Nån som säljer sin lyxvilla på Värmdö?

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Slösurfade lite och kom över den här villan:
http://www.lansfast.se/hitta/villa/stoc ... e3dc1v7ja/

På en av bilderna ser man en ytterst stilig bil, en model S så klart. Är det nån här på forumet som säljer sitt lilla sommarhus? :lol:
vigge50

Re: Nån som säljer sin lyxvilla på Värmdö?

Inlägg av vigge50 »

Det är inte mitt men riktigt stiligt hus måste jag säga
Användarvisningsbild
Nemesis

Inlägg av Nemesis »

Brukar inte ligga mig nära till hands, men någon inbyggt solidaritetscentrum djupt inne går på högvarv av detta... Helt rätt med en Tesla åtminstone :)

Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

jasså, inte mer æn 26 mille, då kanske man skulle slå till ændå!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

1. Noterar att Teslan på bilden inte är inkopplad och att det heller inte finns någon antydan till laddplats där den står. Vilken Teslaägare, som har råd med ett hus i den prisklassen, skulle strunta i att ha en ordentlig laddplats för sin bil och istället trassla med UMC och förlängningssladdar?

2. Om man bor i ett sådant hus, snikutrustar man då sin Tesla med de billiga 19"-fälgarna?

3. Objektbeskrivningen säger ingenting om elbilsladdning - borde det inte varit värt att nämna om huset hade en laddplats för elbil?

Jag gissar att Teslan inte tillhör husägaren utan är lånad av de som inrett huset för fotograferingen.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Nemesis

Inlägg av Nemesis »

Herr X skrev:
1. Noterar att Teslan på bilden inte är inkopplad och att det heller inte finns någon antydan till laddplats där den står. Vilken Teslaägare, som har råd med ett hus i den prisklassen, skulle strunta i att ha en ordentlig laddplats för sin bil och istället trassla med UMC och förlängningssladdar?

2. Om man bor i ett sådant hus, snikutrustar man då sin Tesla med de billiga 19"-fälgarna?

3. Objektbeskrivningen säger ingenting om elbilsladdning - borde det inte varit värt att nämna om huset hade en laddplats för elbil?

Jag gissar att Teslan inte tillhör husägaren utan är lånad av de som inrett huset för fotograferingen.
Hmm, vettiga iakttagelser. Verkar vara nya grejen med mäklare, då de inte behövs för förmedling längre.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Nemesis skrev:
Hmm, vettiga iakttagelser. Verkar vara nya grejen med mäklare, då de inte behövs för förmedling längre.
Jag hade fel.
Det är husägaren som äger bilen. Genom att plocka fram sökvägen till bilden, kunde jag rendera en mer högupplöst variant och på så sätt få ut regnumret. En snabb fordonsupplysning visar att ett företag äger bilen, och företagets postadress är samma som husets adress.

Tänk vad mycket tid man har när man ligger nerbäddad i sängen med feber :(

Bild
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare

Inlägg av Larofo »

apkungen skrev:
Slösurfade lite och kom över den här villan:
http://www.lansfast.se/hitta/villa/stoc ... e3dc1v7ja/

På en av bilderna ser man en ytterst stilig bil, en model S så klart. Är det nån här på forumet som säljer sitt lilla sommarhus? :lol:
Sluta använda detta forum för att promota din husförsäljning, apkungen! :D
Jag gillar huset, bilen och framförallt utsikten, något utanför min budget dock.
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Kanske detta är andrabilen som fick bli hemma, placerad i carporten för bildernas skull (i garaget hade den inte synts), medan ägaren tog sin P85D med Vossen 22" till kontoret. Ska man ligga och jaga på 222:an så vill man ju ha det bästa, och det vet vi ju att en P85D är världens bästa bil och att de andra varianterna har delad andraplats. :D
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Herr X skrev:
Jag undrar om det är ett bra extraknäck... att åka runt och låna ut sin Tesla för fotografering. Man kan ju få köra en hel del iaf...
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

För att gå on topic igen - det är ett förbaskat smakfullt hus, otroligt snyggt! Jag undrar verkligen varför säljaren säljer detta, går det att skaffa något trevligare? Om säljaren är här så får du gärna ge dig tillkänna och berätta!
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Användarvisningsbild
Nemesis

Inlägg av Nemesis »

Herr X skrev:
För att gå on topic igen - det är ett förbaskat smakfullt hus, otroligt snyggt! Jag undrar verkligen varför säljaren säljer detta, går det att skaffa något trevligare? Om säljaren är här så får du gärna ge dig tillkänna och berätta!
Herren i huset står på 19 olika bolagsengagemang och frun på 10, så de har ju inte tid att hänga här...

Riktigt snyggt hus måste jag hålla med om, tanken att stå i hörnet i vardagsrummet om lördagsmorgonen eller ta ett kvällsdopp i den poolen är ju inte helt fel. Dock skulle det kännas lite stort och konstigt att äta falukorv och makaroner eller avnjuta chips till senaste Netflixserien i såna omgivningar :)
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Kanske det är platsen som är problemet? Kan ju vara så att man vill lägga pengarna på något lika smakfullt på varmare breddgrader t.ex...
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Herr X skrev:
Nemesis skrev:
Jag hade fel.
Det är husägaren som äger bilen. Genom att plocka fram sökvägen till bilden, kunde jag rendera en mer högupplöst variant och på så sätt få ut regnumret. En snabb fordonsupplysning visar att ett företag äger bilen, och företagets postadress är samma som husets adress.

Bild

Haha, skön du är herr x!!
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Sluta använda detta forum för att promota din husförsäljning, apkungen! :D
Jag gillar huset, bilen och framförallt utsikten, något utanför min budget dock.
Hahahaha!! Om det ändå vore så väl...
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

Sicken haxxor du är Herr X eller skall jag säga Haxxor X :)
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

chpaulin skrev:
Sicken haxxor du är Herr X eller skall jag säga Haxxor X :)
Och allt det från mobiltelefonen i sängen :) fy fan för feber - jag ligger i sängen och oroar mig hysteriskt för att det ska plinga till i mobilen om att det kommit en ny mjukvaruuppdatering.. Då skulle jag bli tvungen att masa mig ner till garaget :( (fiskar efter medlidande här)
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Herr X skrev:
Nemesis skrev:
Jag hade fel.

Bild
Men var e ladduttaget?
Anderzzon
elbilist

Inlägg av Anderzzon »

Ni tror inte att bilen normalt är parkerad i garaget men bara är framkörd för att få en snygg bild?
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

I garaget finns säkert en fin laddstation :)
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Jag tänker inte köpa denna för jag vill ha en laddplats ute också. :D
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Snyggt researchat, Herr X :) Min första tanke var faktiskt att det inte alls hade förvånat mig om en mäklare skulle låna eller hyra en Model S för fotograferingen som någon form av homestylingdetalj.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Skriv svar