Är väl samma på Xen med 22", begränsad i hur mycket den får dra?
Ja, X dragvikt påverkas av däckstorlek, men det gäller både vanliga och P, men båda varianterna har ju krok.
3P går ju inte ens att få krok på, det har jag aldrig förstått.
/Fth
Det är väl länge sen nu som de tog bort restriktionerna för dragvikt med 22"-fälgar...?
Just det här med dragkrokar på Tesla är ju närmast löjligt... GÅR INTE eftermontera på M3...??? Alldeles som om det vore ett annat chassi på de med dragkrok... tror inte det va? Dragpaket till Model X är ju lite slumpartat om det finns eller inte men bilar som har det inskrivet i COC/Transportstyrelsens data är det inte gott om. Undrar hur det kommer att se ut efter första besiktningen... fast luckan döljer ju allt om kroken inte sitter monterad...
Ingen som blivit stoppad av Polisen med kärra efter men utan draganordning i papperna?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Ja, det får man väl nästan förutsätta när bilen är såpass mycket större på utsidan, så vore det konstigt om det inte speglas på insidan också.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Ser ut att bli en trevlig bil. Men att de inte har fixat en vettig lösning för överdrag över bagaget, handlar ju om både säkerhet och ljud
Ja, det är ju faktiskt helkonstigt. Inte tänkt på förrän nu. MX har väl iofs inte heller något överdrag?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Verkar som det ska gå bra att lösa
BMW X7 7 sits lösning med ”hårt” skydd
Volvo XC90 7 sits med ”rullgardin”
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Ja flyttbar rullgardin är nog det bästa.
Men det kommer säkert sen, om inte från Tesla själva så säkert tredje part.
Själv gillar jag inte riktigt sånt som är till för att "dölja" ev. last. Gör det hellre tydligt att bilen är tom så inte inbrottstjuvar slår en ruta bara för att kolla.
Ja flyttbar rullgardin är nog det bästa.
Men det kommer säkert sen, om inte från Tesla själva så säkert tredje part.
Själv gillar jag inte riktigt sånt som är till för att "dölja" ev. last. Gör det hellre tydligt att bilen är tom så inte inbrottstjuvar slår en ruta bara för att kolla.
Är ju många bilar som har automatiskt insynsskydd. Känns som de flesta kombis har något iaf. Om man faktiskt har grejer i bagaget, som man ju ofta har, hur ska man lösa det då? Ska man ta med allt varje gång man lämnar bilen? Då känns det ju bättre att alla bilar har insynsskydd per default, så tjuvarna blir vana vid det. De kan ju inte gärna bryta sig in i varenda bil för att se vad som kanske finns under insynsskyddet. Har det kommit något till MX från tredjepart? MY går väl ungefär mot samma resultat som storebror antar jag.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Ja flyttbar rullgardin är nog det bästa.
Men det kommer säkert sen, om inte från Tesla själva så säkert tredje part.
Själv gillar jag inte riktigt sånt som är till för att "dölja" ev. last. Gör det hellre tydligt att bilen är tom så inte inbrottstjuvar slår en ruta bara för att kolla.
Är ju många bilar som har automatiskt insynsskydd. Känns som de flesta kombis har något iaf. Om man faktiskt har grejer i bagaget, som man ju ofta har, hur ska man lösa det då? Ska man ta med allt varje gång man lämnar bilen? Då känns det ju bättre att alla bilar har insynsskydd per default, så tjuvarna blir vana vid det. De kan ju inte gärna bryta sig in i varenda bil för att se vad som kanske finns under insynsskyddet. Har det kommit något till MX från tredjepart? MY går väl ungefär mot samma resultat som storebror antar jag.
Varför tror du många parkeringar numera har skyltar med "töm bilen själv"?
Man bör inte ha värdefulla grejer liggandes helt enkelt, oavsett om de är dolda eller inte.
Såg senast vid Lödde en gammal v70 som parkerade först bredvid en bil, sen hoppade en kille ut och kikade, sen körde han vidare till nästa, och nästa.. tog mig en stund innan jag fattade vad han höll på med. Sen såg han att jag iaktog, då drog han snabbt iväg.
Har man en dyr bil är nog chansen större att de provar slå en ruta om bagaget är dolt.
Ja flyttbar rullgardin är nog det bästa.
