Hej,
Har en LR AWD sedan i september 2019.
Av någon anledning dog hela höger strålkastare för mig i torsdags. Den ger inte ifrån sig något ljus alls. Alla andra lampor på bilen fungerar. Dock så ger bilen varningen "Körriktningsvisare ur funktion" och när jag blinkar höger så blinkar sid- och bakblinkers väldigt snabbt, men jag misstänker att det har att göra med att just höger strålkastare inte fungerar. Vänster strålkastare och vänster blinkers fungerar utan problem.
Jag har provat med både soft och hard-reset utan framgång.
Har redan bokat service men närmsta tid var 4 maj och jag skulle väldigt gärna få detta åtgärdat innan dess.
Har någon nåt tips på vad jag kan prova för att åtgärda detta själv?
Strålkastare ur funktion - tips?
Moderator: Redaktion
Re: Strålkastare ur funktion - tips?
Pröva att låta bilen gå ner i sleep-läge. På min MS så hade jag ett felmeddelande att alla kameror var ur funktion. Testade Rattreset med och utan bromspedal samt total avstängning på 10 min, inget hjälpte. Då kopplade jag ur övervakningen så att bilen stod i sleep över natten och då försvann felet.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Brukar komma in återbud så det dyker ofta upp nya tider i närtid, så kolla appen då och då. Just nu 24 april i sthlm.
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Du kan ju inte köra runt med en strålkastare (är det ens lagligt?).
Tesla borde lösa det med en ersättningsbil tills de åtgärdat felet.
Tesla borde lösa det med en ersättningsbil tills de åtgärdat felet.
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
Tack för era svar.
Bilen har stått över natten utan vaktläge och det har inte hjälpt.
Ska hälla utkik i appen för nya tider men jag kan ännu inte se andra tider än tidigast 4 maj i Sthlm. Antar att du menar att jag går in via ”Boka Service” och kollar tider?
Tror inte det är lagligt men vet inte hur jag ens ska få tag på Tesla utan att boka via appen. Ringa road assistans?
Ska hälla utkik i appen för nya tider men jag kan ännu inte se andra tider än tidigast 4 maj i Sthlm. Antar att du menar att jag går in via ”Boka Service” och kollar tider?
Tror inte det är lagligt men vet inte hur jag ens ska få tag på Tesla utan att boka via appen. Ringa road assistans?
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jag skulle ha ringt road assistance, den är både trafikfarlig och olaglig så det är väl befogat att ringa dom...terway skrev:Tack för era svar.
Ska hälla utkik i appen för nya tider men jag kan ännu inte se andra tider än tidigast 4 maj.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Japp jag menar i appen, nu står det 5 Maj, igår när jag postade fanns 24 April.
Jag lyckas få en tid inom en vecka pga återbud, var en parkerings sensor på vår sr+ som strula, första felet på våra bilar.
Jag lyckas få en tid inom en vecka pga återbud, var en parkerings sensor på vår sr+ som strula, första felet på våra bilar.
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Jag ringde Tesla Vägassistans och de va helt med på noterna. Det är ingen superpanik för mig så jag gick med på att en tekniker kommer ut på tisdag morgon och antingen fixar strålkastaren på plats eller ger mig en lånebil.
Jag trodde vägassistans endast gällde när bilen dött på vägen någonstans men precis som ni skriver så är detta både olagligt och trafikfarligt och då gäller det även här.
Då har man lärt sig något nytt (och alla ni som eventuellt hamnar i samma situation i framtiden).
Tack för hjälpen!
Jag trodde vägassistans endast gällde när bilen dött på vägen någonstans men precis som ni skriver så är detta både olagligt och trafikfarligt och då gäller det även här.
Då har man lärt sig något nytt (och alla ni som eventuellt hamnar i samma situation i framtiden).
Tack för hjälpen!