Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

JOhlsson skrev:
Då checkar jag ut och tackar för mig.
Grattis då! :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
JOhlsson
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 nov 2019 14:46

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av JOhlsson »

Bjelke skrev:
JOhlsson skrev:
Då checkar jag ut och tackar för mig.
Grattis då! :)
Efter ett fåtal mil (30) så är jag mkt positivt överraskad. Körde BMW 5-serie innan.
Leverans helt ok och professionellt.
Autopiloten vinglar inte som andra märken och jag har kör många olika hyrbilar i tjänsten.
Massor av finesser och funktioner även om jag ännu inte fått 2020.12.
Tillräckligt sportig för mig även om det endast är en SR+.

Mindre bra så här långt.
Tagit bort avbländande sidospeglar på 2020, varför????
Ljudet i stereon är ok men inte riktigt vad jag hade hoppats på.
Ny M3 på väg
M3 SR+ vit 2020 - såld
Användarvisningsbild
Marcus_h
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 21 mar 2020 21:49

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Marcus_h »

Beställde min M3P idag! Spännande att se hur Covid-19 påverkar leveranstiden. Är otroligt förväntansfull.
Mp73
Inlägg: 13
Blev medlem: 29 maj 2019 13:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Mp73 »

Marcus_h skrev:
Beställde min M3P idag! Spännande att se hur Covid-19 påverkar leveranstiden. Är otroligt förväntansfull.
Just nu är väl Tesla fabriken stängd så om det inte finns en matchande bil på väg så kan leveranserna dröja.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1124
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Curik »

Marcus_h skrev:
Beställde min M3P idag! Spännande att se hur Covid-19 påverkar leveranstiden. Är otroligt förväntansfull.
Med lite tur, så får du din snart! Verkar vara väldigt många som avbeställer just nu.. (Jag beställde 2020-02-25, med estimerad leverans i Maj. Får min i veckan..)
Användarvisningsbild
simonk
Teslaägare
Inlägg: 103
Blev medlem: 22 mar 2015 16:42
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av simonk »

Själv beställde jag 2020-03-08 med leverans 2020-03-25. SMS om leverans fick jag redan dagen efter beställning, med möjlighet att välja 23-25:e mars.

Men nu börjar det närma sig på riktigt!


Undrar lite hur andra resonerar kring att ta sig till Trosta. Just nu tänkte jag åka Arlanda express till flygplatsen och ta taxi därifrån. Eller är det bättre att sikta på Rosersberg, Märsta eller Upplands Väsby med pendeltåget och sen taxi?

Hade jag haft en hopfällbar cykel hade jag cyklat, men tyvärr saknas en sån fortfarande i fordonsparken!
Vit Model 3 LR, levererad mars 2020
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av bylund »

Kanske en budgetfråga, och beroende på var du utgår ifrån. Billigast är väl pendeltåg till Märsta, lokalbuss till Arlanda, och sedan UL-buss (SL-taxa gäller) till Trosta.
Enklast att byta till taxi är väl också vid Märsta station, men inte direkt krångligt från Arlanda Express heller. Det går ju även SJ-tåg minst en gång i timmen till Märsta från Stockholm C, om man vill slippa stanna vid varenda mjölkpall på vägen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 6003
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Remuz »

Jag åker imorn. Buss till Älvsjö, tåg till Märsta, buss till Arlanda och sedan el-spark till trosta
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1906
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av themax »

Remuz skrev:
Jag åker imorn. Buss till Älvsjö, tåg till Märsta, buss till Arlanda och sedan el-spark till trosta
Skicka PM om du vill ha skjuts istället. Kan behöva lite utflykt i morgon.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 6003
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Remuz »

themax skrev:
Remuz skrev:
Jag åker imorn. Buss till Älvsjö, tåg till Märsta, buss till Arlanda och sedan el-spark till trosta
Skicka PM om du vill ha skjuts istället. Kan behöva lite utflykt i morgon.
Tackar för erbjudandet men med tanke på hur sonen hostar så kommer jag hålla minst 2m till alla imorgon. Pendeltåget är troligen ganska tomt.

Btw, har fått två sms med påminnelse och mailen ramlar in 7st nu men det kommer nya hela tiden
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Nbju
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 31 jan 2020 06:25

Väntrum Model 3

Inlägg av Nbju »

Massor av email ang leveranspåminnelse här också
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

Inte här... fast det kan ju bero på att jag inte har beställt någon bil... :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
simonk
Teslaägare
Inlägg: 103
Blev medlem: 22 mar 2015 16:42
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av simonk »

När börjar påminnelserna komma? Skall hämta på onsdag, men har inte fått någon påminnelse utöver "Inför leveransdagen av din Tesla".
Vit Model 3 LR, levererad mars 2020
Jejms
Inlägg: 1
Blev medlem: 22 mar 2020 16:45

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jejms »

Gör ett enda inlägg här. Beställde en vit LR med drag i torsdags. Fick sms på fredag om att hämta bilen nu på torsdag den 26e. Snacka om snabba puckar...
Användarvisningsbild
KalleL
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 08 aug 2019 23:08
Ort: Strängnäs

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av KalleL »

Remuz skrev:
Btw, har fått två sms med påminnelse och mailen ramlar in 7st nu men det kommer nya hela tiden
Samma här! Med ca två minuters mellanrum. Och jag får inte mailfilterinställningen att funka... :? Kommer att ha 600+ stycken i morgon vid leveransen, hoppas det slutar då iaf! :)
Model 3 SR+ vit, drag.
Användarvisningsbild
Lars Json
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 06 mar 2020 11:48
Ort: Nacka

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lars Json »

KalleL skrev:
Remuz skrev:
Btw, har fått två sms med påminnelse och mailen ramlar in 7st nu men det kommer nya hela tiden
Samma här! Med ca två minuters mellanrum. Och jag får inte mailfilterinställningen att funka... :? Kommer att ha 600+ stycken i morgon vid leveransen, hoppas det slutar då iaf! :)
Skönt att veta att man inte är ensam om detta!

Du har det dock lite värre än jag. :o
Mina kommer med tre minuters intervaller, började kl. 17:01
Modell 3 LR med dragkrok.
Beställd 2020 03 05.
Levererad 2020 03 23
Äntligen fossilfri.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 6003
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Remuz »

Jag fick 33st, men nu har det slutat
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

Remuz skrev:
Jag fick 33st, men nu har det slutat
Du kanske ska få 33 bilar? :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 6003
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Remuz »

Bjelke skrev:
Remuz skrev:
Jag fick 33st, men nu har det slutat
Du kanske ska få 33 bilar? :mrgreen:
Vore najs. Är inte ens säker på att jag ska ha denna, men 7d returpolicy är ju inte så tokigt
P85D svart/svart med gratis SuC
K-G
Inlägg: 28
Blev medlem: 29 dec 2019 19:52

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av K-G »

Jag har nu haft min SR+ i lite drygt en vecka och kan säga att jag så här långt är mycket nöjd. Accelerationen är riktigt bra trots att det är den "långsammaste". Bytte i helgen till sommardäck, vilken skillnad det blev när det gäller ljudet i kupén! Häftig känsla att accelerera utan en varvande motor :-)

Autopiloten är riktigt bra. Testade både Kia Niro och Hyundai Kona innan valet föll på Tesla och i de bilarna studsade man fram mellan linjerna. Teslan ligger mycket stabilt och när autopiloten väl har gått in krävs det mycket för att den ska slå ifrån. Jag har åkt på vägar där linjerna nästan inte syns alls men bilen bara kör vidare utan att klaga, mycket imponerande!

Har hört många klagomål på de automatiska vindrutetorkarna men jag upplever att det fungerar mins lika bra som den XC60 jag hade tidigare.

Detta är något annat än bara en ny bil, det är ett nytt koncept :-) Kommer kännas som stenåldern den dag man kör en fossilare igen (ska försöka undvika att uppleva det ;) ).

När det gäller själva upphämtningen så kändes det ungefär lika exklusivt som att köpa en ny mobiltelefon så om man är van att köpa nya bilar av andra märken blir man nog besviken. Jag hade läst varningarna här på forumet så jag var förberedd.
Användarvisningsbild
KalleL
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 08 aug 2019 23:08
Ort: Strängnäs

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av KalleL »

Remuz skrev:
Jag fick 33st, men nu har det slutat
Japp, det slutade för mig efter en timme också.
Model 3 SR+ vit, drag.
Användarvisningsbild
Marcus_h
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 21 mar 2020 21:49

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Marcus_h »

Curik skrev:
Marcus_h skrev:
Beställde min M3P idag! Spännande att se hur Covid-19 påverkar leveranstiden. Är otroligt förväntansfull.
Med lite tur, så får du din snart! Verkar vara väldigt många som avbeställer just nu.. (Jag beställde 2020-02-25, med estimerad leverans i Maj. Får min i veckan..)
5 (!) dagar tog det från beställning till leveransbokning. Helt otroligt, men det är väl som du säger; många avbeställningar.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 6003
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Remuz »

Rätt mycket tejprester från skyddsplast och sånt kvar på min kaross. Utlämning tog 10min ungefär i övrigt.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
RB007
Teslaägare
Inlägg: 24
Blev medlem: 08 jan 2020 00:00

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av RB007 »

Har nu haft min LR i två veckor.
Idag lånade min sambo bilen till jobbet, så jag tog hennes ett år gamla/nya Tiguan för att hämta döttrarna från skolan...... alltså... herregud vad det kändes som att gå tillbaka till stenåldern!
För bara några veckor sedan så var det en fröjd att köra Tiguanen.. Mjuk automat, skön komfort, relativt bra drag m.m..
Men efter idag så blev jag chockad! Jävlar vad Teslan ligger långt före på nästan alla punkter!
Den får verkligen vår ett år gamla VW att kännas som 10-15 år gammal.. Den ryckte när den växlade, ratten kändes som en gammal traktor.. och att den rullade när man släppte på gasen var nästan läskigt..
Herregud vad jag älskar vår nya M3LR!!!
Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare
Inlägg: 1582
Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
Ort: Södermanland

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ChristerSjo »

RB007 skrev:
Har nu haft min LR i två veckor.
Idag lånade min sambo bilen till jobbet, så jag tog hennes ett år gamla/nya Tiguan för att hämta döttrarna från skolan...... alltså... herregud vad det kändes som att gå tillbaka till stenåldern!
För bara några veckor sedan så var det en fröjd att köra Tiguanen.. Mjuk automat, skön komfort, relativt bra drag m.m..
Men efter idag så blev jag chockad! Jävlar vad Teslan ligger långt före på nästan alla punkter!
Den får verkligen vår ett år gamla VW att kännas som 10-15 år gammal.. Den ryckte när den växlade, ratten kändes som en gammal traktor.. och att den rullade när man släppte på gasen var nästan läskigt..
Herregud vad jag älskar vår nya M3LR!!!
Kärlek vid första ögonkastet helt enkelt. ;) Du är nog inte ensamen.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Skriv svar