Jag fick mitt 12V-batteri bytt för någon vecka sedan, när jag fick tillnaka bilen ville den att jag skulle kalibrera dörrarna ett par gånger av någon anledning (både FWD och vanliga), och efter det strular förardörren rejält.
Ibland vill den inte öppna sig, den står och surrar och klickar en stund innan den ger upp, ibland vill den inte stänga sig, dörren slår igen men låset aktiveras inte.
Det går att öppna inifrån med handtaget, och ibland går det att stänga/låsa dörren efter några försök, men ibland går det inte alls.
Bootar jag om stora skärmen så löser det sig då oftast, iaf en stund, men problemen kommer tillbaka igen efter en stund.
Ibland öppnas dessutom fönstret på passagerarsidan till hälften när jag låser bilen, första gången upptäckte jag inte det direkt, så bilen stod med öppet fönster några timmar

Har någon hört talas om detta/dessa problem?
Jag förutsätter att detta på något sätt initierades i samband med 12V-batteribyte, det verkar lite för mycket av ett sammanträffande att det slumpvis skulle börja exakt samtidigt.
Eftersom det vanligtvis försvinner när jag bootar om så gissar jag också att problemet främst ligger i mjukvara snarare än hårdvara.
/fth