Fob funkar inte

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Fob funkar inte

Inlägg av Remuz »

Slut på batteri i den fob jag aldrig använt sedan bilen var ny. Har bytt en gång på den jag använder men aldrig på den andra. Bytte nu, mätte gamla batteriet som var helt slut, satte i ett nytt som var fullt men foben funkar inte ändå.

Måste man para om den på något sätt när batteriet har dött helt? I trean kan man ju det i menyerna men jag ser inte det på
X
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Re: Fob funkar inte

Inlägg av Svenssons »

Remuz skrev:
Slut på batteri i den fob jag aldrig använt sedan bilen var ny. Har bytt en gång på den jag använder men aldrig på den andra. Bytte nu, mätte gamla batteriet som var helt slut, satte i ett nytt som var fullt men foben funkar inte ändå.

Måste man para om den på något sätt när batteriet har dött helt? I trean kan man ju det i menyerna men jag ser inte det på
X
Tror det bara är Tesla Service Center som kan fixa detta. Fobben tappar "minne" rätt kvickt utan batteri.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

Men åååååh hur kan det vara så..?

Ska ju skeppa bilen om en vecka. Oddsen på att jag får service innan det verkar ju inte rimliga
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Inlägg av NEO »

Provat detta? Kan vara död mottagare eller sändare i FOBen annars. Fobarna har serienummer kopplade till just din specifika bil.
97ABAF87-2931-444E-8A87-69A99BEE2CB7.png
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Remuz skrev:

X
Kommer du inte ihåg denna tråd?

viewtopic.php?f=11&t=15269
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

Hade glömt den tråden. IQ-fiskmås på designen kvarstår dock
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

Upplåsning funkar med nyckeln genom att lägga den där den ska läggas när batteri är slut. Betyder det att jag bytt till ett batteri som var slut? Ska testa att köpa ett nytt imorn
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

Vill bara säga att SC segeltorp blixtlöste detta. Extremt behjälpliga och programmerade upp en ny nyckel. Tog cirka en halvtimme. Fick en ”mellantid” precis efter en tekniker haft sin lunch.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare

Inlägg av evilirish »

Det har hänt mig, på förra servicen när SC själva bytte batteri.
Där kunde de iaf inte skylla på handhavandefel ;D
Skriv svar