Problem med backlucka Model 3
Moderator: Redaktion
Hejsan!
Jag är alldeles ny ägare Model 3. Ett problem har uppstått direkt. Det går inte att öppna backluckan elektriskt, endast mekaniskt inifrån. Jag öppnade luckan 1 gång och sedan kunde jag inte öppna mer. Reset hjälpte inte. Efter 1 vecka lyckades det att öppna 1 gång och sedan stopp igen. Har ni någon ide vad felet sitter?
Jag är alldeles ny ägare Model 3. Ett problem har uppstått direkt. Det går inte att öppna backluckan elektriskt, endast mekaniskt inifrån. Jag öppnade luckan 1 gång och sedan kunde jag inte öppna mer. Reset hjälpte inte. Efter 1 vecka lyckades det att öppna 1 gång och sedan stopp igen. Har ni någon ide vad felet sitter?
Re: Problem med backlucka Model 3
Ok, tack
Men det är som jag vill slippa. Närmaste Teslaservis är drygt 20 mil från Mora.

Håll tummarna för mobile servicejacpas skrev:Ok, tackMen det är som jag vill slippa. Närmaste Teslaservis är drygt 20 mil från Mora.

Tars här på forumet, skulle väl ut på en ranger-tour. Skicka ett PM till honom.
Du kan varken öppna utifrån eller från skärmen?
Och inte heller från appen?
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Pratas om att utföra Tesla service i Leksand. Men inte fått det bekräftat. Har dock fått förfrågan om att samla ihop ett gäng som behöver något åtgärdat. (Tesla ranger)jacpas skrev:Ok, tackMen det är som jag vill slippa. Närmaste Teslaservis är drygt 20 mil från Mora.
OBS: Har inte något med det att göra - Har bara blivit tillfrågad.
TESLA Model S | P85+
Ja det stämmer, det går inte öppna elektriskt, endast inifrån mekanisktBruno skrev:Du kan varken öppna utifrån eller från skärmen?

Henrik skrev:samla
Hur kan man ta reda på om Tesla service i Leksand är på gång? Det vore suveränt för Teslaägare i Dalarna. Vem kan köra det? Det måste ju vara auktoriserat. Finns någon sådan i Leksand?Henrik skrev:Pratas om att utföra Tesla service i Leksand. Men inte fått det bekräftat. Har dock fått förfrågan om att samla ihop ett gäng som behöver något åtgärdat. (Tesla ranger)jacpas skrev:Ok, tackMen det är som jag vill slippa. Närmaste Teslaservis är drygt 20 mil från Mora.
OBS: Har inte något med det att göra - Har bara blivit tillfrågad.
Hur öppnar du den "inifrån mekaniskt"?
Det är ingen lucka med elektrisk öppning som många andra bilar, man måste manuellt lyfta den och stänga den. Det enda man kan göra är att låsa upp den via app och inifrån samt via knappen på luckan.
Det är ingen lucka med elektrisk öppning som många andra bilar, man måste manuellt lyfta den och stänga den. Det enda man kan göra är att låsa upp den via app och inifrån samt via knappen på luckan.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Ok, en gång till. Jag är inte ute efter att luckan öppnas "elektriskt". Det handlar om "elektrisk" upplåsning dvs att det inte går att låsa upp bakluckan med knappen på luckan, inte med app, inte via pekskärmen heller. "Mekaniskt inifrån" betyder invändig nödöppning när man trycker på den mekaniska öppningsknappen på insidan av det bakre bagageutrymmet.taliz skrev:Hur öppnar du den "inifrån mekaniskt"?
Aha ok. Tyckte det lät lite udda på beskrivningen.jacpas skrev:Ok, en gång till. Jag är inte ute efter att luckan öppnas "elektriskt". Det handlar om "elektrisk" upplåsning dvs att det inte går att låsa upp bakluckan med knappen på luckan, inte med app, inte via pekskärmen heller. "Mekaniskt inifrån" betyder invändig nödöppning när man trycker på den mekaniska öppningsknappen på insidan av det bakre bagageutrymmet.taliz skrev:Hur öppnar du den "inifrån mekaniskt"?
Då säger jag som övriga, låset är nog trasigt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas