Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
aeroslok
Teslaägare
Inlägg: 24
Blev medlem: 03 mar 2020 23:11

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av aeroslok »

Joel74 skrev:
Nu har Asian King anlänt till Belgien, två dygn sent. Någon mer än jag som har (förhoppningsvis) sin bil på den båten?
Hur vet man vilken båt? :)
Enligt säljaren ska min förmodligen komma i slutet på Mars , Beställde 1/3 i bil som var på väg till Europa.
M3P 2020
Joel74
Inlägg: 12
Blev medlem: 03 mar 2020 13:48

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Joel74 »

aeroslok skrev:
Joel74 skrev:
Nu har Asian King anlänt till Belgien, två dygn sent. Någon mer än jag som har (förhoppningsvis) sin bil på den båten?
Hur vet man vilken båt? :)
Jag pratade med en person på sälj för nån dryg vecka sedan och fick besked från denne.
Användarvisningsbild
Nbju
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 31 jan 2020 06:25

Väntrum Model 3

Inlägg av Nbju »

Nbju skrev:
Bokade min lagerbil till Malmö den 24e feb - VIN direkt såklart och faktura med betalning 27e, sen har det varit tyst.
Enligt delivery blir det leverans slutet av mars. Väntar otåligt.. :-)
Fick precis SMS om leverans - hämtar min den 23e i Malmö!

Tillägg: VIN på sidan, men inte på car.info eller på båttrackern. (https://cfr.logisuite.net). Trots det, leverans inplanerad.
Senast redigerad av Nbju, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 6003
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Remuz »

Fick sms nu. 13.30 i Trosta den 23/3. Snabba ryck
P85D svart/svart med gratis SuC
Joel74
Inlägg: 12
Blev medlem: 03 mar 2020 13:48

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Joel74 »

...och där kom SMS:et även här. Äntligen ett datum att se fram emot! :)
Användarvisningsbild
wLn
Teslaägare
Inlägg: 39
Blev medlem: 11 jun 2018 19:48

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av wLn »

Och där kom mitt sms också... 23/3 här också
Användarvisningsbild
KalleL
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 08 aug 2019 23:08
Ort: Strängnäs

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av KalleL »

Och jag, också 23/3 i Trosta, kl 14.
Model 3 SR+ vit, drag.
Användarvisningsbild
simonk
Teslaägare
Inlägg: 103
Blev medlem: 22 mar 2015 16:42
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av simonk »

Eh, OK... Vi beställde en bil igår och fick ett SMS om leverans idag - 25/3 (så sent jag kunde välja). Hade faktiskt hoppats på liiite mer tid att t ex sälja den nuvarande bilen :-). Sen är den också beställd utan vinterdäck, hoppas nu våren tar fart på riktigt...

Jaja, blir att jobba effektivt och panikartat ett tag då!


Sen får man säga att Tesla jobbar snabbt och effektivt iaf, tre veckor är ju ingen dålig leveranstid för en elbil! Kanske underlättar att det är en vit LR med dragkrok utan något annat extra.
Vit Model 3 LR, levererad mars 2020
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 6003
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Remuz »

KalleL skrev:
Och jag, också 23/3 i Trosta, kl 14.

Då ses vi. Jag har inte ens fått VIN ännu även om det syns i koden.

P3 som levereras på sommarhjul. Vill INTE behöva köpa vinterskor till bilen fören till hösten
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
KalleL
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 08 aug 2019 23:08
Ort: Strängnäs

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av KalleL »

Remuz skrev:
KalleL skrev:
Och jag, också 23/3 i Trosta, kl 14.

Då ses vi. Jag har inte ens fått VIN ännu även om det syns i koden.

P3 som levereras på sommarhjul. Vill INTE behöva köpa vinterskor till bilen fören till hösten
Jag beställde vinterhjul men det hade jag nog inte gjort om jag vetat att bilen skulle dröja till en vecka innan påbudstiden för detta går ut, och det dessutom är det väder som det är...

De får väl ligga och "mogna" i mitt redan trånga förråd över sommaren... :(
Model 3 SR+ vit, drag.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 6003
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Remuz »

Någon som kan säga mig hur man betalar (utan att jag behöver läsa varje sida i tråden)?
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
MatsJ
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 12 jan 2020 15:20
Ort: NV Skåne

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MatsJ »

Remuz skrev:
Någon som kan säga mig hur man betalar (utan att jag behöver läsa varje sida i tråden)?
Om du betalar kontant som jag gjorde så får du betalningsanvisningar på slutfakturan som kommer till ditt Tesla-konto några dagar innan leverans; till vilket bankgiro, hur betalningen ska märkas, osv.
Röd 3 Performance FSD, beställd 2020-01-11, tillverkad 2020-01, levererad 2020-03-06. Motorstyrd öppning och stängning av trunk och frunk.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 6003
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Remuz »

