Model X - Leveranser

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nemesis

Model X - Leveranser

Inlägg av Nemesis »

Tycker det varit ganska tyst om Model X sedan release. Hur ser leveranstakten ut f.n? När kommer den till Sverige? :)

Själv hoppas jag Tesla lyckas stoppa in det bästa av både model s och x i model 3 :)
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Model X - Leveranser

Inlägg av TiborBlomhall »

Jag undrar om de öht har levererat fler Model X än de fem vid eventet.

Och ärligt talat vete f*n vart de också tog vägen - jag förväntade mig massa videos och artiklar om dem, men istället är det knäpptyst :?
Togs bilarna tillbaks till Fremont igen för att byggas färdigt "på riktigt"? Eller -jag hoppas mer på den förklarningen- fick de skriva på NDA iom att bilarna hade redan nya Version 7 programvaran i sig?
Jag vill skriva massa artiklar om Model X men hittar inga källor att sno från hänvisa till.
vigge50

Inlägg av vigge50 »

TiborBlomhall skrev:
Jag undrar om de öht har levererat fler Model X än de fem vid eventet.

Och ärligt talat vete f*n vart de också tog vägen - jag förväntade mig massa videos och artiklar om dem, men istället är det knäpptyst :?
Togs bilarna tillbaks till Fremont igen för att byggas färdigt "på riktigt"? Eller -jag hoppas mer på den förklarningen- fick de skriva på NDA iom att bilarna hade redan nya Version 7 programvaran i sig?
Jag vill skriva massa artiklar om Model X men hittar inga källor att sno från hänvisa till.
I denna tråden har det lagts upp flera bilder men 6 bilar är inte så mycket.
http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... -sightings
Användarvisningsbild
Nemesis

Inlägg av Nemesis »

Precis det jag menar, skulle vara intressant om de skulle behöva byggas färdigt "på riktigt". Allt för att nästan, typ ungefär hålla den 75:e reviderade tidplanen :)

Får hoppas på att teorin om programvaran stämmer istället. Spännande saker är på gång, med autopiloten, programvaruuppdateringen, får lära känna Model X på riktigt. Nästan att man kan fylla tiden till Model 3 i Mars. NÄSTAN.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

vigge50 skrev:
Kort sammanfattat om bilderna kan man säga att Tesla Model X ägare suger på att parkera ;)
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

TiborBlomhall skrev:
vigge50 skrev:
Kort sammanfattat om bilderna kan man säga att Tesla Model X ägare suger på att parkera ;)
Första var väl OK och Elon parkerade bara precis som övriga bilar (om det inte var han som parkerade först dvs.). De andra var väl inte de bäst parkerade bilarna direkt fast Model S bredvid Model X var ju inte bättre...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Det var ju kanske inte direkt några forumrävar som fick leverans på dessa sex:

Från http://www.ctvnews.ca/5things/the-first ... -1.2596850
  • Ira Ehrenpreis, managing partner of venture capitalist group, DBL Partner
  • Mark Tebbe, a professor of entrepreneurship at the University of Chicago's Booth School of Business
  • Sergey Brin, co-founder of Google
  • Mark Templeton, president and CEO of software company Citrix
  • Steve Jurvetson, venture capitalist who is a partner of Draper Fisher Jurvetson
  • Elon Musk, CEO of Tesla Motors
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar