Har någon haft knackande missljud när man öppnar?
Moderator: Redaktion
Har bilen inne nu för andra gången på SC GBG. Det är ett knackande ljud som håller på ett par sekunder. Dom vet inte vad det är. Det låter framtill på bilen. Kommer när man öppnar dörren och har även kommit när jag satte i laddkabeln en kväll. Låter hemskt. Ljudet kommer bara när bilen har stått över natt eller stått hela dagen på jobbet. Tacksam för all info och gissningar. Tesla har fått en video på ljudet. Bilen är en MS 75D 2018. Försökte bifoga filmsnutten här men gick inte tyvärr.
Audi e-tron 55 navarrablå advance 21 tum
Uhm. Det är inte så att den vaknar från deep sleep?
Min ”knackar” också då. Inget konstigt vad jag förstår. Låter lite som ett lås. Är väl nått som öppnar ngt/startar upp.
Har jag sentry igång så händer det inte, för då somnar den ju inte.
Min ”knackar” också då. Inget konstigt vad jag förstår. Låter lite som ett lås. Är väl nått som öppnar ngt/startar upp.
Har jag sentry igång så händer det inte, för då somnar den ju inte.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Har någon haft knackande missljud när man öppnar?
Spjällen/luckorna till kylarna i fram gissar jag på, dom verkar öppnas och stängas lite
random när bilen slås på eller stängs av...
Jag har märkt det tex när jag bara gått förbi bilen och den känner av nyckeln och låser upp sig...
random när bilen slås på eller stängs av...
Jag har märkt det tex när jag bara gått förbi bilen och den känner av nyckeln och låser upp sig...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Det är inte bara ett klick utan det är 10-15 höga knackningar som håller på några sekunder. SC i gbg säger sig aldrig hört det innan. Jäkligt synd det inte gick att ladda upp filmen här i forumet. Kan maila den om någon vill lyssna och har någon ide.
Lägg den på youtube?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
- Generalbogge
- Teslaägare
Det är inte som detta?
viewtopic.php?f=10&t=13357&p=381802#p268126
Precis detta hemska ljud är det. Då är det någon mer som fått det före mig. Tack för hjälpen. Ska visa detta för SC imorgon.Generalbogge skrev:Det är inte som detta?
Trodde bilen skulle explodera första gången det kom

- Generalbogge
- Teslaägare
Tyckte väl att beskrivningen lät ungefär som mitt problem. SC Malmö hjälpte mig, så du kan ju alltid be dem kontakta dem, om de behöver få internutbildningcosmos skrev:Precis detta hemska ljud är det. Då är det någon mer som fått det före mig. Tack för hjälpen. Ska visa detta för SC imorgon.Generalbogge skrev:Det är inte som detta?

Tackar för din hjälp och SC Gbg också är jag säker på. Dom såg ut som fågelholkar när jag spelade upp ljudet för domGeneralbogge skrev:Tyckte väl att beskrivningen lät ungefär som mitt problem. SC Malmö hjälpte mig, så du kan ju alltid be dem kontakta dem, om de behöver få internutbildningcosmos skrev:Precis detta hemska ljud är det. Då är det någon mer som fått det före mig. Tack för hjälpen. Ska visa detta för SC imorgon.Generalbogge skrev:Det är inte som detta?