Reklamation?
Moderator: Redaktion
Reklamation?
Sett att det skrivits en del innan om detta. Men är bifogat reklamation eller ngt man får leva med? Alla baklyktor! Undrar även om detta är de beryktade stänkskydden som skall ingå? Minimala! Fick bilen för en vecka sen!
Re: Reklamation?
Det såg ju inte så bra ut. Baklyktorna kan dom ju byta har jag läst nånstans i detta forum.
Jag hade också fukt i båda mina baklyktor men den ena har torkat helt och i det andra är det mesta av fukten borta
efter några veckor. Gjorde ett serviceärende av det men har nu tagit bort ärendet. Höger sidostolpes kamera klagar mycket men
bilen stod med den sidan i solen ett tag sen var hälften borta. Jag får anmäla det om det fortsätter likadant. Klagar ofta på den.
Lacken får dom väl åtgärda på lackfirma. Är det mer än att det har runnit?
Jag hade också fukt i båda mina baklyktor men den ena har torkat helt och i det andra är det mesta av fukten borta
efter några veckor. Gjorde ett serviceärende av det men har nu tagit bort ärendet. Höger sidostolpes kamera klagar mycket men
bilen stod med den sidan i solen ett tag sen var hälften borta. Jag får anmäla det om det fortsätter likadant. Klagar ofta på den.
Lacken får dom väl åtgärda på lackfirma. Är det mer än att det har runnit?
Aha sorry! Inget lackfel! Tänkte på stänk skydden! Nytvättad så allt är vatten som syns!
Att du får imma i baklyktorna efter tvätt är helt normalt (oavsett Teslamodell).Dastysk skrev:Aha sorry! Inget lackfel! Tänkte på stänk skydden! Nytvättad så allt är vatten som syns!
Stänkskydden finns i två "steg". Du borde fått med en "förlängning". Personligen kör jag utan och har inte haft några problem, men allt beror väl på var man kör.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Dastysk skrev:Aha sorry! Inget lackfel! Tänkte på stänk skydden! Nytvättad så allt är vatten som syns!
Ok, då fattar jag.

jag köpte stänkskydd på netet. Passar perfekt, dom är större än orginal och är 4 st.
https://vod.ebay.com/vod/FetchOrderDeta ... noapp=true
I telefonappen kan du ordna och beställa tid för garanti och serviceärenden.

- Knightrider75
- Teslaägare
Jag gjorde reklamation på fukt i lycktor. Var i Segeltorp i fredags för lite leverans åtgärder. Lycktorna fick jag svar på att det är så, de är luft ventilerade! Skall vara vatten i dem för reklamation. I övrigt fantastiskt bra service!! Hästlängder bättre än vad jag tidigare upplevt hos BMW, Audi. Bra för Tesla!
Ja jag ser inget konstigt på några av bilderna.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Jag har fått en baklykta bytt pga fukt, inte vatten. Men har du precis tvättat bilen så ”ska” de vara imma i dem. Parkera i varmgarage alt. vänta tills det blir varmare väder försvinner det inte då så gör ett serviceärende.
Model 3 Performance -23
Model 3 SR+ -19
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Det brukar tom räcka med att stå med lyktorna mot solen (om den behagar visa sig) så
försvinner fukten (även om det är ganska kallt)

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Det här kännes ju väldigt "billigt" av Tesla.Bjelke skrev:Det brukar tom räcka med att stå med lyktorna mot solen (om den behagar visa sig) så
Precis som man har dragit in på matkasse-krokarna i frunken på bilarna producerade 2020.
Vill minnas att DKV på 60-talet också hade problem med kondens i lykthusen...

