Fick detta felmeddelande för några dagar sedan, försvann ej efter sista uppdateringen. Tydligen någon i Norge som fått samma fel samtidigt. Några fler?
Ska testa power down i morgon.
Parkeringsassistans ej tillgänglig
Moderator: Redaktion
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Parkeringsassistans ej tillgänglig
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Re: Parkeringsassistans ej tillgänglig
Har samma sen före jul. Tesla misstänker defekt ultraljudssensor fram - ska åtgärdas om en dryg vecka.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Samma för mig sedan en vecka drygt. Filbyte med autopilot funkar inte heller.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
M3 LR AWD AP+FSD Black, Vit inredning 18"
Reserverad April 2016, Beställd 11/12, VIN 8 Feb, Reg nr 28 Feb, Levererad 29 Mars
Reserverad April 2016, Beställd 11/12, VIN 8 Feb, Reg nr 28 Feb, Levererad 29 Mars
Min bil fixades igår. Kortslutning i kabelhärva framme vid sensorerna - kabelhärva bytt. Dessutom kontroll av kamerafäste i vindrutan.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Kortslutning? Sa dom hur det kan ha gått till?themax skrev:Min bil fixades igår. Kortslutning i kabelhärva framme vid sensorerna - kabelhärva bytt. Dessutom kontroll av kamerafäste i vindrutan.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Hur länge tog det att laga? Ranger?themax skrev:Min bil fixades igår. Kortslutning i kabelhärva framme vid sensorerna - kabelhärva bytt. Dessutom kontroll av kamerafäste i vindrutan.
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Nope. Bara att det var kortslutning till en sensor; ”Confirmed customer concern. Alerts are active on S2 parking sensor (front left number to from wheel). Measured wires to sensor, found short in wire. Removed and replaced fascia harness. Customer concern no longer present.”Bjelke skrev:Kortslutning? Sa dom hur det kan ha gått till?themax skrev:Min bil fixades igår. Kortslutning i kabelhärva framme vid sensorerna - kabelhärva bytt. Dessutom kontroll av kamerafäste i vindrutan.
Lämnade bilen 11, fick först sms att den skulle stanna över natten och en halvtimme senare att den var klar. Då var klockan fem och jag skulle inte hinna till Segeltorp. Hämtade den i morse.Tellus skrev:Hur länge tog det att laga? Ranger?themax skrev:Min bil fixades igår. Kortslutning i kabelhärva framme vid sensorerna - kabelhärva bytt. Dessutom kontroll av kamerafäste i vindrutan.