MatsJ skrev:
Remuz skrev:
Någon som kan säga mig hur man betalar (utan att jag behöver läsa varje sida i tråden)?
Om du betalar kontant som jag gjorde så får du betalningsanvisningar på slutfakturan som kommer till ditt Tesla-konto några dagar innan leverans; till vilket bankgiro, hur betalningen ska märkas, osv.
Tackar!
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
LarsA
Teslaägare
Inlägg: 195
Blev medlem: 22 feb 2018 17:12
Ort: Rögla

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LarsA »

Har precis betalat, lite pirr i magen att se +500 kör försvinna med en knapptryckning.
Inget VIN synlig på mitt konto, men hämtning bokad 18/3 kl. 11:00.
Polestar 2 awd -21
Användarvisningsbild
simonk
Teslaägare
Inlägg: 103
Blev medlem: 22 mar 2015 16:42
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av simonk »

Är det någon som gått till ett bankkontor för betalningen? Jag kommer känna mig nervös att veta hundratusentals kronor via Internetbanken! Eller är det feltänkt?
Vit Model 3 LR, levererad mars 2020
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av bylund »

simonk skrev:
Är det någon som gått till ett bankkontor för betalningen? Jag kommer känna mig nervös att veta hundratusentals kronor via Internetbanken! Eller är det feltänkt?
Är det mindre nervöst om en banktjänsteman knappar in samma uppgifter?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
simonk
Teslaägare
Inlägg: 103
Blev medlem: 22 mar 2015 16:42
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av simonk »

För mig känns det så, men jag kanske bara är gammaldags.
Vit Model 3 LR, levererad mars 2020
Användarvisningsbild
chip
Teslaägare
Inlägg: 117
Blev medlem: 20 feb 2020 23:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av chip »

KalleL skrev:
Remuz skrev:
KalleL skrev:
Och jag, också 23/3 i Trosta, kl 14.

Då ses vi. Jag har inte ens fått VIN ännu även om det syns i koden.

P3 som levereras på sommarhjul. Vill INTE behöva köpa vinterskor till bilen fören till hösten
Jag beställde vinterhjul men det hade jag nog inte gjort om jag vetat att bilen skulle dröja till en vecka innan påbudstiden för detta går ut, och det dessutom är det väder som det är...

De får väl ligga och "mogna" i mitt redan trånga förråd över sommaren... :(
Jag avbeställde mina vinterhjul, påverkar inte leveransen i övrigt ;)
Användarvisningsbild
MatsJ
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 12 jan 2020 15:20
Ort: NV Skåne

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MatsJ »

simonk skrev:
Är det någon som gått till ett bankkontor för betalningen? Jag kommer känna mig nervös att veta hundratusentals kronor via Internetbanken! Eller är det feltänkt?
Jag gjorde det. Min tanke med det var att blir det fel så är det bättre om det är banken som gör fel än om jag gör det. Kommer betalningen på avvägar så finns det inte tid att rätta till det, utan då får man vänta kanske månader på nästa bil. Jag hade i vart fall inte pengar till två M3P med extra allt. Hade banken däremot gjort fel så hade jag krävt att de hade sett till att Tesla fått sin betalning i tid. Rätt eller fel tänkt vet jag inte, men det var så jag resonerade när jag bad bankkontoret göra betalningen åt mig.
Röd 3 Performance FSD, beställd 2020-01-11, tillverkad 2020-01, levererad 2020-03-06. Motorstyrd öppning och stängning av trunk och frunk.
PhaZerSE
Inlägg: 24
Blev medlem: 28 nov 2019 12:44
Ort: Bålsta

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PhaZerSE »

Då är det dags för mig att lämna väntrummet. Hämtade min SR+ igår i Trosta. Regnigt och mörkt så det var svårt att se om lacken såg bra ut. Men hittade ingakonstigheter. Ingen provperiod på premium connectivity och delivery hänvisade till SC. Såg senare att rutan på passagerardörren fram åker ner snett så att den slår i b-stolpens glas när man öppnar/stänger, enda sättet att undvika detta är att veva ner rutan innan man öppnar stänger. Bokade servicetid 23 april! Man får hoppas att en ranger kan komma tidigare eller att en tid blir ledig snart.

Eftersom jag inte fick premium connectivity så har jag fått lyssna på radio, är det nån annan som upplever att mottagningen är usel?

Men överlag nöjd med mitt nya inköp.

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Väntar på en Vit M3 SR+ beställd 2019-10-04
Användarvisningsbild
admin
Teslaägare
Inlägg: 79
Blev medlem: 15 aug 2019 21:23

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av admin »

simonk skrev:
Eh, OK... Vi beställde en bil igår och fick ett SMS om leverans idag - 25/3 (så sent jag kunde välja). Hade faktiskt hoppats på liiite mer tid att t ex sälja den nuvarande bilen :-). Sen är den också beställd utan vinterdäck, hoppas nu våren tar fart på riktigt...

Jaja, blir att jobba effektivt och panikartat ett tag då!


