Och så hände det.
Moderator: Redaktion
Och så hände det.
Hej, är ny här på forumet.
Igår var jag och provkörde en M3 LR i Solna. Trotts att mina intentioner var att köpa en E-Tron 50.
Jag har ägnat mer en 80 timmar åt research på nätet inför mitt beslut att köpa en EV.
All denna möda gav med tiden känslan av att Tesla kändes som en allt starkare kandidat.
Droppen som fick bägaren att rinna över till Teslas fördel var Ionitys nya prisstrategi och deras uttalanden
kring denna. Min enda kommentar kring detta är något ironisk. Lycka till Ionity och därmed Audi, BMW m.fl.
Då jag tillhör den förhistoriska IT-generationen var alternativet att sitta på kammaren och beställa
bilen över nätet inget alternativ.(har dock betalt räkningar över nätet sedan 1997).
Men det löstes bra direkt i butiken av en mycket hjälpsam och tålmodig Viktor.
Många M3:or är på ingående till Sverige och fungerar leveranserna som de ska, bör jag ha min M3:a i månadsskiftet mars april.
Massor av Youtubers tigger refferalkoder och har fri laddning resten av livet, kul för dem. Men det skulle kännas trevligare
att dela 1500km fri laddning med någon i motsvarande situation som mig.
Några tips på hur jag går tillväga här på forumet i detta ärende?
Avslutningsvis, provkörningen gav mersmak!
Hälsningar
Lars Json
Igår var jag och provkörde en M3 LR i Solna. Trotts att mina intentioner var att köpa en E-Tron 50.
Jag har ägnat mer en 80 timmar åt research på nätet inför mitt beslut att köpa en EV.
All denna möda gav med tiden känslan av att Tesla kändes som en allt starkare kandidat.
Droppen som fick bägaren att rinna över till Teslas fördel var Ionitys nya prisstrategi och deras uttalanden
kring denna. Min enda kommentar kring detta är något ironisk. Lycka till Ionity och därmed Audi, BMW m.fl.
Då jag tillhör den förhistoriska IT-generationen var alternativet att sitta på kammaren och beställa
bilen över nätet inget alternativ.(har dock betalt räkningar över nätet sedan 1997).
Många M3:or är på ingående till Sverige och fungerar leveranserna som de ska, bör jag ha min M3:a i månadsskiftet mars april.
Massor av Youtubers tigger refferalkoder och har fri laddning resten av livet, kul för dem. Men det skulle kännas trevligare
Hälsningar
Lars Json
Modell 3 LR med dragkrok.
Beställd 2020 03 05.
Levererad 2020 03 23
Äntligen fossilfri.
Beställd 2020 03 05.
Levererad 2020 03 23
Äntligen fossilfri.
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Re: Och så hände det.
Referral koder hittar du vid profilen hos flera användare. Välj från någon du fått hjälpa av, eller så slumpväljer du någon och gör den personen glad.
Nu är det bara en väntan kvar som kommer kännas lång. Men så värt det när du väl kör bilen!
Nu är det bara en väntan kvar som kommer kännas lång. Men så värt det när du väl kör bilen!
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Kul att höra och grattis!
Tipsar om denna referalldejtingtråden viewtopic.php?f=51&t=16374
Tipsar om denna referalldejtingtråden viewtopic.php?f=51&t=16374
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Grattis och hoppas du blir nöjd med ditt val.
Tänk på att det inte är en kod som man fyller i under köpprocessen utan en länk man måste klicka på. Dom som har lagt in sin länk på forumet så dyker den upp under namnet/profilen till höger i rutan. Välj nån på forumet som du vill stödja.
Tänk på att det inte är en kod som man fyller i under köpprocessen utan en länk man måste klicka på. Dom som har lagt in sin länk på forumet så dyker den upp under namnet/profilen till höger i rutan. Välj nån på forumet som du vill stödja.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Stort grattis till valet av en helt fantastisk bil (världens bästa IMO).
Igår lärde jag mig för övrigt att Christian Von Koenigsegg har en Model 3 som "daily driver", det tyckte jag var lite coolt
Igår lärde jag mig för övrigt att Christian Von Koenigsegg har en Model 3 som "daily driver", det tyckte jag var lite coolt

