Dålig tillgång på fälgar/vinterdäck

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Plinder
Teslaägare

Dålig tillgång på fälgar/vinterdäck

Inlägg av Plinder »

Det verkar som om tesla har lite problem att leverera tillbehör ibland;

Eftersom jag alltid är ute i god tid ( :( ) så försöker jag beställa vinterdäck på teslas originalfälg (snik 19"). Men de finns tydligen inte i lager pga förseningar hos tillverkaren (enligt uppgift), och de ska meddela mig när de finns.. hittils ingen info dock.

Det ser ut som att jag köper ett gäng beggade fälgar, alternativt tittar på andra tillverkare. Jag tror inte att frun accepterar sommardäck så värst länge till.

Med det sagt, för andra bilar jag ägt så har svaret alltid varit "javisst" när jag beställt saker även med kort varsel. Dags att vänja sig antar jag :)
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Re: Dålig tillgång på fälgar/vinterdäck

Inlägg av Martinen »

Plinder skrev:
Det verkar som om tesla har lite problem att leverera tillbehör ibland;

Eftersom jag alltid är ute i god tid ( :( ) så försöker jag beställa vinterdäck på teslas originalfälg (snik 19"). Men de finns tydligen inte i lager pga förseningar hos tillverkaren (enligt uppgift), och de ska meddela mig när de finns.. hittils ingen info dock.

Det ser ut som att jag köper ett gäng beggade fälgar, alternativt tittar på andra tillverkare. Jag tror inte att frun accepterar sommardäck så värst länge till.

Med det sagt, för andra bilar jag ägt så har svaret alltid varit "javisst" när jag beställt saker även med kort varsel. Dags att vänja sig antar jag :)

Jaga dom. Jag skulle fått mina när jag hämtade min bil. Dom sa till mig att som skulle skicka däcken veckan efter så att jag inte behövde ha dom i bilen.
Sen hörde jag inget. Har jagat dom i omgångar, och i augusti fick jag besked att dom skulle komma i september. Hörde inget från dom, och jagade dom igen i förra veckan, och då fick jag däcken dagen efter.
Användarvisningsbild
Telsa
Teslaägare

Inlägg av Telsa »

Jag mailade om att köpa vinterhjul i fredags och hämtade dom igår. Det var dock 21".
Model X, Pearl White
Stripe68

Inlägg av Stripe68 »

Jag fick vinterdäcken med bilen när jag hämtade den i april. Men tydligen registrerades det aldrig så för en månad sedan blev jag kontaktad av Tesla, de ville veta var de skulle leverera vinterdäcken. Jag hade kunnat få dubbla uppsättningar men jag förklarade för dem att jag redan hade fått dem.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Jag fick 21" gråa med Pirelli monterade idag. Verkade inte vara problem med tillgång på dem. Kanske är mest 19"?

Tycker bilen känns riktigt bra på dessa däck. Inser att de inte är lika bra på vinterna men med dualdrive känns det ok tycker jag. Får vara lite försiktig med is/svartis bara då de mellaneuropeiska tappar mycket när det är riktigt kallt och is. (gummit blir hårdare än tex Nordisk dubbfria så vid -10 och lägre så bör man köra försiktigare)

Mycket trevlig ljudnivå och väghållning med dessa däck. Hade Hakka 8 på min P85+ och de hade mycket högre ljudnivå och mer "ormiga".

Känns bra so far. Får se om det blir en busvinter och vad jag tycker då! ;-)

Snygga är de! Gråa 21" skall man ha både vinter och sommar! Eller hur HerrX? Du har väl gråa 21" vinter eller hur? :-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Verkar var a mest 19" som är problemet
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Hoppas inte min uppsättning är i farozonen. Ska ju få hämta ut bilen på vinterhjul, vore ju okul om dom f*ckade upp så jag inte kan få köra bilen, om det blir vinter runt månadsskiftet nov-dec.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Inlägg av +46 »

Jag fick beskedet att mina däck skulle lagras gratis på Vianor däckservice. Frågan är nu bara om man törs låta dem montera däcken med tanke på att jobbet utförs av ett tredjepartsföretag?
Kanske borde jag först åka förbi Tesla och be dem skriva på ett papper att de tar fullt ansvar för däckbytet blir utfört helt korrekt...
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

+46 skrev:
Jag fick beskedet att mina däck skulle lagras gratis på Vianor däckservice. Frågan är nu bara om man törs låta dem montera däcken med tanke på att jobbet utförs av ett tredjepartsföretag?
Kanske borde jag först åka förbi Tesla och be dem skriva på ett papper att de tar fullt ansvar för däckbytet blir utfört helt korrekt...
Ta med att eventuell frist ska avgöras enligt Nordkoreansk lag!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar