Blir lite avis på er som diskuterar 7.0 och autopilot mm. Betänk att vi som erly adprors inte ens har uppgift om ex. vis hastighetsgräns på den aktuella vägsträckan. Tycker faktiskt att TM kunde tänka lite på oss och ordna så att vi kunde få in den informationen. Det är lätt att kortet ryker annars. Funderar på att skaffa en extern GPS med den informationen, men det borde väl inte behövas? Vi fick dessutom betala ca 10k extra för hatthylla, tjuvlarm och avståndssensorer.
Vill tyckas synd om lite. Tycker dock mer synd om stackars WV TDI-ägare och jobbarna i Wolfsburg.
Vi som har tidiga Model S
Moderator: Redaktion
Re: Vi som har tidiga Model S
priset på de førsta Model S var væl gaaaaaanska mycket lægre æn de ær idag ocksåDelta skrev:Blir lite avis på er som diskuterar 7.0 och autopilot mm. Betänk att vi som erly adprors inte ens har uppgift om ex. vis hastighetsgräns på den aktuella vägsträckan. Tycker faktiskt att TM kunde tänka lite på oss och ordna så att vi kunde få in den informationen. Det är lätt att kortet ryker annars. Funderar på att skaffa en extern GPS med den informationen, men det borde väl inte behövas? Vi fick dessutom betala ca 10k extra för hatthylla, tjuvlarm och avståndssensorer.
Vill tyckas synd om lite. Tycker dock mer synd om stackars WV TDI-ägare och jobbarna i Wolfsburg.

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
...snyft ... ja priset var lägre. Skatten är 0. Har snart gått 7000 mil utan drivmedelskostnad. Kan göra långresor med backpackerbudget, så visst är vi previligerade trots allt. 

Tänk på oss som inte har någon tesla. Står och suktar varje dag jag ser en model s.
Men visst är det så med tesla. Den ena anledningen att priset går ned verkar vara för att de nya är så uppdaterade, i övrigt står sig både bilen och priset rätt bra.
Byt din 85a mot en ny 70D?
Men visst är det så med tesla. Den ena anledningen att priset går ned verkar vara för att de nya är så uppdaterade, i övrigt står sig både bilen och priset rätt bra.
Har bestämt mig för att köra skiten ur min gamla P85 och ger mig inte på en ny bil förr än den har rullat minst 50000 mil. Reptilsnabb superbil, älskar den. Stor frunk är värt mer än 4-hjulsdriften tycker jag. Hälften så mycket el o mek som behöver plats och underhåll. Kör mest på asfalterade vägar och saknar inte drivningen fram. Men en snikad 70 hade suttit fint som 2:a bilapkungen skrev:Tänk på oss som inte har någon tesla. Står och suktar varje dag jag ser en model s.

Du har helt rätt. Den kommer nog hålla väldigt länge. Bara att börja spara då 

Vägverket har monterat upp skyltar längs vägen, faktiskt relativt tätt mellan dem och absolut varje gång hastigheten ändras. Ett trix som de flesta utan tesla from -14 använder är att helt enkelt titta på skyltarna och ta till sig informationen.Delta skrev:Funderar på att skaffa en extern GPS med den informationen, men det borde väl inte behövas?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hastighet ... 3%A4nsning
BMW i3 REX i väntan på Model3
Men vi early har ju något annat. Alla nykomna Teslaägares kärlek och respekt. Utan oss hade det ju inte funnits någon autopilot eller 4wd.Delta skrev:Blir lite avis på er som diskuterar 7.0 och autopilot mm. Betänk att vi som erly adprors inte ens har uppgift om ex. vis hastighetsgräns på den aktuella vägsträckan. Tycker faktiskt att TM kunde tänka lite på oss och ordna så att vi kunde få in den informationen. Det är lätt att kortet ryker annars. Funderar på att skaffa en extern GPS med den informationen, men det borde väl inte behövas? Vi fick dessutom betala ca 10k extra för hatthylla, tjuvlarm och avståndssensorer.
Det är inte synd om oss. Vi är avundsvärda !
.
Model S P85+ Juni 2014
Model S P85+ Juni 2014
Jag sålde min första och beställde en fyrhjulsdriven. Det var en låååånga 7 månaders väntan, men väl värt bytet. 

MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback