda blinkningar är inte bra. Låter som att din UMC är hjärndöd och troligen bortom all räddning.
Hur gammal är den? Har den legat utomhus i regnet?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- sven-labil
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ola13743
Visst har du kollat att varken säkringar eller jordfelsbrytare löst ut?
Knallgrå S75D - Gandalf - Påstås kunna trolla men det är bara partytricken som alltid funkar...
-
Den är från 2015, den var faktiskt ute i regn nån time i helgen jo.mati skrev:Röda blinkningar är inte bra. Låter som att din UMC är hjärndöd och troligen bortom all räddning.
5 betyder "Sense circuit fault"

Lösningsförslaget antyder att det kan vara problem med adaptern. Provat att byta mellan schuko och trefas för att se om det gör någon skillnad?
Lösningsförslaget antyder att det kan vara problem med adaptern. Provat att byta mellan schuko och trefas för att se om det gör någon skillnad?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
-
Testade nu med 230V schuko adaptern och samma fel blinkning på laddaren. Laddaren är nog slut då bara.
Tidiga UMC:er hade problem med tätheten. Ingen IP-klassning alls. Jag har själv dödat en UMC från 2014 när jag laddade bilen utomhus i regnet. Den betedde sig därefter precis likadant som du beskriver.Ludicrous Plus skrev:Den är från 2015, den var faktiskt ute i regn nån time i helgen jo.mati skrev:Röda blinkningar är inte bra. Låter som att din UMC är hjärndöd och troligen bortom all räddning.
- Gustafsson
- Teslaägare
Hade i Nov/december liknande problem med min från 2015. De bytte ut den utan knussel på SC.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
IP44 var klassen. Men det är strilat vatten 10 l/min i 5 minuter. Visar inte att de klarar att ligga i en vattenpöl, eller att de inte blir fuktskadade på sikt i regn.mati skrev:Tidiga UMC:er hade problem med tätheten. Ingen IP-klassning alls. Jag har själv dödat en UMC från 2014 när jag laddade bilen utomhus i regnet. Den betedde sig därefter precis likadant som du beskriver.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Ja, det stämmer nog. IP44 var det. Min drunknade redan efter 2 år. Håller den i 5 år får det ändå anses som godkänt.bylund skrev:IP44 var klassen. Men det är strilat vatten 10 l/min i 5 minuter. Visar inte att de klarar att ligga i en vattenpöl, eller att de inte blir fuktskadade på sikt i regn.mati skrev:Tidiga UMC:er hade problem med tätheten. Ingen IP-klassning alls. Jag har själv dödat en UMC från 2014 när jag laddade bilen utomhus i regnet. Den betedde sig därefter precis likadant som du beskriver.
- RagWal
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Lägg den på ett element hemma nåt dygn eller så. Ligger det vatten i kontakt eller inuti så ångar det ut om det kommit in.Ludicrous Plus skrev:Den är från 2015, den var faktiskt ute i regn nån time i helgen jo.mati skrev:Röda blinkningar är inte bra. Låter som att din UMC är hjärndöd och troligen bortom all räddning.
Inte på ett sånt där "Eisa peitää / må ikke tilldekkes" bara. Då får du andra problem.
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
Fick du en som klarar 3fas? För dom finns väl inte att köpa längre.Gustafsson skrev:Hade i Nov/december liknande problem med min från 2015. De bytte ut den utan knussel på SC.
Model S 75D 2016 Midnight silver
- Gustafsson
- Teslaägare
Ja jag fick en likadan ny 3-fas. De hade dem på hyllan.Viper skrev:Fick du en som klarar 3fas? För dom finns väl inte att köpa längre.Gustafsson skrev:Hade i Nov/december liknande problem med min från 2015. De bytte ut den utan knussel på SC.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16