Med tanke på att gigafactory 3 skall komma igång i slutet av året, de siktar på 3000 bilar/vecka redan då, och Tesla planerar öppna för beställningar i EU höst.... känns som ett lite lagom sammanträffande...
Jag spekulerar(använder jag det rätt nu? ) alltså om att de SR som kommer till EU inte blir byggda i USA utan i Kina.
Troligen bör ju Tesla kunna producera och skeppa dem billigare därifrån.
Eller vad tror ni?
Kanske Kina kommer äta upp hela produktionen ett tag.
Med tanke på att gigafactory 3 skall komma igång i slutet av året, de siktar på 3000 bilar/vecka redan då, och Tesla planerar öppna för beställningar i EU höst.... känns som ett lite lagom sammanträffande...
Jag spekulerar(använder jag det rätt nu? ) alltså om att de SR som kommer till EU inte blir byggda i USA utan i Kina.
Eller vad tror ni?
Spekulerar gör man väl i aktier?
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Hursomhelst, de kanske bara bygger LR AWD och Performance för att mjölka den lokala marknaden först.
De säljs ju redan där, men iom GF3 bör de ju kunna sänka priset en hel del och få nya vågor av orders.
Eller vad tror ni?
Spekulerar gör man väl i aktier?
Förvisso, men även snillen spekulerar. Så det är väl upp till TS hur han vill identifiera sig
Krävs rätt många tåg för att matcha kapaciteten i en båt.
Tyvärr, för båtarna är ju fruktansvärt miljövidriga då de drivs av högsvavelhaltig tjockolja som bl.a leder till försurande regn plus att de säkert spolar tankar osv till havs.
Dröjer nog flera decennier innan vi får något bättre.
Tyvärr, för båtarna är ju fruktansvärt miljövidriga då de drivs av högsvavelhaltig tjockolja som bl.a leder till försurande regn plus att de säkert spolar tankar osv till havs.
Nja. Från 1e Januari måste alla båtarna gå över till olja med låg svavelhalt (<0,5%)
Nja. Från 1e Januari måste alla båtarna gå över till olja med låg svavelhalt (<0,5%)
Att de integrerar batteriproduktionen med biltillverkningen visar ju förövrigt hur långt före Tesla ligger.
VW som av många anses ligga bäst till av fossilerna köper ju fortfarande från tredje part.
De funderar på att bygga egna batterifabriker. De har ställt om någon/några fabriker för att bygga elbilar.
Vad ska VW göra nu tro? Bygga om allt igen?
Den kinesiska marknaden, även om den är stor, kommer inte att kunna absorbera alla produkter. Ilon är inte en idiot, han vet att han i hans intresse levererar till EU och Asien. Detta kommer att öka erkännandet av Tesla i världen kraftigt.
Intressant tanke. Hur fraktar man dessa bilar smidigast till EU?
Finns det möjlighet till tågtransport rentav eller vettig highway för framtida Autonoma Tesla Semis?
Båt. Ska nog mycket till för att det ska bli tal om något annat.
Säg inte det. Kina lägger ner mycket pengar på sidenvägen. Tåg mellan Finland och Kina finns.
Ja, det var en stor delegation från Kina i norra Italien i slutet av förra året för att prata om nya Sidenvägen eller Belt and Road som de kallar den.
Volvo har importerat och exporterat bilar till kina via tåg i flera år. Det går troligtvis bra att skicka teslor på samma sätt även om man inte har något att skicka tillbaka till kina på samma sätt.