Hej!
Är det någon som VET om det går att själv köpa hem de delar och den laddbox man vill ha och låta elektriker montera detta samt få del av ladda hemma bidraget. Dvs skicka in kvitto/faktura från 2-3 olika leverantörer plus elektriker och få avdrag på 50% av det totala beloppet?
Material och arbete separat - ladda hemma bidrag
Moderator: Redaktion
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Re: Material och arbete separat - ladda hemma bidrag
Ser inget problem i detta så länge elektriker specificerar i sin faktura att de delar du köpt privat med samma artikelnummer eller liknande använts vid installation, eller refererar till din privata faktura/ordernummer.Fusag skrev:Hej!
Är det någon som VET om det går att själv köpa hem de delar och den laddbox man vill ha och låta elektriker montera detta samt få del av ladda hemma bidraget. Dvs skicka in kvitto/faktura från 2-3 olika leverantörer plus elektriker och få avdrag på 50% av det totala beloppet?
Jag köpte ju en Tesla wallcharger privat och använde den fakturan jag fick från Tesla hos Naturvårdsverket, självklart utan följdfrågor och utbetalning inom någon dag från ansökan.
Inga problem. Elcentralen från Jula
Laddbox från Tibber
Kablar och arbete elektrikern.
4 separata fakturor.
Laddbox från Tibber
4 separata fakturor.
-
- elbilist
Måste allt lämnas in samtidig? Eller kan man ta det efterhand som man får prylarna/ installationen?nek0 skrev:Inga problem. Elcentralen från Jula
Laddbox från Tibber
4 separata fakturor.
Allt måste in samtidigt eftersom de krävs behörig elektriker för installationen.
Fån första till sista fakturan gick det ca 3 månader. Scannade och gjorde .pdf av de. Pengarna var på kontot innan jag fick reda på om jag ska få någraheldiggrisen skrev:Måste allt lämnas in samtidig? Eller kan man ta det efterhand som man får prylarna/ installationen?nek0 skrev:Inga problem. Elcentralen från Jula
Laddbox från Tibber
4 separata fakturor.

Har någon provat att bara skicka in kvitto på tesla wc? Dvs utan arbetskostnad?
Model 3 SR+ 2020
Model 3 LR 2021
Model Y LR 2023
Model 3 LR 2021
Model Y LR 2023
Du måste ha kvitto från en behörig elektriker för att få bidraget. Testa att grin på bidragssidan så ser du hur det funkar.Fusag skrev:Har någon provat att bara skicka in kvitto på tesla wc? Dvs utan arbetskostnad?