Nu upplevde jag något het nytt (med 2020.8.1). Jag körde på E4 från söder och svängde av vid södra infarten till Nyköping (Gumsbacken). Jag hade AP på som kopplades ur när jag blinkade till avfarten (men farthållaren är fortfarande aktiv). Den avfarten är ju ganska långsträckt och plötsligt började hastighetsbegränsaren (den med blå ring, "Max") att stegvis minska från 110 ned till 40 när jag var framme vid rondellen. Så bilen bromsade alltså in helt oberoende av skyltningen och det var inga bilar framför mig som begränsade hastigheten.
När jag sen åkte hem och svängde av vid "min" avfart från motorvägen så skedde inte detsamma. Jag antar detta beteende vid infarten till Nyköping är insamlad erfarenhet från alla Teslor som tagit av där. Men det var nytt efter den här uppdateringen, för detta har jag aldrig upplevt tidigare trots att jag svänger av ofta. Att den inte gjorde det på vägen hem antar jag beror på att det inte finns tillräckligt stort underlag. (Kanske bara jag som kör av där regelmässigt).
Nu upplevde jag något het nytt (med 2020.8.1). Jag körde på E4 från söder och svängde av vid södra infarten till Nyköping (Gumsbacken). Jag hade AP på som kopplades ur när jag blinkade till avfarten (men farthållaren är fortfarande aktiv). Den avfarten är ju ganska långsträckt och plötsligt började hastighetsbegränsaren (den med blå ring, "Max") att stegvis minska från 110 ned till 40 när jag var framme vid rondellen. Så bilen bromsade alltså in helt oberoende av skyltningen och det var inga bilar framför mig som begränsade hastigheten.
När jag sen åkte hem och svängde av vid "min" avfart från motorvägen så skedde inte detsamma. Jag antar detta beteende vid infarten till Nyköping är insamlad erfarenhet från alla Teslor som tagit av där. Men det var nytt efter den här uppdateringen, för detta har jag aldrig upplevt tidigare trots att jag svänger av ofta. Att den inte gjorde det på vägen hem antar jag beror på att det inte finns tillräckligt stort underlag. (Kanske bara jag som kör av där regelmässigt).
Det har varit så ett tag. Har med anpassningen av hastigheten till kurvan atr göra. Det är så det ska vara för att undvika att hamna i läget där styrningsutslag begränsas.
Nu upplevde jag något het nytt (med 2020.8.1). Jag körde på E4 från söder och svängde av vid södra infarten till Nyköping (Gumsbacken). Jag hade AP på som kopplades ur när jag blinkade till avfarten (men farthållaren är fortfarande aktiv). Den avfarten är ju ganska långsträckt och plötsligt började hastighetsbegränsaren (den med blå ring, "Max") att stegvis minska från 110 ned till 40 när jag var framme vid rondellen. Så bilen bromsade alltså in helt oberoende av skyltningen och det var inga bilar framför mig som begränsade hastigheten.
När jag sen åkte hem och svängde av vid "min" avfart från motorvägen så skedde inte detsamma. Jag antar detta beteende vid infarten till Nyköping är insamlad erfarenhet från alla Teslor som tagit av där. Men det var nytt efter den här uppdateringen, för detta har jag aldrig upplevt tidigare trots att jag svänger av ofta. Att den inte gjorde det på vägen hem antar jag beror på att det inte finns tillräckligt stort underlag. (Kanske bara jag som kör av där regelmässigt).
Det har varit så ett tag. Har med anpassningen av hastigheten till kurvan atr göra. Det är så det ska vara för att undvika att hamna i läget där styrningsutslag begränsas.
Min bil har inte gjort det alls i den kurvan tidigare. Det kom plötsligt nu.
2020.12 ??? Version 2020.4.1 står det att jag har...
Jag tycker förstås det var längesedan min model S uppdaterade nu, trots att jag är med i 'hemliga förhands-test-gruppen'.
Har jag missat något?
Nu har kartorna uppdaterats så att man ser andra laddstationer. Ses som grå pluttar mot SuC röda. Har inte sett att det har uppmärksammats här men på Facebook dök det upp för några dagar sedan.