https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Om du redan lagt en beställning, utan kod, så får du prata med Viktor igen och höra om han kan lägga in en kod åt dig i efterhand. Annars måste du lägga en ny beställning för att använda en kod, och det blir ju lite omständligt.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Bra val!
Jag har provkört Audi E-Tron och det är en välbyggd bil i sann Audi standard men som elbil är den trist. One pedal driving kan man bara glömma.
Jag har provkört Audi E-Tron och det är en välbyggd bil i sann Audi standard men som elbil är den trist. One pedal driving kan man bara glömma.
Model Y LR AWD 2025 (Juniper)
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020 (såld)
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020 (såld)
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Grattis, och lycka till. Roligt efternamn du har förresten om du inte vill beställa på nätet, att skicka en Json-request var aldrig aktuellt alltsåLars Json skrev:Hej, är ny här på forumet.
Hälsningar
Lars Json

Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Då måste gå via länken när du beställer eller ha med dig koden när du lägger ordern i butik. En del har lyckats lägga till efteråt andra inte, du får kontakta säljaren på Tesla och se om han kan lägga in koden i efterhand. Koder hittar du under våra namn =>
Jag byter gärna, då får vi 3000 km varLars Json skrev:Hej, är ny här på forumet.
Hälsningar
Lars Json

Surfaren skrev:Om du redan lagt en beställning, utan kod, så får du prata med Viktor igen och höra om han kan lägga in en kod åt dig i efterhand. Annars måste du lägga en ny beställning för att använda en kod, och det blir ju lite omständligt.
Detta är ordnat med Viktor igår. Fördelen med att vara på plats.LarsL skrev:Då måste gå via länken när du beställer eller ha med dig koden när du lägger ordern i butik. En del har lyckats lägga till efteråt andra inte, du får kontakta säljaren på Tesla och se om han kan lägga in koden i efterhand. Koder hittar du under våra namn =>
[/quote]="zyax"Grattis, och lycka till. Roligt efternamn du har förresten om du inte vill beställa på nätet, att skicka en Json-request var aldrig aktuellt alltså

...den förhistoriska IT-generationen

Beställd 2020 03 05.
Levererad 2020 03 23
Äntligen fossilfri.
Beställd 2020 03 05.
Levererad 2020 03 23
Äntligen fossilfri.
Jag byter gärna, då får vi 3000 km var
Låter intressant, men kräver väl att din kod finns tillgänglig?
Beställd 2020 03 05.
Levererad 2020 03 23
Äntligen fossilfri.
Beställd 2020 03 05.
Levererad 2020 03 23
Äntligen fossilfri.
Grattis.
Jag kan bara hålla med angående Ionity. Jag är nöjd med min e-tron, men ionitys prissättning gör bilen ändå till ett ganska dåligt val på längre sikt. Även om jag inte snabbladdar särskilt ofta så känns det förjävligt. Men i mitt fall var dragkroken med hyfsat hög dragvikt helt avgörande, och enda alternativet hade då varit en Model X, och det är helt uteslutet för min del.
Jag hoppas att kartan med snabbladdare kommer att se annorlunda ut om två år när leasingen på e-tron går ut. Annars vet jag ärligt talat inte vilken bil jag ska välja.

