Vet att många har gnällt på Nokia r3
Jag har kört idag i riktigt skit vinterväglag och riktigt snöslask mellan Trysil o Örbyhus via Mora, Gävle.
Visst på torr väg vägbana kan jag köpa att många tycker de är lite sladdriga etc (jag har inte haft problem med det) det är ju för att däcken har sk mjuka klackar.
Men idag måste jag säga att de varit exemplariska, aldrig kört en bättre vinterbil på sån skitväg som det va mellan Trysil o Mora. 4wd o däcken satt som klistrade på vägen...riktig vinterväglag och sen efter Falun blev det snömodd å det va bara å köra! Ja det finns bättre vinterdäck vid torr vägbana men nöjd med dessa sån här dag.
Nokia r3
Moderator: Redaktion
Re: Nokia r3
Just att det knappt varit nån vinter i år gör väl att "riktiga" vinterdäck inte kommit till sin rätt.
Hade det varit kallt och massa snö hela vintern hade nog få klagat på R3.
Hade det varit kallt och massa snö hela vintern hade nog få klagat på R3.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Jag har kört R2 SUV på min X tre vintrar och har inga klagomål, upplever inte "svampighet" etc som många klagar över.
SUV-versionen kanske är mer stabil, och så kör jag med 3.3bar tryck, så det kanske påverkar, men jag är iaf mycket nöjd med däcken.
/fth
SUV-versionen kanske är mer stabil, och så kör jag med 3.3bar tryck, så det kanske påverkar, men jag är iaf mycket nöjd med däcken.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Åkte min 3:a igår från klövsjö till Hudik på riktigt vinterföre. R3:orna kändes klippstabila 

Jo, R3 verkar funka utmärkt på snö och modd. Men är sliriga i blött och lite dåligt fäste på blank is. Tyvärr är det ju väta och is vi har här nere.
Tycker de är grymma. Inga som helst problem med någon mjukhet/slingrighet. Men då har jag iofs 20" och 3,2 bar.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021