Så här går det till:
Det tog en dag för mig att få bilen överflyttad.
För att begära en överföring av ägarbyte, börja med att skapa ett Tesla-konto. Skicka sedan ett e-postmeddelande till AccountSupportEMEA@tesla.com från samma e-postadress som användes för att skapa ditt Tesla-konto som innehåller:
- Färgkopia eller foto av ditt körkort eller nationella ID-kort
- Kopia eller foto av ditt registreringsbevis.
- Om bilen registreras till ett företag ska du inkludera ett visitkort med ditt namn och företagets namn
- E-postadressen som användes för att skapa ditt Tesla-konto, vilken kommer att länkas till din bil
- Postadress
- Telefonnummer
- Typ av köp (från en privat ägare eller en tredje part)
När du slutfört överföringen, registreras ditt ägande hos Tesla-teamet. Du kan använda ditt Tesla-konto med Tesla-appen för att fjärrstyra din bil och boka servicetillfällen.
Med vänliga hälsningar
Tesla Account Support Team EMEA
Hur koppla en bil till mitt konto
Moderator: Redaktion
- Henkens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/henrik34698
- lawgiver
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/erik69077
Re: Hur koppla en bil till mitt konto
Well....jag gjorde precis detta i Augusti och då tog det 5 veckor så då måste Tesla slängt på lite resurser på sistone då, bra!Henkens skrev:Så här går det till:
Det tog en dag för mig att få bilen överflyttad.
För att begära en överföring av ägarbyte, börja med att skapa ett Tesla-konto. Skicka sedan ett e-postmeddelande till AccountSupportEMEA@tesla.com från samma e-postadress som användes för att skapa ditt Tesla-konto som innehåller:
- Färgkopia eller foto av ditt körkort eller nationella ID-kort
- Kopia eller foto av ditt registreringsbevis.
- Om bilen registreras till ett företag ska du inkludera ett visitkort med ditt namn och företagets namn
- E-postadressen som användes för att skapa ditt Tesla-konto, vilken kommer att länkas till din bil
- Postadress
- Telefonnummer
- Typ av köp (från en privat ägare eller en tredje part)
När du slutfört överföringen, registreras ditt ägande hos Tesla-teamet. Du kan använda ditt Tesla-konto med Tesla-appen för att fjärrstyra din bil och boka servicetillfällen.
Med vänliga hälsningar
Tesla Account Support Team EMEA

S90D Facelift, NextGen-baksäte, Fri SuC
- Henkens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/henrik34698
Tja, innom 12 timmar från ansökan så var bilen på mitt konto. 

Modell S 90D -15 Såld
Modell S 90D -17
Modell S 90D -17
Vänta lite.LarsL skrev:Varje gång någon ringer in och tjatar sig före i kön så tar det längre tid för alla andra som hamnar bakom. Dessutom tar man av deras tid och de hinner jobba igenom förre ansökningar. Det här är orsaken till att Tesla stänger ner e-post och telefoner.
Det går att stänga av kontakt via appen så det är ingen säkerhetsrisk.

Jaha, nu fattar jag!! Du menar att man I BILEN kan stänga av möjligheten att upprätta kontakt via appen?

Först trodde jag att du menade att man skulle göra något via appen, men problemet var just att hen saknar app.

Typ: "Vårt telefonsystem är tyvärr nere just nu, men ring om du behöver nå oss!"

Det tog mindre än två timmar för mig för några veckor sen! Mailade runt kl 10-11 en vardag
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Du måste ha tur, jag har fortfarande inte fått (mailade i måndags). Får väl maila igenOskarD skrev:Det tog mindre än två timmar för mig för några veckor sen! Mailade runt kl 10-11 en vardag

Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Har väntat i 4 veckor...Credde skrev:Du måste ha tur, jag har fortfarande inte fått (mailade i måndags). Får väl maila igenOskarD skrev:Det tog mindre än två timmar för mig för några veckor sen! Mailade runt kl 10-11 en vardag
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
OMG...Legato skrev:Har väntat i 4 veckor...Credde skrev:Du måste ha tur, jag har fortfarande inte fått (mailade i måndags). Får väl maila igenOskarD skrev:Det tog mindre än två timmar för mig för några veckor sen! Mailade runt kl 10-11 en vardag

Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous