SMS från iPhone
Moderator: Redaktion
SMS från iPhone
Jag har sett nånstans att man kan få SMS från telefonen upp på displayen och t.o.m. svara på dem. Hur gör man det? Eller är det nåt som kommer senare? Har 2020.4.1.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
- metchristian
- Teslaägare
Re: SMS från iPhone
Du måste gå in i bluetooth menyn bocka i.renes skrev:Jag har sett nånstans att man kan få SMS från telefonen upp på displayen och t.o.m. svara på dem. Hur gör man det? Eller är det nåt som kommer senare? Har 2020.4.1.
Sen när du får sms kommer det upp på skärmen.
Dock är röststyrning kass på skriva sms... flera ggr som det blir helt knasig när jag försöker..
Det tänkte jag också, men i Bluetooth menyn för Tesla Model 3 på en iPhone, senaste iOS, finns bara "Show notifications", "Sync contacts" och sen groups. Allt påslaget. Inget om SMS eller messages.metchristian skrev:Du måste gå in i bluetooth menyn bocka i.renes skrev:Jag har sett nånstans att man kan få SMS från telefonen upp på displayen och t.o.m. svara på dem. Hur gör man det? Eller är det nåt som kommer senare? Har 2020.4.1.
Dock är röststyrning kass på skriva sms... flera ggr som det blir helt knasig när jag försöker..
- metchristian
- Teslaägare
Nej du måste in i teslans bluetooth och se till att allt i bockat i... (har inte tillgång till min nu när den står i hotell garaget)renes skrev:Det tänkte jag också, men i Bluetooth menyn för Tesla Model 3 på en iPhone, senaste iOS, finns bara "Show notifications", "Sync contacts" och sen groups. Allt påslaget. Inget om SMS eller messages.metchristian skrev:Du måste gå in i bluetooth menyn bocka i.renes skrev:Jag har sett nånstans att man kan få SMS från telefonen upp på displayen och t.o.m. svara på dem. Hur gör man det? Eller är det nåt som kommer senare? Har 2020.4.1.
Japp, du har rätt. Hittade det. Thx!metchristian skrev:Nej du måste in i teslans bluetooth och se till att allt i bockat i... (har inte tillgång till min nu när den står i hotell garaget)renes skrev:Det tänkte jag också, men i Bluetooth menyn för Tesla Model 3 på en iPhone, senaste iOS, finns bara "Show notifications", "Sync contacts" och sen groups. Allt påslaget. Inget om SMS eller messages.metchristian skrev:Du måste gå in i bluetooth menyn bocka i.renes skrev:Jag har sett nånstans att man kan få SMS från telefonen upp på displayen och t.o.m. svara på dem. Hur gör man det? Eller är det nåt som kommer senare? Har 2020.4.1.