Fälgar till M3
Moderator: Redaktion
-
Fälgar till M3
Ska snart få min nya LR och funderar på sommarfälgar. Ska ta 18tums original till vinterfälgar och sen köpa 19 eller 20 på sommaren.
Då är frågan. Är 20tums för stökigt eller obekvämt på M3? Hur har andra resonerat här?
Då är frågan. Är 20tums för stökigt eller obekvämt på M3? Hur har andra resonerat här?
Model 3 LR AWD Vit 2020 (Såld)
Skoda Enyaq 2021 (såld)
Model Y LR AWD (Levererad 18/2 2022)
Skoda Enyaq 2021 (såld)
Model Y LR AWD (Levererad 18/2 2022)
Re: Fälgar till M3
Nej det är inte stötigt. Däremot blir det betydligt mer buller på grov asfalt.
Så inte så kul om man kör mkt motorväg på just grov asfalt.
Så inte så kul om man kör mkt motorväg på just grov asfalt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Det blir ju lite stötigare men inte så det är en deal breaker enligt mig, bullret var dock vad som fick mig att välja bort P.
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
När jag går in på Teslas sida för att beställa en Model 3 Performance står det att Performancebromsar ingår. Betyder det att man inte kan montera 18" hjul?
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Finns eftermarknadsfälgar att köpa i 18" men Teslas egna passar inte nej. Tycker det är bra att man nu kan välja om man vill ha performance pack eller inte, kom tyvärr ett kvartal för sent för mig.Niklas Z skrev:När jag går in på Teslas sida för att beställa en Model 3 Performance står det att Performancebromsar ingår. Betyder det att man inte kan montera 18" hjul?
- metchristian
- Teslaägare
Får inte upp att man kan beställa performance pack...OfarligTesla skrev:Finns eftermarknadsfälgar att köpa i 18" men Teslas egna passar inte nej. Tycker det är bra att man nu kan välja om man vill ha performance pack eller inte, kom tyvärr ett kvartal för sent för mig.Niklas Z skrev:När jag går in på Teslas sida för att beställa en Model 3 Performance står det att Performancebromsar ingår. Betyder det att man inte kan montera 18" hjul?
Det är väl bara i usa man kan det?
Tänk på att det är lättare att få punktering med 20" än 18 & 19 om du kör på en kant eller ner i ett potthål
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
- OfarligTesla
- Teslaägare
Ja men vad jag fått veta lär det komma här snart, gissar att de vill leverera kvartalets bilar först.metchristian skrev:
Får inte upp att man kan beställa performance pack...
Det är väl bara i usa man kan det?
-
ja beställde M3P idag och det man får med i US konfigen när man trycker på performance upgrade det får vi ju med i sverige oxå tycker ja de ser ut som, större bromsar kolfiber vinge sportchassi.
Den typen av turbinfälgar som megahjul säljer hittar jag fortfarande inte i Sverige. Någon som sett? Söker främst gunmetal eller svart
Varför inte köpa från Megahjul? Köpte 19” som V-hjul.
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Först vill du ha turbinfälgar typ Megahjul
Du får väl strunta i turbinfälgarna då?
Sen så tycker du att det är komplicerat?default skrev:Den typen av turbinfälgar som megahjul säljer hittar jag fortfarande inte i Sverige. Någon som sett? Söker främst gunmetal eller svart
Vet inte om det var osmidigt, en överföring till deras bank krävdes men med internetbank så var det inga problem...default skrev:Smidigare att köpa från svenskt AB
Du får väl strunta i turbinfälgarna då?
Tittat på en Model Y
Så var det ju det där med momsen också, om man inte köper som privatperson...
Det är extra meck I alla steg när man köper från företag utanför EU.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Köpte detta kit från: http://www.dackvaruhuset.se
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Det jag tycker märks mest är att det är något högre ljudnivå. Det andra kompenseras av utseendet, vilket är häftigt med 20" 

Bra pris!!ippii skrev:Köpte detta kit från: http://www.dackvaruhuset.se
Fälgar till M3
Megahjul har nåra nya "Zax turbin X" som jag tycker verkar betydligt snyggare än tidigare PH turbin2 och Zax turbin3.
Monaco GP6 som ovan är nog snyggaste man kan få tag på i Sverige IMO. Synd de inte finns i 18" bara.
EDIT: Zax V5 verkar inte dumma heller. Lika Teslas original 19" och 20", men man kan få dom i svart, silver eller gunmetal.
Monaco GP6 som ovan är nog snyggaste man kan få tag på i Sverige IMO. Synd de inte finns i 18" bara.
EDIT: Zax V5 verkar inte dumma heller. Lika Teslas original 19" och 20", men man kan få dom i svart, silver eller gunmetal.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Handlar ofta från Kina, utanför EU, inget "meck"... Men man får ju inte vara lat...tor-ake skrev:Så var det ju det där med momsen också, om man inte köper som privatperson...

Tittat på en Model Y