Jag hoppas att kartan med snabbladdare kommer att se annorlunda ut om två år när leasingen på e-tron går ut. Annars vet jag ärligt talat inte vilken bil jag ska välja.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Absolut. Jag har min tillgänglig. Kan PM:a om du vill. Har du din också?Lars Json skrev:Jag byter gärna, då får vi 3000 km var
Det där blir svårt ta få till eftersom ni bägge har beställt...chip skrev:Absolut. Jag har min tillgänglig. Kan PM:a om du vill. Har du din också?Lars Json skrev:Jag byter gärna, då får vi 3000 km var
OK, min säljare i Täby väntar hur som helst på att jag ska ge henne en referralkod...LarsL skrev:Det där blir svårt ta få till eftersom ni bägge har beställt...chip skrev:Absolut. Jag har min tillgänglig. Kan PM:a om du vill. Har du din också?Lars Json skrev:Jag byter gärna, då får vi 3000 km var
Återstår att se, koderna finns tillgängliga i system.chip skrev:OK, min säljare i Täby väntar hur som helst på att jag ska ge henne en referralkod...LarsL skrev:Det där blir svårt ta få till eftersom ni bägge har beställt...chip skrev:Absolut. Jag har min tillgänglig. Kan PM:a om du vill. Har du din också?Lars Json skrev:Jag byter gärna, då får vi 3000 km var
Till Er alla.
Tack för återkoppling och engagemang!
Hälsningar
Lars Json
Beställd 2020 03 05.
Levererad 2020 03 23
Äntligen fossilfri.
Beställd 2020 03 05.
Levererad 2020 03 23
Äntligen fossilfri.
Tack själv! Nu får vi se om det funkar. Vore gött med 3000 fri SuC.Lars Json skrev:Återstår att se, koderna finns tillgängliga i system.chip skrev:
OK, min säljare i Täby väntar hur som helst på att jag ska ge henne en referralkod...
Till Er alla.
Tack för återkoppling och engagemang!
Hälsningar
Lars Json
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Återkommer med en liten uppdatering kring "korsbefruktningen" av refferalkoder.
I syfte att inspirera andra.
Jag och chip "fann" varandra i denna tråd och vi båda är i väntan på leverans.
Efter en del PM-ande och kontakter med respektive säljkontakter har vi nu respektives koder på våra Teslakonton.
Enligt Teslas representant är detta helt ok. Dock finns inte de fria 3000 km tillgängliga för bägge parter innan bägge
bilarna är levererade.
M.a.o. levererad bil nr:1 får 1500 km vid leverans plus 1500 km vid leverans av bil nr:2.
Bil nr:2 får 3000 km vid leverans.
Goodwill åt Tesla!
Nu återstår bara att se hur det fungerar i praktiken.
Efter en del PM-ande och kontakter med respektive säljkontakter har vi nu respektives koder på våra Teslakonton.
Enligt Teslas representant är detta helt ok. Dock finns inte de fria 3000 km tillgängliga för bägge parter innan bägge
bilarna är levererade.
M.a.o. levererad bil nr:1 får 1500 km vid leverans plus 1500 km vid leverans av bil nr:2.
Goodwill åt Tesla!

Beställd 2020 03 05.
Levererad 2020 03 23
Äntligen fossilfri.
Beställd 2020 03 05.
Levererad 2020 03 23
Äntligen fossilfri.
- metchristian
- Teslaägare
Hm det hade jag inte hört talas om...Lars Json skrev:Återkommer med en liten uppdatering kring "korsbefruktningen" av refferalkoder.
bilarna är levererade.
Goodwill åt Tesla!![]()
Men coolt om fallet är så, då borde jag få då jag gav min kod till en herre i Örbyhus, sa till honom att säga till säljaren men jag vet ju inte om gubben gjorde det, han skall få sin bil i april.. men man brukar ju säga gratis smakar gott så hoppas han gjorde det, märker jag i april när han får sin bil.
Det syns ju i appen och på inloggningen på Tesla.com om man har väntande referrals. Där står både de som väntar på leverans, de som har fått leverans och om nån eventuellt har hoppat av sin beställning.metchristian skrev:Hm det hade jag inte hört talas om...
Men coolt om fallet är så, då borde jag få då jag gav min kod till en herre i Örbyhus, sa till honom att säga till säljaren men jag vet ju inte om gubben gjorde det, han skall få sin bil i april.. men man brukar ju säga gratis smakar gott så hoppas han gjorde det, märker jag i april när han får sin bil.
- metchristian
- Teslaägare
Jo det vet ja men inte om 3000km trodde det alltid va 1500km, han har säkert glömt det..Jerker skrev:Det syns ju i appen och på inloggningen på Tesla.com om man har väntande referrals. Där står både de som väntar på leverans, de som har fått leverans och om nån eventuellt har hoppat av sin beställning.metchristian skrev:Hm det hade jag inte hört talas om...
Nu blev jag nyfiken. Varför var det E-tron du var intresserad utav från första början och inte Tesla?Lars Json skrev:Hej
Lars Json
Det är alltså 1500 km för att ge en referral och 1500 km för att använda en som gör att det blir så.metchristian skrev:Jo det vet ja men inte om 3000km trodde det alltid va 1500km, han har säkert glömt det..Jerker skrev:Det syns ju i appen och på inloggningen på Tesla.com om man har väntande referrals. Där står både de som väntar på leverans, de som har fått leverans och om nån eventuellt har hoppat av sin beställning.metchristian skrev:Hm det hade jag inte hört talas om...
Så du får alltså 1500 km i fall nämnda herre använder din kod.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS