Gnisslande fönster
Moderator: Redaktion
Gnisslande fönster
Mina fönster gnisslar något överdrivet... speciellt när dörrarna samlat tre kubik vatten. Jag drar mig verkligen från att öppna dem då det är lite pinsamt... jag har fått kromlisten utbytt men det gör ingen skillnad. Har någon haft något liknande problem?
Senast redigerad av NinjaNiklas, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Gnisslande fönster
Japp, samma för mig och det låter illa, inte kul. Hämtade min MX i dec. Kanske var det så från leverans på min bil..
Samma problem på min uthämtad i dec. Hade den inlämnad på en del fix från lev så de smörjde då. Är bättre nu men tyvärr sprayade de på stolarna också så det får de fixa när den ska in igen senare nu i mars. Jag lyckas inte få bort sprayfläckarna så kan bara önska lycka till med det...

2020 Model X Midnight Silver, 6-seater, chrome delete, Onyx 22"
Det var ju kass... men funkade det? Spraya rutorna känns lite som plåster?Lillys skrev:Samma problem på min uthämtad i dec. Hade den inlämnad på en del fix från lev så de smörjde då. Är bättre nu men tyvärr sprayade de på stolarna också så det får de fixa när den ska in igen senare nu i mars. Jag lyckas inte få bort sprayfläckarna så kan bara önska lycka till med det...![]()
- Teslaspolen
- Teslaägare
Har samma problem, rutorna på båda framdörrarna gnisslar kopiöst på vår X så fort de är lite fuktiga. Det blir även ränder kvar efter att ha haft ner fönstret som om att det är för trångt.
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Tror inte de har sprayat på själva rutan för det syns inte där, men någonstans har de sprayat och bättre är det. Är dock sant som du säger det lite smörjspray känns kortsiktigt. Känner igen det NinjaNiklas skriver, man ser ränder på rutorna var det de tar i så verkar som om något är galet, jag har dock bara problem med bakrutorna.NinjaNiklas skrev:Det var ju kass... men funkade det? Spraya rutorna känns lite som plåster?Lillys skrev:Samma problem på min uthämtad i dec. Hade den inlämnad på en del fix från lev så de smörjde då. Är bättre nu men tyvärr sprayade de på stolarna också så det får de fixa när den ska in igen senare nu i mars. Jag lyckas inte få bort sprayfläckarna så kan bara önska lycka till med det...![]()
Verkar ju som att det är något som är galet då flera har samma problem, jag ska nämna det när jag lämnar in den om 2v.
2020 Model X Midnight Silver, 6-seater, chrome delete, Onyx 22"
Rutan vid förarplatsen gnisslar på min MS uttagen oktober -19. Efter service i måndags var den tyst. Idag fredag gnisslar den åter högt.
Jag ser fram mot att få din rapport här!Lillys skrev:Tror inte de har sprayat på själva rutan för det syns inte där, men någonstans har de sprayat och bättre är det. Är dock sant som du säger det lite smörjspray känns kortsiktigt. Känner igen det NinjaNiklas skriver, man ser ränder på rutorna var det de tar i så verkar som om något är galet, jag har dock bara problem med bakrutorna.NinjaNiklas skrev:Det var ju kass... men funkade det? Spraya rutorna känns lite som plåster?Lillys skrev:Samma problem på min uthämtad i dec. Hade den inlämnad på en del fix från lev så de smörjde då. Är bättre nu men tyvärr sprayade de på stolarna också så det får de fixa när den ska in igen senare nu i mars. Jag lyckas inte få bort sprayfläckarna så kan bara önska lycka till med det...![]()
Verkar ju som att det är något som är galet då flera har samma problem, jag ska nämna det när jag lämnar in den om 2v.