Laddnings uttaget
Moderator: Redaktion
Laddnings uttaget
Något läskigt hände mig upp till Åre ikväll. I Sundsvall så laddade jag vid SC och
då jag skulle ta ut laddkabel så följde den svarta plastinsatsen med. Den hade gått sönder i fästet inne i luckan men som tur var kunde jag stoppa in den och ladda i Krokum. Dock stannar den inte kvar inne i Laddluckan utan åker ut.
Någon annan som råkat ut för detta?
då jag skulle ta ut laddkabel så följde den svarta plastinsatsen med. Den hade gått sönder i fästet inne i luckan men som tur var kunde jag stoppa in den och ladda i Krokum. Dock stannar den inte kvar inne i Laddluckan utan åker ut.
Någon annan som råkat ut för detta?
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Leverans Feb 2016
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Laddnings uttaget
Det var faktiskt en som la upp en bild på det för bara någon dag sedan, minns inte vem tyvärr...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Såg att Franz tydligen haft samma problem.
Undrar vad SC gör åt detta?
Undrar vad SC gör åt detta?
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Leverans Feb 2016
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Byter uttag?
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Bilen är 4 år, ingen garanti 

Leverans Feb 2016
Leverans Feb 2016
Konverterar till ccs uttag. borde bli billigare.Designer skrev:Bilen är 4 år, ingen garanti
Konverteringen gör inget med uttaget. Det görs saker i laddaren och man får en adapter...tomla skrev:Konverterar till ccs uttag. borde bli billigare.Designer skrev:Bilen är 4 år, ingen garanti
Mitt tips till Trådskaparen, kolla med ditt försäkringsbolag (samt med SC för pris)
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Kan man inte hävda att laddning är en del av drivlinan och täcks av dess garanti
MYP
X90d
Nopemacksie skrev:Kan man inte hävda att laddning är en del av drivlinan och täcks av dess garanti
Inte en värme patron i batteriet täcks eller HW kablage
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Limma dit plastinsatsen?
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
På min gamla P85 2014 byttes detta på garanti mot en förstärkt modell. Problemet har alltså funnits sedan starten. Att limma termoplast är knappast tillrådligt eftersom en limfog i sprucket plast inte håller. Betänk också att det skall kunna ledas 3-400A genom uttaget. Skall definitivt bytas ut om du inte önskar att komma på expressens förstasida med en uppbrunnen Tesla.bonath skrev:Limma dit plastinsatsen?
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Tog ungefär 1 timme att laga hos Tesla. Kostade cirka 2200:-. Som det skrevs om i tråden fanns det inga ekonomiska fördelar att göra en CCS-uppgradering samtidigt. Kanske lite praktiskt när bilen ändå är inne ifall man gärna vill ha uppgraderingen så klart.
Driver sajten Car.info