Men det kommer säkert sen, om inte från Tesla själva så säkert tredje part.
Själv gillar jag inte riktigt sånt som är till för att "dölja" ev. last. Gör det hellre tydligt att bilen är tom så inte inbrottstjuvar slår en ruta bara för att kolla.
Är ju många bilar som har automatiskt insynsskydd. Känns som de flesta kombis har något iaf. Om man faktiskt har grejer i bagaget, som man ju ofta har, hur ska man lösa det då? Ska man ta med allt varje gång man lämnar bilen? Då känns det ju bättre att alla bilar har insynsskydd per default, så tjuvarna blir vana vid det. De kan ju inte gärna bryta sig in i varenda bil för att se vad som kanske finns under insynsskyddet. Har det kommit något till MX från tredjepart? MY går väl ungefär mot samma resultat som storebror antar jag.
Varför tror du många parkeringar numera har skyltar med "töm bilen själv"?
Man bör inte ha värdefulla grejer liggandes helt enkelt, oavsett om de är dolda eller inte.
Såg senast vid Lödde en gammal v70 som parkerade först bredvid en bil, sen hoppade en kille ut och kikade, sen körde han vidare till nästa, och nästa.. tog mig en stund innan jag fattade vad han höll på med. Sen såg han att jag iaktog, då drog han snabbt iväg.
Har man en dyr bil är nog chansen större att de provar slå en ruta om bagaget är dolt.
Jo vist, men om du är på semester, ska du konka med dig alla väskor när du går runt i en stad då? Verkar ju som han du såg lämnade bilar där han inte såg nåt intressant, så då kanske det funkar att dölja sina grejer? Det om att tömma bilen känns som det hänvisar mycket till synliga artefakter.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Ja flyttbar rullgardin är nog det bästa.
Men det kommer säkert sen, om inte från Tesla själva så säkert tredje part.
Själv gillar jag inte riktigt sånt som är till för att "dölja" ev. last. Gör det hellre tydligt att bilen är tom så inte inbrottstjuvar slår en ruta bara för att kolla.
Är ju många bilar som har automatiskt insynsskydd. Känns som de flesta kombis har något iaf. Om man faktiskt har grejer i bagaget, som man ju ofta har, hur ska man lösa det då? Ska man ta med allt varje gång man lämnar bilen? Då känns det ju bättre att alla bilar har insynsskydd per default, så tjuvarna blir vana vid det. De kan ju inte gärna bryta sig in i varenda bil för att se vad som kanske finns under insynsskyddet. Har det kommit något till MX från tredjepart? MY går väl ungefär mot samma resultat som storebror antar jag.
Varför tror du många parkeringar numera har skyltar med "töm bilen själv"?
Man bör inte ha värdefulla grejer liggandes helt enkelt, oavsett om de är dolda eller inte.
Såg senast vid Lödde en gammal v70 som parkerade först bredvid en bil, sen hoppade en kille ut och kikade, sen körde han vidare till nästa, och nästa.. tog mig en stund innan jag fattade vad han höll på med. Sen såg han att jag iaktog, då drog han snabbt iväg.
Har man en dyr bil är nog chansen större att de provar slå en ruta om bagaget är dolt.
Jo vist, men om du är på semester, ska du konka med dig alla väskor när du går runt i en stad då? Verkar ju som han du såg lämnade bilar där han inte såg nåt intressant, så då kanske det funkar att dölja sina grejer? Det om att tömma bilen känns som det hänvisar mycket till synliga artefakter.
Givetvis är det större risk att ha ngt värdefullt fullt synligt än dolt. Poängen med exemplet var att man sällan tänker på hur många aktiva tjuvar det faktiskt finns ibland oss, och hur snabba dom är.
Det finns gott om Sentry-klipp på Model 3 där dom krossat den lilla sidorutan för att fälla fram baksätet och kolla om där finns ngt.
Som sagt ju dyrare bil desto större risk, är det dessutom utländska plåtar och man befinner sig vid nått typiskt turistställe....
Återigen, ju mer tydligt man gör att bilen är tom desto bättre.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Samtidigt står det på ett annat ställe: "Note: Vehicles equipped with a hitch receiver cannot be pulled from the rear tow eye. Use the tow bar or hitch receiver only to pull the vehicle to a safe location, such as onto a flatbed truck"