The Tesla of rakhyvlar

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

The Tesla of rakhyvlar

Inlägg av AGCF »

Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Re: The Tesla of rakhyvlar

Inlägg av Martinen »

Fräckt.

:D
Jag vill prova.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Ser väldigt spännande ut! De har verkligen nailat ett problem!
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Jäkligt coolt. hoppas dom håller tidsramen. Har beställt ett par hörlurar som jag väntat på i 1,5 år nu :o
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Jag var sugen fram tills de visade en video med prototypen, den kan ju inte skära av hår utan att man försöker 3-4 gånger. Om de kan visa upp en prototyp som funkar bra så ska jag nog fundera på det.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Jag är lite skeptiskt till det. Tyckte att filmen mer verkade vara en parodi men kanske ville de ha lite humor i den. Känns dock lite krystat och mycket 3D-animeringar. Jag håller mig skeptisk tills jag ser en fungerande prototyp.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

vigge50 skrev:
Jag var sugen fram tills de visade en video med prototypen, den kan ju inte skära av hår utan att man försöker 3-4 gånger. Om de kan visa upp en prototyp som funkar bra så ska jag nog fundera på det.
Här är den videon:

Det hade varit mer effektivt att böja håren ett och ett tills de går av, men kom ihåg att detta bara är en tidig prototyp. För personerna bakom rakhyveln är prototypen en tillräckligt välfungerande POC för att de ska vilja lägga ut den videon. För oss andra, som inte vet samma saker som utvecklarna, ser det riktigt uselt ut.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Herr X skrev:
vigge50 skrev:
Här är den videon:

Det hade varit mer effektivt att böja håren ett och ett tills de går av, men kom ihåg att detta bara är en tidig prototyp. För personerna bakom rakhyveln är prototypen en tillräckligt välfungerande POC för att de ska vilja lägga ut den videon. För oss andra, som inte vet samma saker som utvecklarna, ser det riktigt uselt ut.
Ja, det var den jag menade. Nä, det har inte lagt ut den för att de tycker den är tillräckligt bra utan för att många av de som har tittat på kampanjen kräver att de kan visa upp en fungerande produkt innan de lägger så mycket pengar på en rakhyvel och jag känner lite samma sak. Om de kunde visa ett klipp där den fungerade så bra som de beskriver så skulle jag fundera på att köpa men om de är det ända de har att visa så känner jag mig skeptisk.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

bylund skrev:
Finns nu på Indiegogo istället.
Användarvisningsbild
Bengt
Teslaägare

Inlägg av Bengt »

Jag sponsrade på KS, men efter att de stängde ner insamlingen nöjer jag mig med att kolla utvecklingen utan att sponsa. Om det är seriöst är det väldigt klumpigt hanterat av Skarp, men det luktar tyvärr scam.....
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

Jag är i exakt samma situation som dig. Jag låter bli i denna runda, framförallt eftersom det ligger som en "flexible funding" och dem får alla pengar oavsett resultat...
ironjack
elbilist

Inlägg av ironjack »

Är starkt skeptisk till att det skulle funka i praktiken. Man "skär" inte med laser, man bränner, och det vet de flesta hur det luktar när man bränner hår. Och jag vet inte om jag vill utsätta huden för en laserstråle, se bara hur det gick för Anakin. ;)
Model S 85 2014, Model S 90D 2016, Model 3 LR 2019
Skoda Enyaq 85x 2025
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

ironjack skrev:
Är starkt skeptisk till att det skulle funka i praktiken. Man "skär" inte med laser, man bränner, och det vet de flesta hur det luktar när man bränner hår. Och jag vet inte om jag vill utsätta huden för en laserstråle, se bara hur det gick för Anakin. ;)
I detta fall så beskriver dem en annan process som skulle bryta ner kollagenet (om jag förstår rätt) och därför så skär dem av det snarare än att bränna av det. Frågorna är väl 2:

1) Funkar detta rent fysikaliskt/kemiskt
2) Går det att implementera som dem hade tänkt

Dem hänvisar till sin prototyp för #1 och hävdar att #2 går att uppnå men det är något tveksamt underbyggt.
Skriv svar