Sen får man säga att Tesla jobbar snabbt och effektivt iaf, tre veckor är ju ingen dålig leveranstid för en elbil! Kanske underlättar att det är en vit LR med dragkrok utan något annat extra.
The magic of quarter sales driven company! :)
Du fick nog en matchning och var sist in i listan kanske?

Vilken lycka för dig (mestadels), vissa av oss har fått vänta nästintill ett halvår! :)
Beställt 15/10 -19, Model 3 SR+, White Pearl
Användarvisningsbild
simonk
Teslaägare
Inlägg: 103
Blev medlem: 22 mar 2015 16:42
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av simonk »

Ja, alltså jag klagar inte så jätteintensivt, är mest mycket förvånad :-)

Dock ställer det ju till det logistiskmässigt. Behöver panikordna med lånet, och det kommer verkligen bli på håret att hinna betala slutfakturan i tid. Vi hinner inte heller sälja den nuvarande bilen utan får låna extra och sen göra en extraamortering direkt den är såld.


Men visst, antar att man skall vara nöjd om man får boka leverans ca 22 timmar efter beställning!
Vit Model 3 LR, levererad mars 2020
Roj79
Teslaägare
Inlägg: 96
Blev medlem: 16 apr 2019 13:49
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Roj79 »

PhaZerSE skrev:
Då är det dags för mig att lämna väntrummet. Hämtade min SR+ igår i Trosta. Regnigt och mörkt så det var svårt att se om lacken såg bra ut. Men hittade ingakonstigheter. Ingen provperiod på premium connectivity och delivery hänvisade till SC. Såg senare att rutan på passagerardörren fram åker ner snett så att den slår i b-stolpens glas när man öppnar/stänger, enda sättet att undvika detta är att veva ner rutan innan man öppnar stänger. Bokade servicetid 23 april! Bild Man får hoppas att en ranger kan komma tidigare eller att en tid blir ledig snart.

Eftersom jag inte fick premium connectivity så har jag fått lyssna på radio, är det nån annan som upplever att mottagningen är usel?

Men överlag nöjd med mitt nya inköp. Bild

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
PhaZerSE skrev:
Då är det dags för mig att lämna väntrummet. Hämtade min SR+ igår i Trosta. Regnigt och mörkt så det var svårt att se om lacken såg bra ut. Men hittade ingakonstigheter. Ingen provperiod på premium connectivity och delivery hänvisade till SC. Såg senare att rutan på passagerardörren fram åker ner snett så att den slår i b-stolpens glas när man öppnar/stänger, enda sättet att undvika detta är att veva ner rutan innan man öppnar stänger. Bokade servicetid 23 april! Bild Man får hoppas att en ranger kan komma tidigare eller att en tid blir ledig snart.

Eftersom jag inte fick premium connectivity så har jag fått lyssna på radio, är det nån annan som upplever att mottagningen är usel?

Men överlag nöjd med mitt nya inköp. Bild

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Ingen provperiod på premium connectivity? och delivery hänvisade till SC?

Gäller det för alla nya leveranser? Sr+
Användarvisningsbild
KalleL
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 08 aug 2019 23:08
Ort: Strängnäs

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av KalleL »

chip skrev:
KalleL skrev:
Remuz skrev:
KalleL skrev:
Och jag, också 23/3 i Trosta, kl 14.

Då ses vi. Jag har inte ens fått VIN ännu även om det syns i koden.

P3 som levereras på sommarhjul. Vill INTE behöva köpa vinterskor till bilen fören till hösten
Jag beställde vinterhjul men det hade jag nog inte gjort om jag vetat att bilen skulle dröja till en vecka innan påbudstiden för detta går ut, och det dessutom är det väder som det är...

De får väl ligga och "mogna" i mitt redan trånga förråd över sommaren... :(
Jag avbeställde mina vinterhjul, påverkar inte leveransen i övrigt ;)
Tack, jag gjorde det också nu!
Model 3 SR+ vit, drag.
Användarvisningsbild
chip
Teslaägare
Inlägg: 117
Blev medlem: 20 feb 2020 23:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av chip »

KalleL skrev:
chip skrev:
KalleL skrev:
Remuz skrev:
KalleL skrev:
Och jag, också 23/3 i Trosta, kl 14.

Då ses vi. Jag har inte ens fått VIN ännu även om det syns i koden.

P3 som levereras på sommarhjul. Vill INTE behöva köpa vinterskor till bilen fören till hösten
Jag beställde vinterhjul men det hade jag nog inte gjort om jag vetat att bilen skulle dröja till en vecka innan påbudstiden för detta går ut, och det dessutom är det väder som det är...

De får väl ligga och "mogna" i mitt redan trånga förråd över sommaren... :(
Jag avbeställde mina vinterhjul, påverkar inte leveransen i övrigt ;)
Tack, jag gjorde det också nu!
Kul att det kom till nytta, sällan mina inlägg gör det :P
Skriv svar