Så idag när vi skulle rejsa iväg till doktorn med barnen så funkade helt plötsligt ingen av våra keyfobs. Gick inte låsa upp och låste man upp via appen så sa bilen att nyckeln inte fanns i bilen. Kunde köra via appen men vågar ju t.ex. inte köra in i ett garage och har ju hänt en hel del ggr att appen inte connectar. Är det nån som stött på det här och har nått tips? Kan man ringa roadside assistance för sånt här eller ska jag boka en tid om flera månader och bara gå och vänta på att jag ska bli utelåst i nått garage med matkassar i handen?
Hur bara händer sånt här på teslor hela tiden? Vet inte om man ska skratta eller gråta.
Har du testat att se om keyfobsen behöver uppdateras? Finns under reglage -> service.
Kan vara dom har förlorat kontakten. Kanske ett försök värt.
Tack! Provade precis och bilen hittar ju keyfobsen vid en uppdatering men säger att dom redan är uppdaterade :/ så gissar att felet ligger hos bilen? :/
[/quote]
Händer inte ett jota
Men som sagt innuti bilen så kan den på nått sätt se att fobben inte behöver uppdateras. Skumt[/quote]
När batteriet var slut i en av mina keyfobs hittades den ändå av bilen när jag lade den på uppdateringsplatsen och kunde se att den ej behövde uppdateras Dock var batteriet slut för när jag bytte funkade den igen.
Model S 90D sept 2015
Midnight silver metallic med premiuminteriör, köldpaket, AP1 med komfortfunktioner, MCU2
Thule Wingbar och Thule Force XT Alpin-box för skidresorna
Provat byta batteri i båda, provat boota om på alla sätt jag kunnat komma på :/
Ringde roadside och de lovade att SC skulle hooka upp mig med en akuttid somehow. Dom skulle dock ringt i fredags vilket dom inte gjorde så får väl se vad som händer.
Boka tid för att få dina keyfobs ersatta, de brukar inte lagerhållas så de måste beställas hem är min erfarenhet.
Keyfobarna har en tendens att gå sönder. Dock är sannolikheten i princip obefintlig att båda går sönder samtidigt.
När min första gick sönder fick jag inte mycket hjälp av SC. De hade inte ens ett extra batteri för att utesluta dåligt batteri. Beställde nytt batteri på nätet (MX keyfob har ett högre batteri som är svårt att få tag på i vanliga affärer) för att bevisa att det var fel på keyfoben.
Det som händer när du sätter i ett nytt batteri i keyfoben är att lamporna på bilen lyser upp när keyfoben blir strömsatt igen. Ligger keyfoben utan batteri för länge så tappar den minnet och parkopplingen till bilen, troligtvis en säkerhetsfeature.
Model X 100D - 2018 Nissan LEAF 40kWh - 2018 Model 3 Performance - 2019
Model Y Performance - 2024
Boka tid för att få dina keyfobs ersatta, de brukar inte lagerhållas så de måste beställas hem är min erfarenhet.
Keyfobarna har en tendens att gå sönder. Dock är sannolikheten i princip obefintlig att båda går sönder samtidigt.
När min första gick sönder fick jag inte mycket hjälp av SC. De hade inte ens ett extra batteri för att utesluta dåligt batteri. Beställde nytt batteri på nätet (MX keyfob har ett högre batteri som är svårt att få tag på i vanliga affärer) för att bevisa att det var fel på keyfoben.
Det som händer när du sätter i ett nytt batteri i keyfoben är att lamporna på bilen lyser upp när keyfoben blir strömsatt igen. Ligger keyfoben utan batteri för länge så tappar den minnet och parkopplingen till bilen, troligtvis en säkerhetsfeature.
Tack! Båda fobsen har nyligen klagat på low battery och jag har bytt i båda. Dock har båda fobsen funkat efter jag bytt.