Hej, köpt en model s90 som togs i bruk 2019-02
Min vänstra framlykta har någon typ av missfärgning på insidan, gäller nybilsgaranti från när bilen togs i trafik eller från produktionsdatum? Bilen tillverkades 2016 men togs aldrig ut utan var någon typ av demo innan.
Någon som vet vad som gäller bifogade en bild från ts
Det BRUKAR vara från när det togs i trafik första gången, men jag är inte helt säker i ett sånt här fall...
Det borde väl framgå av köpdokumenten annars?
Jag har något garantibevis som jag fick med skall kolla närmare, hur lång är nybilsgarantin annars? Vagnskadegaranti var det enligt Försäkringsbolaget.
Men nybilsgarantin täcker knackandet vid fullt gaspådrag samt lyktor för övrigt eller? Ny med tesla så jag har ingen aning vad som gäller. Hade det vart min gamla bil så täcker den...
Hej, köpt en model s90 som togs i bruk 2019-02
Min vänstra framlykta har någon typ av missfärgning på insidan, gäller nybilsgaranti från när bilen togs i trafik eller från produktionsdatum?
Om bilen köptes som demo från Tesla så gäller garanti, både tid och mil, från köptillfället.
Köpte du bilen direkt från Tesla? I så fall skall du ha fyra år och 8000 mil från köptillfället, oavsett när bilen togs i trafik första gången.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Tack för svar,
Nej jag köpte från handlare, men spelar det roll hos för tesla? Isåfall känns det ju kört.
Nej, garantin följer med bilen, om bilen såldes som demo från Tesla till ursprunlige ägaren så har dom (Tesla alltså) uppgifter om vad som gäller.
Det är bara att höra med Tesla om vad som gäller, jag fick själv fråga dom eftersom mätarställning vid köp inte framgick av mina köpehandlingar, men det hade Tesla i sina register.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options