Kardantunnel blir det nog på alla BMW elbilar. De har ju tagit beslutet att inte bygga några dedikerade elbilar, alla ska säljas som fossiler och phevs också
Det är därför det finns plats för avgasrör bak och grill fram för kylning av ICE? Om det du påstår är sant så är det logiskt...
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Kardantunnel blir det nog på alla BMW elbilar. De har ju tagit beslutet att inte bygga några dedikerade elbilar, alla ska säljas som fossiler och phevs också
Det är därför det finns plats för avgasrör bak och grill fram för kylning av ICE? Om det du påstår är sant så är det logiskt...
Är inte i4 en G20 eller G80 vad dom nu heter? 3-serie. Samma bana som Kia, Hyundai, Mercedes, Peugeot mfl valt att ha en enda plattform/bil med många olika motoralternativ där alla skall passa in.
BMW anser alltså att det är en ”unique selling point” att de inte kommer att ha en dedikerad plattform för elbilar. Man undrar då på vilket sätt det är bra för kunderna. För de som absolut vill ha en kardantunnel, obefintlig frunk och allmänt sämre utrymmen invändigt pga föråldrad konstruktion med lång huv osv ?
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Måste nog erkänna att jag tyckte den var riktigt snygg. Inredningen gav lite villhöver-känsla.
Såg dock ut att vara lite optimistiska siffror för räckvidden
Liiiiiite?
Men jag tycker också den är jättesnygg (förutom grillen). Trots påståenden om att det nästan är produktionsmodell så tror jag dock den kommer slätas ut och bli tråkigare i slutändan. Time will tell.
Jag tror också att den inte kommer att bli lika snygg i slutänden, lite väl cool och aggressiv design liksom...
Men man kan ju alltid hoppas
Tragiskt att dom ser det som en USP med en gemensam plattform, för precis som redan påpekats så gynnar det inte
mig som kund rent tekniskt och kan därför inte bli en USP. Däremot kan man säga att det är precis tvärtom...
Tragiskt att dom ser det som en USP med en gemensam plattform, för precis som redan påpekats så gynnar det inte
mig som kund rent tekniskt och kan därför inte bli en USP. Däremot kan man säga att det är precis tvärtom...
BMW hävdar att det är mycket billigare och det kan man väl köpa. Istället för att ha två fabriker så kan de ha en som byggs om litegrann:
"Building a new plant would cost roughly 1 billion euros, whereas ramping up existing facilities to produce battery-electric vehicles will amount to a three-digit-million-euro investment, mainly for body shop and assembly," Haenle said.
Antar att man då menar på att det också är bra för kunden eftersom bilarna blir billigare än konkurrenternas som bygger renodlade elbilsfabriker. Jag gissar på att så inte blir fallet.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Jo visst är lägre pris bra (jag tror inte heller dom lyckas med det, en krånglig plattform gör ju inte
bilen billigare tex) men knappast en USP, vet inte om jag varit med om att kalla lågt pris för USP
någonsin, däremot en fördel konkurrens-mässigt såklart (men inte alltid det heller)...