Älgfeber

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Älgfeber

Inlägg av Jerker »

Det är verkligen trevligt med kamerorna som fångar det som händer när man är ute och kör.

I morse var det älgar vid vägen, flera stycken, som stod och betade. Som tur var hade ingen av dem nån tanke på att passera vägen just då. Jag tryckte på spara och detta fångade kamerorna. Den första är frontkameran och de tre följande när jag har passerat från höger sidokamera. Älgarna framträder som siluetter mot soluppgången vartefter som bilen avlägsnar sig och kör nedför en backe. Det var ännu fler älgar än dessa tre som fångades av kameran, hann jag se när jag passerade, men flera stod med huvudena nedåt och åt:
Älgar.png
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Älgfeber

Inlägg av Bjelke »

Lite coolt faktiskt :)
Sambon fick bevittna när en björnunge jagade en liten räv för något år sedan, tyvärr körde hon inte Teslan då :(
Då fanns nog inte systemet heller förvisso...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Bjelke skrev:
Sambon fick bevittna när en björnunge jagade en liten räv för något år sedan, tyvärr körde hon inte Teslan då :(
Alldeles innan jag hunnit skaffa ett minneskort så uppstod en situation jag skulle ha velat få med på film. Efter en kurva på en liten väg stod plötsligt två stora kronhjortar, en på var sida om vägen, och stirrade på varandra. Risken var ju uppenbar att de vilket ögonblick som helst kunde ha rusat emot varandra i strid. Där kände jag mig liten. :?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Jerker skrev:
Bjelke skrev:
Alldeles innan jag hunnit skaffa ett minneskort så uppstod en situation jag skulle ha velat få med på film. Efter en kurva på en liten väg stod plötsligt två stora kronhjortar, en på var sida om vägen, och stirrade på varandra. Risken var ju uppenbar att de vilket ögonblick som helst kunde ha rusat emot varandra i strid. Där kände jag mig liten. :?
Ja dom är ju ganska stora och respektingivande liksom.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
swegarm
Teslaägare

Inlägg av swegarm »

Jag lyckades bevisa att de inte va mitt fel i en krock. Slapp självrisken på 11 kkr !
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Hittade en älg inne i skogen.

Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
Häftigt, man blir lite smått avis.
Kommer du ihåg rävarna här hemma hos mig? De två ni såg var bara början. Det var en hel familj som kom under hela sommarn. Ungarna lekte i trädgården och ibland gick honan emellan och klippte till en av dem när de blev för busiga. Skitkul att titta på dem. De kom nästan varje dag, fram tills nån idiot gick och sköt dem precis här utanför. För rävar är skadedjur fick jag lära mig då, "di s'a bôrt". Man får bra lust att köra bössan i röven på den idioten. Men det är nog inte tillåtet tror jag. :x
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar