Annullera deposition

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Solklart

Annullera deposition

Inlägg av Solklart »

Har hängt på detta forum ända sedan min deposition på M3 2016 men har nu bestämt mig för att annullera min deposition(1000 USD) och lägga en ny deposition och beställning på MY istället. Men det verkar inte vara så enkelt som jag trodde...

Har försökt att annullera via teslakontot genom att anges IBAS(SE84....). Får inget felmeddelande på uppgifterna men får ett meddelande när jag skickar in begäran om återbetalningen. "vi kan inte behandla din återbetalning, bekräfta dina bankuppgifter och försök igen"

Har försökt att komma i kontakt med Tesla vid flera tillfällen men det verkar stört omöjligt.... Tips?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Re: Annullera deposition

Inlägg av bylund »

Om du har möjlighet, kanske prova med något annat bankkonto i annan bank, om det nu är något som går snett med kontot du anger?
(Antar att du menar att du anger ett konto på IBAN-format som börjar på SE84...)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Jag gjorde det via min sida på Tesla.com. var inga problem alls men tog väl ett par veckor kanske innan pengarna kom tillbaka.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

När jag annullerade för ett år sedan så tog det tre dagar innan jag hade pengarna.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Fast problemet här är väl att formuläret inte accepterar inmatningen, inte tiden det sedan tar.
Jag förutsätter att du inte faktiskt skriver "IBAS(SE84...)", utan att IBAS är en felskrivning för IBAN, och att du skriver konton som "SE84..."
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Java
elbilist

Inlägg av Java »

Logga in på din Internetbank och kolla så att du får rätt uppgifter då det skiljer sig mellan affärsbanker och sparbankerna.

IBAN brukar vara SE + en kombination av clearing nr och bank konto nr samt utfyllnadssiffror.
Solklart

Inlägg av Solklart »

Tack för alla svar. Det stämmer, menar IBAN förstås. Skriver SE84 och dom siffror som uppges av banken. Det finns ju formatkontroll i fältet som reagerar om man inte uppger det i formen som banken angivit, så numret verkar korrekt.

Funderade på om det fanns något form av koppling till kreditkortet man en gång registrerade depositionen på då jag har bytt kort sedan dess.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Inlägg av bonath »

Jag hade två bokningar och när jag beställde (på MoS) fixade "säljaren" alla pappren.
Pengarna för den borttagna depositionen kom in på kontot inom en vecka.

Så har du möjlighet, gå in till en Tesla butik.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Solklart

Inlägg av Solklart »

Har kollat med banken och provat olika konton så det ligger hos Tesla. Det Som återstår är väl ett besök på MoS.

Trist dock att behöva resa 40 mil för att hantera en deposition när dom inte går att nå eller svarar på mail. När jag en gång betalade depositionen upplevde jag att Tesla var otroligt bra på kundvård. Nu är det snarare så att man trots deras kundvård ändå är sugen på bilen.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

Solklart skrev:
Har kollat med banken och provat olika konton så det ligger hos Tesla. Det Som återstår är väl ett besök på MoS.

Trist dock att behöva resa 40 mil för att hantera en deposition när dom inte går att nå eller svarar på mail. När jag en gång betalade depositionen upplevde jag att Tesla var otroligt bra på kundvård. Nu är det snarare så att man trots deras kundvård ändå är sugen på bilen.
Har samma problem som dig tyvärr :(
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
kenny
Teslaägare

Inlägg av kenny »

Detta är väl lite orelaterat kanske, men hur kommer det sig att man har haft en deposition i flera år men inte fått nån bil än, eftersom andra (mig själv inkluderat) fick bilen inom några veckor efter order?
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

kenny skrev:
Detta är väl lite orelaterat kanske, men hur kommer det sig att man har haft en deposition i flera år men inte fått nån bil än, eftersom andra (mig själv inkluderat) fick bilen inom några veckor efter order?
Därför att man inte gjort beställningen ännu. Gissar att Model 3 inte riktigt motsvarade förväntningarna.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

LarsL skrev:
kenny skrev:
Därför att man inte gjort beställningen ännu. Gissar att Model 3 inte riktigt motsvarade förväntningarna.
I mitt fall är det pga att jag gjorde två reservationer. Det var en väldigt billig option som hade kunnat ge bra avkastning om Tesla var striktare med köplats och om tillgången var mindre.

EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
B99

Inlägg av B99 »

Föreslå till Tesla att du får byta till TMY med bibehållen köplats :)
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

B99 skrev:
Föreslå till Tesla att du får byta till TMY med bibehållen köplats :)
Tre Teslor blir lite väl mycket :lol:

EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
kenny
Teslaägare

Inlägg av kenny »

Legato skrev:
LarsL skrev:
kenny skrev:
I mitt fall är det pga att jag gjorde två reservationer. Det var en väldigt billig option som hade kunnat ge bra avkastning om Tesla var striktare med köplats och om tillgången var mindre.
Jaja, ticket scalping av Teslor, bra affärsidé. ;)
Solklart

Inlägg av Solklart »

kenny skrev:
Legato skrev:
LarsL skrev:
kenny skrev:
Jaja, ticket scalping av Teslor, bra affärsidé. ;)
I mitt fall är det nog att jag vill kunna lasta mer och klara mig med en bil. Avsaknad av hatch-back och sen den begränsade dragoptionen, som kom sent, tillsammans med den försämrade servicen som många vittnat om har gjort att jag avvaktat. Nu verkar MY vara det jag egentligen söker så jag kommer att lägga en deposition där istället.

Noterar kraften hos detta forum ;) , fick idag mail från Tesla efter flertalet tidigare kontakt försök
Skriv svar