4 st fälgar blev en keps

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
josve
Teslaägare

4 st fälgar blev en keps

Inlägg av josve »

Väntar sedan länge på 4 st fälgar efter ett av Teslas referal program. Fick äntligen besked från DHL att de hade ett bud till mig från Tesla i Holland. Utgick såklart ifrån att det var mina fälgar som nu var på gång. Jobbade hemifrån idag för att ta emot budet.
DHL ringer på dörren, de räcker över ett liiitet och mycket lätt paket.
I paketet ligger i Tesla KEPS!!. Ingen lapp, ingen information. Blev en smula fundersam och överraskad.

Någon annan som fått DHL bud från Tesla med en Keps på senare tid?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Re: 4 st fälgar blev en keps

Inlägg av bylund »

Jag fick en keps i förra veckan. Jag bad om leverans till ombud för att slippa ta emot hemma. Tesla hade dock lyckats att bara skriva förnamn på försändelsen, så ombudet vägrade lämna ut paketet (helt enligt DHL:s regler, så DHL borde inte låta mig ange hämtning via ombud om de inte klarar av att lämna ut via ombud...). Lösningen blev att DHL fick hämta paketet igen hos ombudet och lämna det i receptionen på mitt jobb. För det är ju betydligt säkrare att jag ringer och uppger en ny adress än att lämna ut ett paket där bara förnamnet stämmer med legitimationen.

Fälgarna kommer inte via bud. Förr kom de till närmaste servicecenter, men nu verkar de komma till Euromaster.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
josve
Teslaägare

Inlägg av josve »

bylund skrev:
Jag fick en keps i förra veckan. Jag bad om leverans till ombud för att slippa ta emot hemma. Tesla hade dock lyckats att bara skriva förnamn på försändelsen, så ombudet vägrade lämna ut paketet (helt enligt DHL:s regler, så DHL borde inte låta mig ange hämtning via ombud om de inte klarar av att lämna ut via ombud...). Lösningen blev att DHL fick hämta paketet igen hos ombudet och lämna det i receptionen på mitt jobb. För det är ju betydligt säkrare att jag ringer och uppger en ny adress än att lämna ut ett paket där bara förnamnet stämmer med legitimationen.

Fälgarna kommer inte via bud. Förr kom de till närmaste servicecenter, men nu verkar de komma till Euromaster.
Förstod du varför du fick en keps?
Måste bli en dyr keps med tanke på DHL transporten :)
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

För runt en år sedan fanns den som ett val i värvningsprogrammet om man hade (minst) en värvning.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

josve skrev:
Väntar sedan länge på 4 st fälgar efter ett av Teslas referal program. Fick äntligen besked från DHL att de hade ett bud till mig från Tesla i Holland. Utgick såklart ifrån att det var mina fälgar som nu var på gång. Jobbade hemifrån idag för att ta emot budet.
I paketet ligger i Tesla KEPS!!. Ingen lapp, ingen information. Blev en smula fundersam och överraskad.

Fälgar hämtas på SC skickas inte hem
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

e5m1r skrev:
josve skrev:

Fälgar hämtas på SC skickas inte hem
Numer på Euromaster. Hämtade mina förra veckan.
Användarvisningsbild
Logge
Teslaägare

Inlägg av Logge »

Har jagat tesla gällande fälgar som jag skulle fått för ett år sedan men får inga svar någonstans.
Någon som har tips att ge?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Logge skrev:
Har jagat tesla gällande fälgar som jag skulle fått för ett år sedan men får inga svar någonstans.
Blocket?... :lol:
F'låt ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Logge skrev:
Du kan maila referralprogram (at) tesla.com
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Logge
Teslaägare

Inlägg av Logge »

e5m1r skrev:
Logge skrev:
Har gjort det ungefär var tredje månad men det är helt tyst, inte ens svar på mail...
Användarvisningsbild
mathiaso
Teslaägare

Inlägg av mathiaso »

Pratade med SC i veckan. Enligt dem så har de fått sin sista sändning referral fälgar.
Model Y Long Range 2023
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

mathiaso skrev:
Pratade med SC i veckan. Enligt dem så har de fått sin sista sändning referral fälgar.
Ja, som jag skrev i inlägg nr 2 så kommer de direkt till Euromaster numera.
Användarvisningsbild
mathiaso
Teslaägare

Inlägg av mathiaso »

Ok. Den information jag fick vara att det var de sista däcken som levererades från det gamla referral programmet nu. Sen är det slut.

Men de kanske hade fel. Det va på håret att jag fick den uppsättning som jag hade rätt till då de hade en uppsättning över utöver de som redan va inbokade i sista rundan.
Model Y Long Range 2023
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

Logge skrev:
e5m1r skrev:
Logge skrev:
Har gjort det ungefär var tredje månad men det är helt tyst, inte ens svar på mail...
Borde ju hamnat på en Euromaster närmare dig, men jag skulle testa att ringa Euromaster Kista (där alla hjul i Stockholmsområdet hamnar) och fråga om de vet vilken Euromaster söderut som får fälgarna...
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Schelin
Teslaägare

Inlägg av Schelin »

Att maila refferal då händer inget, har skickat 1gång i månaden i ca 6 mån inget svar. Väntar på en laddare

S75D sep 2016
S75D dec 2018
Skriv svar