Corona minskar resandet permanent?

Här diskuterar vi om miljön i alla dess former

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare
Inlägg: 1047
Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
Ort: Solna

Re: Corona minskar resandet permanent?

Inlägg av jeppe_sthlm »

Tror och hoppas att det blir en förändring mot mindre resande. Håller dock med om att det är väldigt svårt att köra distansmöten innan man träffats fysiskt, så visst resande är nog oundvikligt.

Det positiva med Corona-smällen är att de flesta sitter hemma, ensamma med sin dator. Då funkar Skype/Teams/Whatever mycket bättre!

Det värsta är när 10 personer sitter i ett rum och man är den enda på distans. Gärna med en dålig mikrofon som står på enda sidan bordet. Man missar alla ansiktsuttryck, det hörs dåligt, folk börjar rita på en whiteboard, ett par parallella diskussioner drar igång osv osv.

När alla sitter för sig med sin dator försvinner de problemen. Ljudet funkar bra, om någon behöver rita, så ser alla det, inga sidodiskussioner osv.

Har gjort en hel del dagstripper till Oslo. Det innebär att jag får sova dåligt, kliva upp strax efter 5, hoppa in i en taxi, äta en svindyr macka på Arlanda, springa till tåget på Gardermoen, springa till en taxi för att med sol i ryggen, medbacke och hemlängtan hinna till ett möte kl 9. Sedan är jag hemma vid 9 på kvällen. Rätt mör.

Alternativet - sova till 8. Käka frulle i lugn och ro, ta en liten promenad, kanske en dusch och sedan sätta sig vid datorn ha mötet där...är för mig ett väldigt attraktivt alternativ
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Skriv svar