Stenskott i glastaket på MS
Moderator: Redaktion
Stenskott i glastaket på MS
Jag tvättade min model S igår i vårsolen och ser då att jag fått ett elakt stenskott i glastaket. Det kändes som att vårsolen gick i moln just då. Tycker det räcker med att framrutan är spräckt och måste bytas. När hustrun och jag är ute och åker efter tvätten så Ser jag en spricka i glaset på ca 30 cm. Den syns väldigt tydligt när solen ligger på taket. Har någon varit ute för liknande? Är det en svår operation att byta taket? Mitt är inte öppningsbart. Vem gör bytet? Jag har förstått att taket inte går på glasförsäkringen trots att det är i glas. Tacksam för input från er som haft samma elände.
Audi e-tron 55 navarrablå advance 21 tum
Re: Stenskott i glastaket på MS
Fick samma, dagen innan jag bytte in den.
Togs omhand om vid inbytet så vet inte hur det handskas med normalt, men jag sympatiserar.

Togs omhand om vid inbytet så vet inte hur det handskas med normalt, men jag sympatiserar.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Jag fick ett stenskott (som snabbt blev en lång spricka) i min glastaklucka för ett par år sedan. Självklart ett enklare ingrepp än ett helt tak. Werksta i Danderyd (som byter Teslas vindrutor) hjälpte till och det gick på försäkringen (har för mig att det betraktades som en glasskada).
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Panorama går på vagnskada så bör vara samma för glastak.Ferro94 skrev:Jag fick ett stenskott (som snabbt blev en lång spricka) i min glastaklucka för ett par år sedan. Självklart ett enklare ingrepp än ett helt tak. Werksta i Danderyd (som byter Teslas vindrutor) hjälpte till och det gick på försäkringen (har för mig att det betraktades som en glasskada).