Modell 3 LR med dragkrok.
Beställd 2020 03 05.
Levererad 2020 03 23
Äntligen fossilfri.
Beställd 2020 03 05.
Levererad 2020 03 23
Äntligen fossilfri.
"DKW - En västtysk produkt som var känslig för kyla och fukt."Lars Json skrev:Det här kännes ju väldigt "billigt" av Tesla.Bjelke skrev:Det brukar tom räcka med att stå med lyktorna mot solen (om den behagar visa sig) så
Precis som man har dragit in på matkasse-krokarna i frunken på bilarna producerade 2020.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Bra poäng!bylund skrev:"DKW - En västtysk produkt som var känslig för kyla och fukt."Lars Json skrev:Det här kännes ju väldigt "billigt" av Tesla.Bjelke skrev:Det brukar tom räcka med att stå med lyktorna mot solen (om den behagar visa sig) så
En bil som sedermera utvecklades till bl.a. Audi...
Beställd 2020 03 05.
Levererad 2020 03 23
Äntligen fossilfri.
Beställd 2020 03 05.
Levererad 2020 03 23
Äntligen fossilfri.
Det är en rad från texten till "Jag minns en gammal bil" av Torsson.Lars Json skrev:Bra poäng!bylund skrev:"DKW - En västtysk produkt som var känslig för kyla och fukt."Lars Json skrev:Det här kännes ju väldigt "billigt" av Tesla.Bjelke skrev:Det brukar tom räcka med att stå med lyktorna mot solen (om den behagar visa sig) så
En bil som sedermera utvecklades till bl.a. Audi...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- FlyingBlue
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/Roger53431
D-K-W D-K-W En Västtysk produkt med cylindrar och oljelukt
Tesla Model Y P, AP, -22
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Hade för några veckor sedan besök av Tesla Mobile Service pga långvarigt problem med en av mina kameror i min M3. Han noterade då kondens/vattendroppar i ena baklyktan och sa att om det inte försvinner inom ca 2h (tror han menade med bilen parkerad i varmgarage) så kan man reklamera det. Har haft det i stort sett hela vintern...
Andra baklyktan har lite kondens ibland men det försvinner normalt sett ganska fort.
Min rekommendation är att dokumentera med flera foton + datum. Lägg ett serviceärende och skriv vad du har noterat samt bifoga bilder.
Baklyktan kan bytas av mobile service / ranger.
Bilden nedan med större droppar är det som inte torkar ut. Ber om ursäkt för smutsen
Nedan med kondens som försvinner
Andra baklyktan har lite kondens ibland men det försvinner normalt sett ganska fort.
Min rekommendation är att dokumentera med flera foton + datum. Lägg ett serviceärende och skriv vad du har noterat samt bifoga bilder.
Bilden nedan med större droppar är det som inte torkar ut. Ber om ursäkt för smutsen

<~ Nu Model Y LR tidigare Tesla Model 3, LR, Dragkrok, Easee, Tibber ~>
https://www.instagram.com/m455e/
https://www.instagram.com/ginger_modely/
https://www.instagram.com/m455e/
https://www.instagram.com/ginger_modely/
Det där lät ju lite förhoppningsfullt.M455E skrev:Han noterade då kondens/vattendroppar i ena baklyktan och sa att om det inte försvinner inom ca 2h (tror han menade med bilen parkerad i varmgarage) så kan man reklamera det.
Problemlösning med hjälp av solstrålar, måste ha varit en dagdröm hos någon ej initierad Teslarepresentant, eller...
Beställd 2020 03 05.
Levererad 2020 03 23
Äntligen fossilfri.
Beställd 2020 03 05.
Levererad 2020 03 23
Äntligen fossilfri.
M455E skrev:Hade för några veckor sedan besök av Tesla Mobile Service pga långvarigt problem med en av mina kameror i min M3. Han noterade då kondens/vattendroppar i ena baklyktan och sa att om det inte försvinner inom ca 2h (tror han menade med bilen parkerad i varmgarage) så kan man reklamera det. Har haft det i stort sett hela vintern...
Bilden nedan med större droppar är det som inte torkar ut. Ber om ursäkt för smutsenNedan med kondens som försvinner
Jag har dålig koll på detta men kan man välja mobil service / ranger själv eller blir det en bedömning av tesla efter ärendetyp???
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449